Πολλά τα πλήγματα…
Μέχρι σήμερα, στις περιοχές αυτές έχουν κλείσει αρκετές υπηρεσίες, όπως Δασαρχεία, Ειρηνοδικεία και Ταχυδρομεία, έχουν βάλει λουκέτο πολλά Στρατιωτικά Φυλάκια, έχουν ελαττωθεί οι περιπολίες της Αστυνομίας και της Συνοριοφυλακής, με αποτέλεσμα η εγκληματικότητα να …οργιάζει, έχουν «απογυμνωθεί» από γιατρούς κ.α. προσωπικό τα Αγροτικά Ιατρεία και τα Κέντρα Υγείας, έχουν κλείσει ή και συγχωνευθεί πολλά σχολεία, ενώ λουκέτο έχουν βάλει εσχάτως και άλλοι οργανισμοί, όπως οι Σχολές Λάτση στην Πωγωνιανή κ.α. Παράλληλα, οι όποιες υποδομές υπάρχουν δεν αξιοποιούνται όσο θα έπρεπε, παρά τις προσπάθειες των Αρχών κάθε περιοχής.
Μεγάλη ταλαιπωρία…
Για όσους έμειναν ή για όσους θα απομείνουν, η ταλαιπωρία θα είναι μεγάλη, όπως εξήγησε και ο κ. Καψάλης. Ειδικά μετά το κλείσιμο της Δ.Ο.Υ., τόνισε ο κ. Καψάλης, οι κάτοικοι θα χρειάζεται να διανύσουν πάνω από 100 χιλιόμετρα, για να εξυπηρετηθούν. Θα χαθούν ώρες, η ταλαιπωρία θα είναι μεγάλη και βεβαίως θα σπαταλούν πολλά χρήματα.
Ακόμη, επεσήμανε, πως «όταν εμείς παλεύουμε για την ΕΟΖ, έρχεται η Πολιτεία και καταργεί κάποιους οργανισμούς, που θα βοηθούσαν, προς την κατεύθυνση που έχουμε χαράξει. Η παρουσία της Δ.Ο.Υ. είναι απαραίτητη. Κάνουμε έκκληση στο υπουργείο, να αφήσει έστω μια υπηρεσία».
Πρόβλημα με τα Ταξί…
Ακόμη ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν στο εγγύς μέλλον οι ακριτικές περιοχές της Ηπείρου είναι η νέα κατανομή των εδρών Ταξί, η οποία αποφασίστηκε την Τετάρτη στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Πλέον, για όλη την περιοχή Πωγωνίου, ορίζονται μόνο 2 έδρες, το Καλπάκι και η Κακκαβιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι εάν κάποιος, από τις ακριτικές Δρυμάδες για παράδειγμα, θέλει να καλέσει ταξί για να πάει στο Δελβινάκι, αυτό θα έρθει από το Καλπάκι!
Αλήθεια θα χρεώνεται στην τελική τιμή και η απόσταση που έκανε το ταξί, από το Καλπάκι μέχρι τις Δρυμάδες, για να πάρει τον πελάτη; Αν ναι, τότε είναι αντιληπτό, ότι τα έξοδα κίνησης αυξάνονται ραγδαία και η μεταφορά με ταξί καθίσταται πλέον απαγορευτική για τους ακρίτες μας.
Ανά Δημοτική Ενότητα
«Ως παράταξη είχαμε την άποψη, ότι οι έδρες των Ταξί πρέπει να παραμείνουν, ανά Δημοτική Ενότητα. Έτσι θα ανταποκρίνονταν πλήρως στις γεωγραφικές ανάγκες του Νομού» επεσήμανε ο κ. Καψάλης.
Και εξήγησε, ότι με την πρόταση του Δήμου (η οποία ήταν κοινωνική απαίτηση και είχε προέλθει μετά από συνεχείς συνελεύσεις σε όλες τις δημοτικές ενότητες), αποφεύγεται η συσσώρευση των ταξί σε ένα μέρος και εξασφαλίζεται η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, ανά πάσα ώρα και στιγμή.
«Τη… ζημιά θα την πληρώσουν όσοι είναι πάνω από 15 χιλιόμετρα απόσταση από την έδρα, καθώς από αυτή την απόσταση και μετά θα ισχύει η διπλή χρέωση. Είμαστε αντίθετοι στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου» σημείωσε ο δήμαρχος.
«Σφραγίζονται» τα σπίτια…
Τα πλήγματα, λοιπόν, είναι απανωτά για τις ακριτικές περιοχές μας, που γνωρίζουν έναν πρωτόγνωρο αποκλεισμό, στο βωμό –βεβαίως- των περικοπών και της γενικότερης εξοικονόμησης πόρων, που έχει ξεκινήσει εδώ και δυόμιση χρόνια περίπου.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι και οι λιγοστοί κάτοικοι, ηλικιωμένοι κυρίως, που έχουν απομείνει στα χωριά, τελικά αναγκάζονται να φύγουν για τις πόλεις και να μείνουν στα παιδιά τους.
Τα σπίτια «σφραγίζονται» και μένουν κλειστά για μεγάλο διάστημα. Ακόμη και τώρα το καλοκαίρι, μπορεί κάποιοι απόδημοι να έχουν επιστρέψει (για λίγο), όμως τα περισσότερα σπίτια παραμένουν κλειστά και σε πολλούς δρόμους χωριών, θεωρείται είδηση, εάν περάσει κάποιος με τα πόδια ή με το αυτοκίνητο!
Aν η Κυβέρνηση δεν θέλει να εγκαταλειφθεί εντελώς η Ηπειρωτική ύπαιθρος και να γίνει μια ερημωμένη πολιτεία, πρέπει να επανεξετάσει τα κριτήρια με τα οποία βάζει λουκέτο ή αναδιαρθρώνει τις υπηρεσίες. Είναι καλή η εξυγίανση και η μείωση κόστους, όχι όμως όταν γίνεται έτσι…
Μόνη ελπίδα η ΕΟΖ
• Όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, μοναδική ελπίδα για τους εναπομείναντες κατοίκους της ορεινής Ηπείρου και ιδιαίτερα του ακριτικού Πωγωνίου είναι η δημιουργία της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης (ΕΟΖ), που αναμένεται να φέρει «ούριο επενδυτικό άνεμο» στην περιοχή, αλλά και να αποτελέσει πόλο έλξης για πολλούς νέους, που τώρα έχουν φύγει για να βρουν αλλού δουλειά.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Πωγωνίου κ. Κώστα Καψάλη, αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της σύνταξης της πρότασης. Περίπου στα μέσα Αυγούστου αυτή θα τεθεί σε διαβούλευση και στη συνέχεια θα σταλεί στο υπουργείο Ανάπτυξης για να διαπραγματευτεί με την Ε.Ε.
«Είναι ένα κρίσιμο σημείο. Όμως, φαίνεται και από τις δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ότι η Κυβέρνηση το έχει στις πρώτες προτεραιότητές της» υπογράμμισε στον «Π.Λ.» ο κ. Καψάλης.