Η
απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που είχε ως βασικό αντικείμενο το μέλλον των
Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών με αφορμή το σχέδιο νόμου που έχει θέσει σε
διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας φέρει
τα πάνω κάτω.
Είναι
γνωστό ότι από τις αρχές της Άνοιξης είχε ανακύψει ζήτημα με την Εκκλησιαστική
Σχολή Βελλάς το οποίο αντιμετωπίστηκε καθώς το Σχέδιο νόμου προβλέπει ξεκάθαρα
την λειτουργία τρίτης Σχολής Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών στα Ιωάννινα.
Στο σχετικό άρθρο αναφέρεται;
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Ε.Σ.Ε.Ε., ιδρύονται Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών στην Αθήνα, Ιωάννινα και Κρήτη. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Ε.Σ.Ε.Ε., μπορεί να καταργούνται, να αναστέλλεται η λειτουργία ή να μεταφέρεται η έδρα των Σ.Μ.Υ.Κ., να καθορίζονται ο χρόνος έναρξης της κατάργησης, αναστολής λειτουργίας, μεταφοράς έδρας, τα ειδικότερα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού της Σ.Μ.Υ.Κ., τα θέματα που αφορούν στη διαχείριση και διάθεση της υλικοτεχνικής υποδομής του και κάθε ειδικότερο θέμα».
Κι ενώ
όλα φαινόταν ότι έχουν πάρει το δρόμο τους, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος που
ολοκλήρωσε τις εργασίες της προχωρά σε μία ανατροπή που δύσκολα μπορεί να γίνει
κατανοητή και ουσιαστική δίνει την χαριστική βολή στην ιστορική Ακαδημία
Βελλάς.
Η ΔΙΣ
στο υπόμνημα της προς το Υπουργείο Παιδείας προτείνει την λειτουργία της τρίτης
Σχολής Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών –πέραν αυτών της Ριζαρείου και της Κρήτης-
στη Θεσσαλονίκη αντί των Ιωαννίνων καθώς εκτιμά ότι «ευρίσκεται στο κέντρο της
Βορείου Ελλάδος και θα εξυπηρετήσει όλες τις Ιερές Μητροπόλεις Αυτής».
Στη
συγκεκριμένη Διαρκή Ιερά Σύνοδο μετείχαν από την Ήπειρο οι Μητροπολίτες Άρτας
και Κονίτσας όχι όμως και ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος, ο οποίος έχει θέσει
πολύ ψηλά στις προτεραιότητες την συνολική αναβάθμιση της Βελλάς.
Η
απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου θα προκαλέσει σίγουρα αντιδράσεις και φυσικά
τις τελικές αποφάσεις θα κληθεί να λάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας.