Το
κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ ενώ περιλαμβάνονται και
επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις
Την
υλοποίηση του ζωτικής σημασίας έργου για την κατασκευή του οδικού άξονα
Ιωάννινα – Κακαβιά από την AVAX σηματοδότησε η σημερινή τελετή για την υπογραφή
της σύμβασης στον νομό της Ηπείρου.
Το έργο
της AVAX για την κατασκευή του οδικού δικτύου «Ιωάννινα – Κακαβιά» μήκους 70
χλμ., αποτελεί τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα
Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας
τον νομό Ιωαννίνων.
Η
σύνδεση με Εγνατία Οδό
Ο
άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και
εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων,
εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η
σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς
κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Η
πρόσβαση στην Ιόνια Οδό
Παράλληλα,
το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και
κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη
του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η
εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της
κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την
Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις
οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Ο CEO
της AVAX Κωνσταντίνος Μίτζαλης
Κατά τη
διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της σύμβασης του έργου, που έγινε
παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο CEO της AVAX κ. Κωνσταντίνος
Μίτζαλης υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Θέλω να αναφέρω ότι παρακολουθώ πολύ καιρό
την πορεία του συγκεκριμένου έργου. Ήταν μια διαρκής επιθυμία των ανθρώπων της
περιοχής να κατασκευαστεί ο άξονας Ιωάννινα Κακαβιά».
Ο ίδιος
σημείωσε για την πορεία υλοποίησης του: «Χρόνια λοιπόν ακούγαμε για αυτό το
έργο, και αξίζει κατά τη γνώμη μου να ειπωθεί ότι για να φτάσουμε από τις
προσδοκίες και τα ευχολόγια στη σημερινή μέρα χρειάστηκε η επιμονή της
κυβέρνησης, του υπουργείου και των υπηρεσιών του από το 2019 ώστε να επιτευχθεί
με ταχύτητα η ωρίμανση του έργου, η δημοπράτησή του και η εξασφάλιση της
χρηματοδότησής του».
Ο κ.
Μιτζάλης τόνισε ότι ο οδικός άξονας μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης: «Συμμετέχουμε
λοιπόν και εμείς στη χαρά σας», είπε απευθυνόμενος στην πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «που το έργο μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης».