Παρασκευή 21 Απριλίου 2017
Περικοπές συντάξεων αγροτών που συνεχίζουν να εργάζονται από 1/01/2025
Ένα
πρόβλημα που απασχολούσε εκατοντάδες χιλιάδες υπερήλικους αγρότες λύθηκε
τουλάχιστον μέχρι το 2025, οπότε και μετατίθεται η περικοπή της αγροτικής
σύνταξης σε όσους συνεχίζουν να εργάζονται.
Οι
ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου, δηλαδή του ν. 4387/2016,
που αφορούν περικοπές ή αναστολή συντάξεων σε συνταξιούχους που αναλαμβάνουν
εργασία, λόγω του μεταβατικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει για τους
δικαιούχους συντάξεων του τέως ΟΓΑ, θα αφορούν αγρότες που λαμβάνουν σύνταξη
από 1ης 1ου του 2025.
Τα
παραπάνω διευκρινίζονται σε εγκύκλιο υπ. Εργασίας, η οποία δόθηκε στην
δημοσιότητα το απόγευμα της Πέμπτης 20 Απριλίου, σχετικά με την εφαρμογή του
άρθρου 20 του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016) για όσους
συνταξιοδοτούνται, σύμφωνα με τις γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις του
πρώην ΟΓΑ, όπως αυτές ίσχυαν κατά την ένταξή του στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης
(ΕΦΚΑ).
Στην εν
λόγω εγκύκλιο, μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:
«Σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 2676/1999, όπως αντικαταστάθηκε από την
παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3863/2010, οι συνταξιούχοι, λόγω γήρατος, φορέων
κύριας ασφάλισης που αναλαμβάνουν εργασία, υπόκεινται σε περιορισμό ή αναστολή
των συντάξεών τους.
Από την παρ. 6 του ανωτέρω άρθρου, ρητά, ορίζεται ότι οι
προαναφερόμενοι περιορισμοί δεν εφαρμόζονται στους συνταξιούχους του ΟΓΑ.
Ιωάννινα: Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής, με τη μέθοδο της απασχόλησης, σε βάρος 61χρονου ημεδαπού
Σχηματίσθηκε
σχετική δικογραφία σε βάρος 43χρονης ημεδαπής
Εξιχνιάστηκε
από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων, υπόθεση κλοπής, με τη μέθοδο της
απασχόλησης, σε βάρος 61χρονου ημεδαπού και σχηματίσθηκε σχετική δικογραφία σε
βάρος 43χρονης ημεδαπής.
Ειδικότερα,
όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, η 43χρονη μαζί με μία συνεργό της που
αναζητείται, χθες (20-04-2017) το μεσημέρι στην πόλη των Ιωαννίνων, πλησίασαν
61χρονο ημεδαπό και με τη μέθοδο της απασχόλησης του αφαίρεσαν χρηματικό ποσό.
Η σχηματισθείσα
δικογραφία θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων, ενώ την
προανάκριση ενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.
Κομπότι Άρτας: Συνελήφθη 43χρονος υπήκοος Αλβανίας κατηγορούμενος για εισαγωγή στη χώρα, μεταφορά και κατοχή ναρκωτικών ουσιών
Κατασχέθηκαν
περίπου -24- κιλά ακατέργαστης κάνναβης
Συνελήφθη,
σήμερα (21-04-2017) το πρωί στο Κομπότι Άρτας, από αστυνομικούς της Ομάδας
Ειδικών Ελέγχων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Άρτας με τη συνδρομή αστυνομικών του
Τμήματος Ασφάλειας Άρτας, ένας 43χρονος υπήκοος Αλβανίας, κατηγορούμενος για
εισαγωγή στη χώρα, μεταφορά και κατοχή ναρκωτικών ουσιών.
Ειδικότερα,
μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και στοιχείων, οι αστυνομικοί ακινητοποίησαν
για έλεγχο αυτοκίνητο, το οποίο οδηγούσε ο 43χρονος, όπου βρέθηκαν και
κατασχέθηκαν τα παρακάτω:
στο
χώρο των αποσκευών, δύο τσουβάλια που περιείχαν ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού
βάρους (23.900) γραμμαρίων.
ένα
καλαμάκι με υπολείμματα κοκαΐνης
ένα
κινητό τηλέφωνο.
Επίσης,
κατασχέθηκε το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, ιδιοκτησίας 51χρονου ημεδαπού, ο οποίος
αναζητείται.
Ο
συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Άρτας ενώ την
προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Άρτας.
