Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ: Για τον άξονα Γιάννενα-Κακαβιά

 


Όπως πληροφορηθήκαμε από δημοσιεύματα, το μέλλον του έργου «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό», κρίνεται εξαιρετικά δυσοίωνο. Σύμφωνα με την απάντηση των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης και Υποδομών και Μεταφορών, αποφασίστηκε μια νέα πρόταση για τη σύνταξη νέας μελέτης, σύμφωνα με την οποία η επέκταση της Ιόνιας Οδού θα κατασκευαστεί με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος της, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής χρηματοδότηση του έργου.

Αυτό σημαίνει πως η επέκταση του οδικού άξονα υποβιβάζεται ως η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, σε έναν εθνικό αν όχι επαρχιακό δρόμο.

Και όλα αυτά δρομολογήθηκαν αφού οι μελέτες της επέκτασης έχουν ήδη πληρωθεί .Κάτι που σημαίνει πως η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιλέγει να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων ώριμες μελέτες αλλά και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτές.

Άραγε η ηγεσία και ο Υπουργός κ. Καραμανλής εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για να βρεθεί λύση έτσι ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο;

Σίγουρα όχι, καθώς η επέκταση προς Κακαβιά θα μπορούσε να γίνει με επέκταση της Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, κάτι που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός Ανάπτυξης φέρουν ακέραια την ευθύνη του υποβιβασμού ενός τόσο σημαντικού έργου.

Φέρουν ακέραια την ευθύνη για την απαξίωση, για μια ακόμα φορά, της Ηπείρου και των πολιτών της καθώς και για την μη επιλογή της άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου μέσω της σύνδεσης της με την Κεντρική Ευρώπη.

Ίσως αν έβλεπαν λίγο πως άλλαξε η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό τότε θα άλλαζαν γνώμη.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ θα πάρουμε τις πρωτοβουλίες εκείνες για την ματαίωση αυτών των σχεδιασμών.

Καλούμε όλους τους φορείς της Ηπείρου και τους πολίτες για συντονισμό των δράσεων, προς την κατεύθυνση υλοποίησης του έργου ως την φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Η επέκταση εφόσον κατασκευαστεί με βάσει τους νέους σχεδιασμούς, δεν μπορεί να ‘’επανιδρυθεί’’ όπως το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.