Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024

Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2025

 


Το υπουργείο Οικονομικών έκανε το πρώτο βήμα για τις επικείμενες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, με τη συγκρότηση ειδικής ομάδας εργασίας η οποία και θα εισηγηθεί τις αλλαγές που θα υπάρξουν σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς.

Κατά συνέπεια τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2024 ήταν τα τελευταία με το ισχύον σύστημα.

Από το 2025, περίπου 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, θα διαπιστώσουν αλλαγές όχι μόνο στο ύψος των τελών, αλλά και στις ποινές εκπρόθεσμης πληρωμής.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση έργο της ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.

Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιασθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. Σήμερα τα τέλη έχουν αρκετές… ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για τα παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Αρμόδιες πηγές αφήνουν ανοικτό το σενάριο αύξησης των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Πως θα διαμορφωθούν τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά.

Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km. Ταυτόχρονα θα εξεταστούν τα δημοσιονομικά περιθώρια για την παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ένα σημαντικό ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει  η ειδική ομάδα επεξεργασίας των νέων τελών είναι αν θα υπάρξει μια απλή αναμόρφωση των σημερινών κλιμακίων, με εσωτερικές διαφοροποιήσεις των συντελεστών υπολογισμού ή αν θα γίνει ριζικό λίφτινγκ, λαμβάνοντας υπόψιν τον αυξανόμενο αριθμό ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την Ευρωπαϊκή “Πράσινη Συμφωνία” και το γεγονός ότι έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων της Ευρώπης.