«Πανηπειρωτικό Πανηγύρι 2017», της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος, το Σάββατο 24 Ιουνίου 2017, στο Ελληνικό, στην πρώην αεροπορική βάση, δίπλα ακριβώς από τον Σταθμό του ΜΕΤΡΟ Ελληνικού
Η
Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, η κορυφαία αποδημική οργάνωση των
Ηπειρωτών, μαζί με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Ηπειρωτών της Ανατολικής
Αθήνας και της Ανατολικής Αττικής, και το Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης, μας
προσκαλούν στο «Πανηπειρωτικό Πανηγύρι 2017», στη μεγαλύτερη Ηπειρώτικη
καλοκαιρινή σύναξη στην Αττική.
Το
Σάββατο 24 Ιουνίου 2017, στις 21.00', οι
ξενιτεμένοι Ηπειρώτες, όλοι οι φίλοι της Ηπείρου και της Παράδοσης, ανταμώνουν
στο Ελληνικό, στην πρώην αεροπορική βάση, δίπλα ακριβώς από τον Σταθμό του
ΜΕΤΡΟ Ελληνικού.
Το
Μεγάλο ''Πανηπειρώτικο Πανηγύρι 2017'' εξαπλώνεται σε όλο το χώρο, στην
πρώην αεροπορική βάση, δίπλα ακριβώς από
τον Σταθμό του ΜΕΤΡΟ Ελληνικού,που διαμορφώνεται ειδικά για αυτή τη βραδιά, σε
χώρο ενός αυθεντικού πανηγυριού, με παρασκευή και παροχή ηπειρώτικων εδεσμάτων,
με τραπεζοκαθίσματα, με χώρο για χορό χιλιάδων πανηγυριστών.
Με
κορυφαίους μουσικούς κι ερμηνευτές που θα ανακοινωθούν σύντομα, δοκιμασμένους
και καταξιωμένους στον αυθεντικό στίβο της παράδοσης, τα πανηγύρια της Ηπείρου
Στο
χώρο θα στηθούν περίπτερα της ΠΣΕ και των Ηπειρώτικων Ενώσεων της Ανατολικής
Αθήνας και Αττικής, που θα παρουσιάζουν για τους επισκέπτες διάφορα δρώμενα,
από τη ζωή των Ηπειρωτών, των περασμένων εποχών, όπως η παραγωγή τυριού,
προϊόντων του ψωμιού, χειροποίητων οικοσκευών, κλπ.
Τελείως
αλλιώτικο το κορυφαίο κάλεσμα της Π.Σ.Ε. αυτό το καλοκαίρι. Κορυφαίο κάλεσμα σε
πανηγύρι και χορούς κυκλωτικούς, κάλεσμα για συμμέτοχους στο γλέντι και όχι για
θεατές.
Η ζωή
σήμερα περισσότερο από άλλοτε, δεν μας θέλει θεατές, οι καιροί μας θέλουν μαζί,
τον ένα δίπλα στον άλλο, τον ένα μαζί με τον άλλο. Όλοι μαζί, όπως ακριβώς οι
Ηπειρώτικοι χοροί, που θα απλώσουν τη χάρη και την ομορφιά τους, τον παλμό και
τους ρυθμούς τους, σε όλο το χώρο, στο Ελληνικό, στην πρώην αεροπορική βάση,
δίπλα ακριβώς από τον Σταθμό του ΜΕΤΡΟ Ελληνικού. Σε μια απαράμιλλη πανδαισία, με το τυπικό
αλλά και την ελευθερία των πανηγυριών, τον αυτοσχεδιασμό, τη συμμετοχή και την
κατάνυξη που θα μείνουν ανεξίτηλα στη μνήμη. Αξίζει όλοι να το ζήσουν και να το
κοινωνήσουν.
Με
μεγάλους κυκλωτικούς χορούς, οι ξενιτεμένοι Ηπειρώτες πέμπουν μηνύματα ανάτασης
και έγερσης, πολύτιμα σήμερα.
Και
όσοι θέλουν να φάνε και να πιούνε, μπορούν να προμηθευτούν φαγητό από τα
κιόσκια-μαγειρεία, που θα στηθούν στο χώρο, ποτά ηπειρώτικα, κρασιά και μπύρες,
όπως στα καλά πανηγύρια της πατρίδας.
Και
όπως σε αυτά, το πανηγύρι θα κρατήσει μέχρι αργά, μέχρι το πρωί, όσο κρατά το
κέφι για χορό και γλέντι με τους συμπατριώτες.
Το
Σάββατο 14 Ιουνίου 2017 ανταμώνουμε όλοι στο Ελληνικό, στην πρώην αεροπορική βάση, δίπλα ακριβώς από τον Σταθμό
του ΜΕΤΡΟ Ελληνικού.
