Από την άλλη όμως, δεν μπορούν να μπουν κι όλες οι εταιρείες της γειτονικής χώρας στο ίδιο… τσουβάλι. Υπάρχουν και λεωφορειούχοι που τηρούν το γράμμα του νόμου, όπως για παράδειγμα ο κ. Χρήστος Λώλης, Έλληνας ιδιοκτήτης εταιρείας που έχει ως έδρα της τους Αγίους Σαράντα.
Με επιστολή του στον «Π.Λ.» (δημοσιεύεται αυτούσια στη σελίδα 9) διαβεβαιώνει ότι και τους φόρους του πληρώνει κανονικά εισερχόμενος στο ελληνικό έδαφος και καινούρια οχήματα διαθέτει, ενώ τονίζει πως φταίει και το υπουργείο Μεταφορών για τις καθυστερήσεις στην ανανέωση αδειών αλβανικών λεωφορείων.
Δεν είναι όλοι ίδιοι...
Κανείς δεν αρνείται φυσικά ότι η εταιρεία του κ. Λώλη μπορεί να είναι καθ’ όλα νόμιμη και ο στόλος των λεωφορείων του σύγχρονος. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι και οι άλλες εταιρείες είναι έτσι. Σαφώς και υπάρχουν παλιά οχήματα -πολλά από τα οποία σαραβαλάκια- που εκτελούν δρομολόγια από και προς Αθήνα. Όλοι τα έχουμε δει στους δρόμους της Ηπείρου. Έχουν μάλιστα προκληθεί και τροχαία κατά καιρούς.
Αυτονόητοι οι φόροι
Όσο για τους φόρους, αυτοί είναι αυτονόητοι. Από τη στιγμή που το κυρίως δρομολόγιο των λεωφορείων γίνεται σε ελληνικούς δρόμους, στο έδαφος της χώρας μας, το οποίο ρυπαίνουν με τα καυσαέρια και συχνά με σκουπίδια, εννοείται ότι πρέπει να καταβάλλουν τους φόρους που ορίζει η σχετική νομοθεσία. Δεν είναι τζάμπα η διέλευση και η χρήση των δρόμων και αυτό ισχύει παντού!
Το υπουργείο Μεταφορών
Τέλος αναφορικά με το υπουργείο Μεταφορών, αυτό σωστά ζητάει έγκαιρη κατάθεση αιτήσεων για ανανέωση στις άδειες των αλβανικών λεωφορείων (τέσσερις μήνες πριν λήξουν οι προηγούμενες). Αν λοιπόν εξετάζει εγκαίρως τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά και ανανεώνει γρήγορα όσες άδειες τηρούν όλες τις προϋποθέσεις, τότε δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα στη διαδικασία. Αλλ’ ούτε και οι Έλληνες λεωφορειούχοι θα διαμαρτύρονταν...