Ψηφίσματα διαμαρτυρίας από τις επιστημονικές ενώσεις καθηγητών γαλλικής και γερμανικής γλώσσας.
Το μάθημα της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας διδάσκεται στα Γυμνάσια από το 1992, ενώ στα Δημοτικά σχολεία από το 2005 δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν ένα παραπάνω εφόδιο στη σημερινή απαιτητική και ανταγωνιστική πραγματικότητα.
Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει να πιστοποιούνται οι γνώσεις αυτές, μέσω της σύνδεσης με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, καθώς και τη θέσπιση οργανικών θέσεων, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο να καλύπτονται τα σχολεία κάθε φορά και από άλλο συνάδελφο, μια διαδικασία που πολλές φορές κρατάει μήνες.
Αντ΄ αυτού, πρόσφατα βρεθήκαμε μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη: Με τις νέες εγκυκλίους το Υπουργείο Παιδείας ζητά το χαρακτηρισμό και παράλληλα τον οριστικό χαρακτηρισμό των Δημοτικών σχολείων και των Γυμνασίων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα!
Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση σημαίνει ότι :
α. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών θα αναγκαστεί να παρακολουθεί όχι τη γλώσσα της προτίμησής του αλλά τη γλώσσα της πλειοψηφίας χάνοντας κάθε ενδιαφέρον για τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα.
β. Καταστρατηγείται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής. Με ποιο κριτήριο θα κληθεί ο προϊστάμενος να χαρακτηρίσει ένα σχολείο ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο; Μπορεί να του δώσει αυτό το δικαίωμα μία, σε πολλές περιπτώσεις, ασθενής πλειοψηφία μαθητών (π.χ. 25 μαθητές για τη μια γλώσσα και 22 για την άλλη;).
Μπορεί να προκαθορίσει κανείς ότι στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα η πλειοψηφία θα επέλεγε πάντα τη συγκεκριμένη γλώσσα;
Ζητάμε να αποδοκιμάσετε αυτήν την πρακτική, και να εκφράσετε τη διαμαρτυρία σας στους αρμόδιους φορείς, τονίζοντας παράλληλα την αντιπαιδαγωγική και αδικαιολόγητη από κάθε άποψη αυτή απόφαση.
Οι επιστημονικές ενώσεις των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας
http://www.apf.gr/ http://www.deutsch.gr/ http://www.pasykaga.gr/ http://www.apfl.gr/