Γράφουμε
όλοι μαζί μια νέα σελίδα, μετά την πετυχημένη του πάρκου Τρίτση, του Ιουλίου
του 2016, όπου αντάμωσαν μοναδικά και παραδοσιακά κοντά στους 4.000 Ηπειρώτες
και φίλοι της Ηπείρου, που όσοι το ζήσαμε, έχουμε να το μνημονεύουμε και να το
μολογάμε με για πολλά χρόνια, σε ένα αντάμωμα που θα γίνει το κορυφαίο
Ηπειρώτικο αντάμωμα αυτό καλοκαίρι στην Αθήνα. Και αυτό αξίζει να το ζήσουμε
όλοι μαζί!
Θανατηφόρο τροχαίο στο 17ο χμ της Επαρχιακής Οδού Παραμυθιάς – Μορφατίου
Πρωινές
ώρες σήμερα (21-04-2017), εντοπίστηκε από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος
Παραμυθιάς, επιβατικό αυτοκίνητο, σε γκρεμό στο 17ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής
Οδού Παραμυθιάς – Μορφατίου και ανασύρθηκε νεκρός ο 22χρονος ημεδαπός, οδηγός
του οχήματος.
Προανάκριση
διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Παραμυθιάς.
Συνελήφθησαν στην Ηγουμενίτσα και στη Σαγιάδα Θεσπρωτίας, τρία άτομα, που ενέχονται σε παράνομη διακίνηση αλλοδαπών
Διαπιστώθηκε
η παράνομη μεταφορά τριών αλλοδαπών, υπηκόων Αλβανίας
Επιχείρηση
αστυνομικών του Τμήματος Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με αστυνομικούς
του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Ηγουμενίτσας είχε ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό
και τη σύλληψη μελών κυκλώματος, που ενέχεται σε διευκόλυνση εισόδου αλλοδαπών
στο εσωτερικό της Χώρας.
Συγκεκριμένα,
συνελήφθησαν χθες (20-04-2017) το απόγευμα στην Ηγουμενίτσα και στη Σαγιάδα
Θεσπρωτίας, συνολικά τρεις διακινητές (δύο ημεδαποί, 60 και 57 ετών και μία 46χρονη
υπήκοος Αλβανίας), σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία από αστυνομικούς
του Τμήματος Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας, για διευκόλυνση εισόδου και παράνομη
μεταφορά αλλοδαπών στο εσωτερικό της χώρας.
Ειδικότερα,
μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, η 46χρονη και ο 57χρονος εντοπίστηκαν
στην πόλη της Ηγουμενίτσας και συνελήφθησαν καθώς προέκυψε ότι κατά περίπτωση
διευκόλυναν, κατευθύνοντας και παρέχοντας κάλυψη, τρεις μη νόμιμους μετανάστες
(υπηκόους Αλβανίας, ηλικίας 27, 24 και 22 ετών), προκειμένου να επιβιβαστούν
παράνομα σε λεωφορείο, με προορισμό την Λευκάδα και την Κόρινθο.
Στο
πλαίσιο διαχείρισης της υπόθεσης και της αστυνομικής έρευνας, συνελήφθη λίγο
αργότερα στην περιοχή της Σαγιάδας Θεσπρωτίας και ο 60χρονος ημεδαπός, καθώς
διαπιστώθηκε ότι είχε μεταφέρει με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, τους τρεις
λαθρομετανάστες, από την περιοχή της Σαγιάδας στην πόλη της Ηγουμενίτσας, με
σκοπό την περαιτέρω διακίνησή τους στο εσωτερικό της χώρας.
Από την
περαιτέρω έρευνα προέκυψε επίσης ότι οι προαναφερόμενοι αλλοδαποί είχαν
καταβάλει το χρηματικό ποσό των (900) ευρώ στα μέλη του κυκλώματος, για τη
λαθρομεταφορά.
Το
προαναφερόμενο αυτοκίνητο κατασχέθηκε.
Οι
συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσπρωτίας ενώ το
προανακριτικό έργο διενεργεί το Τμήμα Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας, προκειμένου να
διερευνηθεί πλήρως η δράση τους.
Φαγούρα: Ποιες είναι οι αιτίες και πώς αντιμετωπίζεται;
Όλοι
έχουμε αισθανθεί την επιτακτική ανάγκη να ξύσουμε εδώ και τώρα κάποιο σημείο
στο δέρμα μας, αλλά το γιατί αναπτύσσεται η φαγούρα (ή κνησμός, όπως λέγεται
επιστημονικά) είναι κάτι που σε μεγάλο βαθμό εξακολουθεί να αποτελεί μυστήριο
για τους επιστήμονες.
Μελέτες
έχουν δείξει ότι στην ανάπτυξή της παίζουν ρόλο πολύπλοκοι βιολογικοί
μηχανισμοί, οι οποίοι ενεργοποιούνται ανάλογα με διάφορα εξωτερικά και
εσωτερικά αίτια και μερικές φορές δίχως εμφανή λόγο.
