Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν, ο
επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», Γιώργος Ζάψας και
η περιφερειακή Σύμβουλος της παράταξης Χριστίνα Λέκκα, στη διάρκεια της οποίας
αναφέρθηκαν στα ζητήματα αιχμής που απασχόλησαν και θα εξακολουθήσουν να
απασχολούν για πολύ ακόμα την επικαιρότητα και σχετίζονται με την ολοκλήρωση των υποδομών στην Ήπειρο,
στην πρόσφατη περιβαλλοντική καταστροφή που συντελέστηκε στο Λούρο ποταμό και
στο κοινωνικό θέμα της «Κιβωτού του κόσμου».
● Η κυβέρνηση και ο
περιφερειάρχης εμπαίζουν τους Ηπειρώτες με την κατασκευή του α/δ
“ΓΙΑΝΝΕΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ”!
Πριν 3 χρόνια, η Περιφέρεια
Ηπείρου ανέλαβε την ωρίμανση των μελετών αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσε..
Στη συνέχεια, το έργο «επέστρεψε» στο Υπουργείο Υποδομών για ωρίμανση, πράγμα που τελικά δεν έκαναν, παρά τις δεσμεύσεις ΓΓ, Υπουργών, του ΠΘ, δεν έγινε ΤΙΠΟΤΑ!
Πριν 20 ημέρες, ο περιφερειάρχης
ανακοίνωσε ότι θα δημοπρατηθεί, σε 2-3 μήνες, μέχρι το Καλπάκι και το υπόλοιπο
τμήμα, μέχρι Κακαβιά, θα γίνονταν με «προαίρεση»!
Τελικά το οδικό έργο θα
δημοπρατηθεί με το σύστημα “ΜΕΛΕΤΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ”, με απόφαση του Υπουργού
Υποδομών. Για αυτό το λόγο το Υπουργείο διενεργεί διαγωνισμό έναντι 1,8
εκατομμυρίων για ανάθεση σε Τεχνικό Σύμβουλο «την ωρίμανση και υποστήριξη της
δημοπράτησης του έργου». Έχει δρόμο ακόμα η δημοπράτηση του τρίιχνου
κατασκευάσματος της Νέας Δημοκρατίας και του κ. Καχριμάνη.
Τι λέγαμε εμείς και τι
εξακολουθούμε να λέμε – αποτελεί και δέσμευση του Α.Τσίπρα: «Δεν μπορείτε,
αφήστετο, θα το κάνει η επόμενη κυβέρνηση με κανονικά χαρακτηριστικά 4ιχνου
α/δ, όπως έκανε με την Ιόνια οδό, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και το Λιμάνι Ηγουμενίτσας
που πούλησε η ΝΔ»!
Το ίδιο λέμε και για το “ΜΕΓΑΛΟ
ΚΛΕΙΣΤΟ”:
– Δεν υπάρχει εξασφαλισμένη
χρηματοδότηση (κανείς δεν εγγυάται ότι ο Αυγενάκης θα είναι Υπουργός την
άνοιξη!).
– Δεν έχει παρουσιαστεί
ολοκληρωμένη μελέτη και οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις: «Δεν μπορείτε, αφήστε το,
θα το κάνει η επόμενη κυβέρνηση που δεσμεύτηκε γι αυτό»!
● Εγκαταλείπεται η κανονική
“ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ”, από Α/Κ Ιόνιας οδού έως Α/Κ Γέφυρας Καλογήρου! Που
πήγαν τα 30 εκατομμύρια, που είχαν δεσμευτεί για αυτό το έργο το 2019;
● Κατασκευάζονται «κυκλικοί
κόμβοι» για όλες τις θεραπείες!
Κι όμως η σωστή επιλογή είναι να
μελετήσεις το σύνολο του δρόμου που θέλεις και να επέμβεις σημειακά με κόμβους,
όταν δεν μπορείς να χρηματοδοτήσεις το σύνολο της κατασκευής (π.χ. η είσοδος
Ιωαννίνων & η έξοδος προς ΒΙ.ΠΕ., η είσοδος Άρτας [Ι/Κ Εργατικών
Κατοικιών], η παραλιακή Πρέβεζας κ.α.). Μικροέργα στο βωμό εργαλειοποίησης των
άπειρων «αναθέσεων» κ’ του άρθρου 32 του Ν.4412/2016
● Συνεχίζει να μας εκπλήσσει η
ΠΗ με την άγνοια και την προχειρότητα που αντιμετωπίζει τα περιβαλλοντικά
ζητήματα. Ο λόγος για την ανυπολόγιστη οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή
στο Λούρο ποταμό (Γιατί ΔΕΝ φταίει η ανομβρία για την οικολογική καταστροφή!).
Επί 20 χρόνια δεν μπορούν να
έχουν νόμιμες εγκαταστάσεις οι ιχθυοπαραγωγοί του Λούρου – Ποιος ο ρόλος της
Κτηματικής Τράπεζας στην υπόθεση αυτή που κρατάει αιχμάλωτους τους
επαγγελματίες του κλάδου;
Τι κάνει η ΠΗ για αυτό το θέμα;
● Η υπόθεση της «Κιβωτού»
συγκλονίζει και σίγουρα δεν βοηθάει να κάνει κανείς τον προφήτη εκ των υστέρων!
– καθημερινό φαινόμενο οι
γυναικοκτονίες, η κακοποίηση γυναικών και παιδιών
– Δεν υπάρχουν κοινωνικές δομές
– καταργήθηκαν οι κρατικές δομές
(ΠΙΚΠΑ, κ.α.)
– Δεν γίνονται όλα με φιλανθρωπίες
και χωρίς κρατικό έλεγχο
– η Τοπική Αυτοδιοίκηση να
αναλάβει τις δικές της ευθύνες!