Δικαίωμα αξιοποίησης του θεσμού έχουν όλοι οι πολίτες, φορείς και κοινωνικοί εταίροι μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με το εκάστοτε αστυνομικό τμήμα, κατά την όποια θα καθορίζεται η ώρα συνάντησης (από τις 6 μέχρι τις 8 του απογεύματος της Δευτέρας) και το θέμα συζήτησης. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα δίνεται η δυνατότητα συζήτησης προβλημάτων αστυνομικού ενδιαφέροντος και υποβολής καταγγελιών, παραπόνων ή ακόμα και προτάσεων στους διοικητές των τμημάτων ή στους νόμιμους αναπληρωτές τους. Έπειτα, οι διοικητές θα δίνουν μια όσο το δυνατόν αμεσότερη λύση ή θα παραπέμπουν στις αρμόδιες υπηρεσίες μέσω της διαδικασίας της διαμεσολάβησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ώρα του Πολίτη αφορά κυρίως συλλογικά και όχι μεμονωμένα, ατομικά προβλήματα χωρίς όμως και να αποκλείονται εντελώς τα τελευταία.
Ως προς την ανταπόκριση που είχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα το διάστημα που εφαρμόστηκε δοκιμαστικά στα Ιωάννινα, δε θα έπρεπε να παραληφθεί ότι υπήρξε προσέλευση αλλά όχι η αναμενόμενη, διότι οι πολίτες πιθανόν να μην ήταν επαρκώς ενημερωμένοι για τη λειτουργία του ή λόγω της δυνατότητας άμεσης προσφυγής στον κατάλληλο φορέα που υπάρχει στις περιφερειακές περιοχές.
«Στόχος μας είναι όλοι οι πολίτες να συμφιλιωθούν και αισθάνονται κοντά στην αστυνομία, ανεξαρτήτως από το πού εντάσσονται. Να υποστηρίξουμε την ομαλή ζωή των πολιτών χωρίς αποκλεισμούς», σημείωσε ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Ηπείρου Γιώργος Καραΐτσης.