Το
σίγουρο είναι πως ο κνησμός είναι εξαιρετικά ενοχλητικός, αλλά όπως συμβαίνει
με τον πόνο, έτσι κι αυτός συχνά είναι ωφέλιμος, αφού μπορεί να μας
προειδοποιήσει για έναν πιθανό κίνδυνο (π.χ. ότι αγγίξαμε μια τσουκνίδα ή μας
τσίμπησε ένα έντομο) ή για να αναζητήσουμε θεραπεία για κάποιο υποκείμενο
πρόβλημα (π.χ. μια αλλεργική αντίδραση).
Όπως
εξηγεί ο Δρ. Μάρκος Μιχελάκης, Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος (Αισθητική
Δερματολογία-Δερματοχειρουργική), η πιο συχνή αιτία του κοινού κνησμού είναι η
ξηροδερμία, η οποία συνήθως οφείλεται στην προχωρημένη ηλικία ή σε
περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως η παρατεταμένη χρήση κλιματισμού ή κεντρικής
θέρμανσης και το υπερβολικό πλύσιμο και μπάνιο. Η ξηροδερμία συνήθως
αντιμετωπίζεται εύκολα με τα κατάλληλα μέτρα αυτοφροντίδας, αλλά αν αφεθεί
χωρίς θεραπεία, μπορεί να εξελιχθεί σε δερματίτιδα (φλεγμονή στο δέρμα), οίδημα
(πρήξιμο) ή μόλυνση του δέρματος.
Ο
κοινός κνησμός μπορεί επίσης να οφείλεται σε παροδικές δερματοπάθειες όπως
αυτές της παιδικής ηλικίας (π.χ. ανεμευλογιά), η ψώρα ή ακόμα και οι ψείρες,
οπότε συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα όπως κοκκίνισμα και ερεθισμός του δέρματος,
σπυράκια κ.λπ. Μπορεί ακόμα να είναι συνέπεια δερματικής αλλεργικής αντίδρασης
(π.χ. στα μάλλινα υφάσματα, σε σαπούνια, φυτά, προϊόντα περιποίησης του
δέρματος) ή τροφικής αλλεργίας, ενώ μερικές γυναίκες μπορεί να εκδηλώσουν
κνησμό στο δέρμα της κοιλιάς και των μηρών στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Αυτού
του είδους η φαγούρα, όμως, κατά κανόνα είναι παροδική και υποχωρεί, ειδικά
όταν αντιμετωπίζεται η υποκείμενη αιτία της.
Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής, με τη μέθοδο της απασχόλησης, σε βάρος 61χρονου ημεδαπού στα Ιωάννινα
Σχηματίσθηκε
σχετική δικογραφία σε βάρος 43χρονης ημεδαπής
Εξιχνιάστηκε
από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων, υπόθεση κλοπής, με τη μέθοδο της
απασχόλησης, σε βάρος 61χρονου ημεδαπού και σχηματίσθηκε σχετική δικογραφία σε
βάρος 43χρονης ημεδαπής.
Ειδικότερα,
όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, η 43χρονη μαζί με μία συνεργό της που
αναζητείται, χθες (20-04-2017) το μεσημέρι στην πόλη των Ιωαννίνων, πλησίασαν
61χρονο ημεδαπό και με τη μέθοδο της απασχόλησης του αφαίρεσαν χρηματικό ποσό.
Η σχηματισθείσα
δικογραφία θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων, ενώ την
προανάκριση ενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.
29η αγωνιστική το Σαββατοκύριακο 22 και 23 Απριλίου στη Β΄ ερασιτεχνική, εντός ο Αγροτικός Αστέρας (Αγροτικός Αστέρας Άνω Καλαμά-Α.Ε. Γιάννενα 22-04-17/17:00), εκτός η Αναγέννηση (Π.Α.Ο. Κρύας-Αναγέννηση Κεφαλόβρυσου 22-04-17/17:00), εντός η Α.Ε.Δ. Πωγωνάτος (Α.Ε.Δ. Πωγωνάτος-Π.Α.Ο. Ιωαννίνων 23-04-17/17:00)
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017
ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΥ
ΩΡΑ: 17:00
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΝΩ
ΚΑΛΑΜΑ-Α.Ε.ΓΙΑΝΝΕΝΑ
ΓΗΠΕΔΟ ΚΡΥΑΣ
ΩΡΑ: 17:00
Π.Α.Ο. ΚΡΥΑΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017
ΓΗΠΕΔΟ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙΟΥ
ΩΡΑ: 17:00
Α.Ε.Δ. ΠΩΓΩΝΑΤΟΣ-Π.Α.Ο. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Το πρόγραμμα της 29ης
αγωνιστικής του Α΄ Ομίλου, της Β΄ Ερασιτεχνικής
Σάββατο 22 Απριλίου 2017
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑ-Α.Ε.
ΓΙΑΝΝΕΝΑ (17:00)
Π.Α.Ο. ΚΡΥΑΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟΥ (17:00)
Α.Ο. ΣΤΑΥΡΑΚΙΟΥ 2009-Α.Ο. ΖΩΟΔΟΧΟΣ
(17:00)
Κυριακή 23 Απριλίου 2017
Α.Σ. ΑΠΕΙΘΑΡΧΟΣ-Π.Α.Ο. ΚΟΝΙΤΣΑΣ (15:00)
Α.Ε.Δ. ΠΩΓΩΝΑΤΟΣ-Π.Α.Ο. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
(17:00)
ΑΕΤΟΣ ΝΗΣΟΥ-Π.Α.Σ. ΑΛΜΥΡΟΣ (17:00)
Π.Α.Σ. ΠΕΡΙΒΛΕΠΤΟΥ-Α.Ο. ΚΟΝΤΣΙΚΑΣ
(17:00)
ΠΑΝΖΑΓΟΡΙΣΙΑΚΟΣ-Α.Π.Ο.Ε.Λ. (17:00)
To βιβλίο «Έλληνες Αρειμένιοι Βλάχοι» του Αριστέα Γραμμόζη, παρουσιάζει το βιβλιοπωλείο ΑΙΓΗΙΣ, Βασ. Γεωργίου Α' 11, Πειραιάς, τη Τετάρτη 26 Απριλίου 2017, ώρα 19:00
To
βιβλίο «Έλληνες Αρειμένιοι Βλάχοι» του Αριστέα Γραμμόζη, παρουσιάζει το
βιβλιοπωλείο ΑΙΓΗΙΣ, Βασ. Γεωργίου Α' 11, Πειραιάς, τη Τετάρτη 26 Απριλίου
2017, ώρα 19:00.
Ο
συγγραφέας κ. Αριστέας Γραμμόζης προσφέρει σήμερα στο αναγνωστικό κοινό ένα
έργο ζωής: την αναζήτηση των απαρχών και ριζών της γλώσσας των προγόνων του,
των Αρειμενίων Βλάχων της αρχαιότατης Ελληνικής Ηπείρου.
Ο
ακούραστος ερευνητής-συγγραφέας απαντά με το βιβλίο του, σε δικά του ερωτήματα
ζωής, όπως σημειώνει στο βιβλίο, μέ πρώτο την διερεύνηση του καίριου θέματος του
λατινογενούς ή όχι της γλώσσας του, ως η συμβατική εκφρασμένη άποψη
ισχυρίζεται. Και βεβαίως η άποψη αυτή ελέγχεται ως μή ορθή και για τις άλλες
γλώσσες, ως η ρουμανική ή οι ιβηρικές αρχαίες γλώσσες, οι οποίες βεβαίως
ωμιλούντο αιώνες προτού οι Λατίνοι ή οι Ρωμαίοι καταλάβουν τις χώρες τους. Η
Ελληνογένεια δε της λατινικής γλώσσας και του λατινικού αλφαβήτου, το οποίο
προήλθε, κατά τις μαρτυρίες του Παυσανίου από το αρχαίο αιολικό/αρκαδικό, το
οποίο ο Εύανδρος και η μητέρα του προσεκόμισαν στο Λάτιο και μαζί με σειρά
άλλων Ελλήνων αποίκων στην Ιταλία (Τυρρηνοί Πελασγοί ή Ετρούσκοι, Οίνωτρες,
Πευκέτες, Ιάπυξ, Δαύνος) μετέδωσαν την αρχαιότατη ελληνοπελασγική πρόγονό μας
γλώσσα, στις προρωμαϊκές/προλατινικές γλώσσες της Ιταλίας, λύνει το πρόβλημα
της καταγωγής της λατινικής από την ελληνική γλώσσα και του Ρωμαϊκού πολιτισμού
ως συνέχειας του Ελληνοκού πολιτισμού. Η πρό των Λατίνων δε εξάπλωση του
ελληνικού στοιχείου στον κόσμο, για την οποία ο συγγραφεύς αφιερώνει μεγάλο
τμήμα στο βιβλίο του με ευρείες και πολύτιμες αναφορές στην Αρχαία Ελληνική
Γραμματεία και στη νεώτερη ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Μας απαντά ευθέως
στο ερώτημα ότι οι Έλληνες είχαν ήδη, με τις προϊστορικές, (ορθότερα
πρωτοϊστορικές) αποικίσεις, ταξείδια και εγκαταστάσεις τους (π.χ. μινωϊκά και
μυκηναϊκά Εμπορεία και Πελασγικές εξορμήσεις στον Πλανήτη μας), δημιουργήσει
εστίες και θύλακες μετάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής γλώσσας
στο σύνολο των περιμεσογειακών και περιαιγαιακών χωρών αλλά και δια των
ποταμίων, θαλλασίων και ωκεανίων οδών σε κάθε κατεύθυνση. Και τα γεγονότα αυτά
παρουσιάζονται με αποδείξεις στο βιβλίο και με εν πολλοίς άγνωστη βιβλιογραφία,
πηγή επίσης πολύτιμων πληροφοριών περί του γεννήτορος Πολιτισμού στον κόσμο,
του προγονικού μας Ελληνικού Πολιτισμού, με εργαλείο και αιχμή την ελληνική
γλώσσα. Παράλληλα με την ιστορική ιχνηλάτηση και καταγραφή των ιστορικών
δεδομένων, ο συγγραφέας επικεντρώνει την έρευνα στις επιστημονικές
γλωσσολογικές αποδείξεις της ελληνικότητας της γλώσσας των Βλάχων, στην οποία είναι
σκόπιμο να τονισθούν ότι:
Πράγματι
η περιοχή της Ηπείρου κατά την απώτατη αρχαιότητα ήταν σε γεωγραφική και
ιστορική σχέση και επικοινωνία με τις απαρχές της ελληνογενέσεως στην Κεντρική
και Βόρεια Ελλάδα, όπου εγεννήθησαν οι προπάτορες των Ελληνικών φύλων, Δώρος
και Αίολος και Ξούθος από την γενεά του Έλληνος και του Δευκαλίωνος και
ανεπτύχθησαν τα φύλα των Δωριέων και των Αιολέων με αρχαιότερους τους Δωριείς
και την ελληνική δωρική διάλεκτο κατά τον Ιάμβλιχο, όπου οι Δωριείς στην Πίνδο
ωνομάσθηκαν Μακεδνοί και όπου άνθισαν αιολικής καταγωγής σπουδαίοι αρχαιότατοι
ελληνικοί και δωρικοί πολιτισμοί, των Περραιβών Πελασγών, των Μινυών, των
Αινιάνων, των Θρακών και ετέθησαν οι βάσεις της ελληνικής σκέψης και πνεύματος
ήδη από τον Ορφέα, τις Πιερίδες Μούσες και στη Δωδώνη όπου ελατρεύετο ο Ζεύς ο
Πελασγικός. Και αποτελεί εν προκειμένω εξαιρετικής σημασίας ιστορικό δεδομένο
ότι ο Ορφεύς, ο απέχων δώδεκα γενεές από τον Όμηρο (κατά τον ιστορικό Χάρακα)
έγραψε και φιλοσοφούσε στην δωρική ελληνική διάλεκτο και με το αρχαιότατο
δωρικό αλφάβητο. Προκύπτει επομένως ως αδήριτη ανάγκη η μελέτη και πλήρης
επιστημονική κατανόηση των διαλέκτων της αρχαίας ελληνικής, με ιστορικώς
προεξάρχουσες τις δωρικές και αιολικές/αρκαδικές, αλλά και των πλήρως
ελληνογενών ελληνικών γραφών, τόσο των αλφαβητικών όσο και των Γραμμικών Α!
(Μινωϊκής), Β! (Μυκηναϊκής) και Γ! (Αρκαδοκυπριακής) που σε συνδυασμό με τις
ιστορικές και γενεαλογικές αναφορές στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία είναι και
οι τρείς αμιγώς ελληνικές, όπως και η ιερογλυφική της επίσης δωρογενούς
Μινωϊκής Κρήτης και όλα τα ελληνογενή μεταγενέστερα αλφάβητα των ελληνογενών
Φρυγών (των Βρυγών της αρχαίας Μακεδονίας), των Καρών, των Ετρούσκων. Υπάρχουν
και γι’ αυτά τα θέματα στο βιβλίο ικανές αναφορές και για την επίδραση των ελληνικών
Γραφών στους μετέπειτα λαούς π.χ. της βορείου Ευρώπης.
Τέλος
σημαντική είναι η ετυμολόγηση στο βιβλίο, βάσει της ελληνικής, ευρέος γλωσσικού
δείγματος της βλαχικής γλώσσας, επειδή ακριβώς είναι δυνατό να εντοπισθούν σ’
αυτό, αρχαιότατα δωρικά και αιολικά χαρακτηριστικά, φωνητικά, προφοράς και
αντιστοιχιών μεταξύ των διαλέκτων της ελληνικής και της γνωστότερης απ’αυτές,
ήδη από το Σχολείο, της αττικής διαλέκτου. Περιοριζόμαστε σε ολιγάριθμα μόνο,
αλλά όπως θα δούμε, χαρακτηριστικά παραδείγματα, τα οποία λύνουν και σημαντικά
προβλήματα της Γλωσσολογίας και ως αντικείμενο μιας ιστορικά συμβατής,
Ελληνικής Γλωσσολογίας, με βάση και μέσον την γλώσσα του Ελληνικού γεννήτορος
Πολιτισμού, ως και αρχαιολογικώς αποδεικνύεται (βλέπε και το τελευταίο βιβλίο
του Colin Renfrew: The Emergence of Civilization, με κέντρο την κεντρική και
Βόρεια Ελλάδα και τις σχέσεις της με τον Πολιτισμό της Ελληνικής Μητροπόλεως
και της πρώτης ελληνικής διασποράς στο κόσμο).
- Έτσι,
το ερωτηματικό κιτσέ της βλαχικής= γιατί, αποδεικνύει ως έτυμό του το αιολικό
κίς, κί αντι τίς, τί και τον τσιτακισμό του οδοντικού τ στην ελληνική πρβλ π.χ.
πίτσα αντί πίττα.
- Η
αντωνυμία νόϊ (=ημείς) παραπέμπει στο ομηρικό νωι<νωFi (=δύο) και στην
ονομαστική και αιτιατική σε δυικό αριθμό στην αρχαιότατη ελληνική νώ (=εμείς οι
δύο, εμάς τους δυό) και στην κτητική αντωνυμία νωίτερος (=ο ανήκων σε μας τους
δύο, ημών των δύο). Η αρχαία ελληνική ρίζα νω – σε διάφορες διαλέκτους της
ελληνικής και σε διάφορες μεταπτωτικές βαθμίδες της ελληνικής αυτής ρίζης
ετιμολογεί και το βλαχικό νόϊ και τα λατινικά nos noster και το παλαιολαβικό na
και το σανσκριτικό/παλαιοϊνδικό nau (νάου), προβάλλοντας την αρχαία ελληνική,
στο σύνολο των διαλέκτων της, ως μητέρα γλώσσα και την ιδιαίτερη αιολική ή
δωρική ή ιωνική φύση του καθενός παραγώγου και άρα και την σχέση της με
συγκεκριμένη διάλεκτο της ελληνικής και το ελληνικό φύλο που τη μιλούσε. Εδώ υπογραμμίζουμε
τα αμιγή δωρικά στοιχεία στην αρχαιοτάτη ινδική/σανσκριτική, με αντίστοιχη την
εκστρατεία του Διονύσου, απο την Ελληνική Θράκη και με στρατηγούς τους Σατύρους
και τους Σειληνούς και τους υιούς της Ιφθίμης, θυγατέρας του Δώρου.
- Το
ρήμα furu = κλέπτω, με τύπους αορίστου furemu (=κλέψαμε) και furatu (=κλέψατε)
αναδεικνύει την αρχαιότατη και αμιγώς ελληνική λέξη φώρ, πρβλ και την σημερινή
φράση: επ’αυτοφώρω και ελληνικά υγρόληκτα ρήματα σε φώρω, έφωρα, αιολικό
έφορρα, προφορά του αττικού ω ως διαλεκτικού ου στις αρχαίες ελληνικές
διαλέκτους και βεβαίως και τους αναύξητους τύπους του αορίστου στην αρχαία
ελληνική και τις διαλέκτους της (π.χ. αναύξητος αόριστος στην αρχαία
ιωνική-ομηρική και στην μυκηναϊκή των πινακίδων της Γραμμικής Β!).
- Η
λέξη της βλαχικής spoun= λέω, αποκαλύπτω, διηγούμαι, παραπέμπει στο αρχαιότατο
ελληνικό σέπω>Fέπω, πρβλ. Έπος και το ομηρικό εννέπω (με δύο ν) που νοεί
ρήμα σύνθετο εν-σέπω (με δωρική αφομοίωση ν/σ) και β΄ συνθετικό με σ, και
ελληνική ρίζα σεπ-/σοπ-/σπο-, εξ ής και το βλαχικό παράγωγο, αλλά και το
αγγλικό spy σε ιστορική συνέχεια αλλά και το ρουμανικό spun, πρβλ και γερμ.
spion, τα οποία ο συγγραφεύς περιλαμβάνει στο βιβλίο του.
- H
λέξη της βλαχικής apa= νερό, σε σχέση πρός το λατινικό aqua<ακ-Fα ευρίσκει
την ετυμολογική του στο θρακικό –απα, -αβα των υδρολεκτικών τοπωνυμίων με
χειλικά π/β, σε σχέση με το αιολικό ακα και τα επίσης διαλεκτικά ελληνικά αχ-
αγ- και ακ- π.χ. ακα = νερό, Αχαιοί, Αίγιον, Αιγαίον, αιγές = κύματα,
Αίγ/υπτος=η υπο τας αίγας (υπο τα κύματα), ή το Αιγαίον, που δεικνύουν τη
διαφοροποίηση των διαλέκτων της ελληνικής στην ετυμολογία του λατινικού και του
ρουμανικού αντιστοίχου, οπότε δεν είναι η ρουμανική λατινογενής, ελλείποντος
του απ- στην λατινική ενώ η υδρολεκτική ρίζα απαντά στην ελληνική και ως απ-,
-ιπ, -υπ πρβλ. Εύριπος, Ύπανις ποταμός και ως αγ-/αχ-/ακ-/: π.χ Αιγαίον ανωτέρω
και διαχωρίζοντας την λατινική και την ρουμανική ως προερχόμενες από
διαφορετικές διαλέκτους της ελληνικής αναδεικνυοθυμένης της ρουμανικής ως
ανηκούσης στις διαλέκτους της βλαχικής και δακικής ελληνοπελασηικής διαλέκτου
της ελληνικής. Το θρακικό π και το μακεδονικό β των τοπωνυμιών ενοποιούν τον
χώρο των ελληνικών διαλέκτων.
- Η
λέξη της βλαχικής νιήκου= το βρέφος εκ του: νηπίον δηλοί εναλλαγή βλαχικού κ
πρός αττικό και θρακικό π, όπως αντιστοίχως συμβαίνει με το αιολικό κ στη θέση
του αττικού/θρακικού π κατ’ αντιστοιχία του αιολικού κως αντί του αττικού πως.
Έτσι αναδεικνύεται το αιολικό χαρακτηριστικό στην λατινική και το
θρακικό/μακεδονικό διαλεκτικότης ελληνικής στη ρουμανική γλώσσα, η οποία κατ’
ακολουθία αποδεικνύεται διαφορετικής προέλευσης διάλεκτος της αρχαίας ελληνικής
απ’ ότι η λατινική, και καταρρίπτονται και εδώ, τα περί λατινογένειας των
γλωσσών. Ήδη αποκωδικοποιείται η ήδη εφαρμοσθείσα μέθοδος ετυμολόγησης των
λοιπών γλωσσών βάση των χαρακτηριστικών της ελληνικής και των διαλέκτων της, οι
οποίες διακρίνουν τις άμεσες επιδράσεις δωρικών, αιολικών ή ιωνικών-αττικών
χαρακτηριστικών στις εγγύτερες ή πλέον απομακρυσμένες γλώσσες του πλανήτη,
συνθέτοντας τα χαρακτηριστικά της ελληνικής ως προγόνου ή γεννήτορος γλώσσης
και πολιτισμού στον κόσμο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λεγόμενες
αρχαιοπινείς (ή αρχαιότυπες) διάλεκτοι της ελληνικής: τσακωνική, ποντιακή,
σαρακατσανεϊκή, καππαδοκική, στις οποίες έχουν προστεθεί με σύγχρονες μελέτες
και η διάλεκτος των ελληνοφώνων της Ιταλίας (η Grico) και η καλασική (των Καλάς
του Αφγανιστάν και του Πακιστάν) και η αραουκανική (των Σπαρτιατών της Χιλής).
Σ’ αυτές προτείνεται να ενταχθή και η βλαχική, η οποία αξίζει περαιτέρω να
αναλυθή και επιστημονικώς να ετυμολογηθή, σε ένα ετυμολογικό Λεξικό με βάση τα
καταγεγραμμένα χαρακτηριστικά των αρχαίων ελληνικών διαλέκτων, ως αμιγώς
αρχαιοπινής διάλεκτος της ομιλουμένης ελληνικής.
Στον
σκαπανέα ερευνητή κ. Αριστέα Γραμμόζη οφείλουμε χάριτας για την εθνικής
σημασίας συνεισφορά του και του ευχόμεθα να μας προσφέρη και στο μέλλον τόσο
σημαντικές εργασίες, ως η σήμερα πρωτοπαρουσιαζόμενη έκδοση της Αιγηΐδος.
Δρ.
Ε.Μ.Π. Κωνσταντίνος Χατζηγιαννάκης
Το
βιβλίο του Αριστέα Γραμμόζη μπορείτε να το προμηθευτείτε αποστέλλοντας το
αίτημά σας στο e-mail areimenios@googlemail.com
ή στον Εκδοτικό Οίκο ΑΙΓΗΪΣ (Βασ.
Γεωργίου Α11 Πειραιάς - Tηλ. 210 4100286-7 www.aegeeis.gr
) και η τιμή του είναι 30 ευρώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)