Ευθεία
επίθεση στους ανθρώπους που κυβερνούν την Ήπειρο εξαπέλυσε ο επικεφαλής των
Οριζόντων Ηπείρου, Σπύρος Ριζόπουλος, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου της παράταξης
μας για το νέο έτος.
Ο ίδιος
αφού παρέθεσε στοιχεία για την προχειρότητα με την οποία η Περιφέρεια
κινείται σε όλους τους τομείς, τόνισε ότι η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη
και ανοργάνωτη, εκφράζοντας τις φοβίες του για το μέλλον του τόπου.
Για να
καταστήσει σαφές το παραπάνω απέδειξε πόσο εκτός πραγματικότητας είναι η
Περιφέρεια όσον αφορά την ουσία του προβλήματος, επιδεικνύοντας το βαθμό
εμβάθυνσής του στη μελέτη του σχεδίου που παρουσιάστηκε προ δέκα ημερών στο
Περιφερειακό Συμβούλιο, πράγμα το οποίο επεσήμανε με τον πλέον γλαφυρό τρόπο,
επισημαίνοντας ότι φάνηκε από το γεγονός ότι δέκα μέρες μετά πλημμύρισε ο
τόπος.
Ανύπαρκτη
η στρατηγική για τις πλημμύρες
Το
απαρχαιωμένο σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας το οποίο μιλάει για τις 13
Περιφέρειες και όχι για της Ηπείρου και αυτό που συνέβη ήταν απλά να
«κουμπώσουν» μέσα τα ονόματα των Καχριμάνη και των συνεργατών του. Μάλιστα, για
να αποδείξει το παραπάνω ανέφερε ότι ο σχεδιασμός για την Περιφέρεια Ηπείρου
διαθέτει και πλάνο για την αντιμετώπιση προβλημάτων των σιδηροδρόμων, ωστόσο
στην Ήπειρο δεν έχει τρένα…
Ο ίδιος
με έκπληξη διαπίστωσε ότι αφετηρία του σχεδιασμού ήταν ο νόμος 13/2002,
τονίζοντας ότι από τότε έχουν περάσει 18 έτη.
Ειδική
μνεία έκανε και στο σχέδιο «Δάρδανος» για την αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων,
το οποίος όπως είπε δεν το έχει δει ποτέ. Συνεχίζοντας στάθηκε στα έργα που δεν
έγιναν ποτέ στην Ήπειρο για την αποστράγγιση της τεράστιας ποσότητας νερού από
τις βροχοπτώσεις, ενώ για τις πιστώσεις για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών
τόνισε ότι δεν υπάρχει προϋπολογισμός, ούτε είναι γνωστό το κόστος του σχεδίου.
Ακόμα
αναφέρθηκε σε ένα σχέδιο που προϋποθέτει κέντρο επιχειρήσεων στηριζόμενο σε λογισμικά
και τεχνολογία, το οποίο όπως χαρακτηριστικά είπε «Δεν το έχει δει κανείς μας».
Στάθηκε
ακόμα στις ανύπαρκτες ενημερωτικές ημερίδες για καίρια θέματα, αλλά και τις
υποδομές οι οποίες έχουν μετατραπεί σε ένα λάκκο που απορροφά πεταμένα χρήματα.
«Η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη σε όλα τα
μεγάλα ζητήματα», τόνισε σε έντονο ύφος και στη συνέχεια υπογράμμισε ότι όλες
οι δαπάνες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών της Περιφέρειας, περνάνε από
την Πολιτική προστασία και τα χρήματα μπορεί να μπαίνουν σε τσέπες και όχι να
διοχετεύονται για την επίλυση των προβλημάτων.
Έλλειμμα
οράματος και δυστοκία στο ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων
Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του κατήγγειλε τις
εργολαβίες, τονίζοντας ότι επιλέγονται ιδιωτικά Μέσα χωρίς κανένα κριτήριο και
καμία πιστοποίηση, ενώ έφερε ως παράδειγμα μια ερώτηση που έκανε για τις έξτρα
δαπάνες που πρέπει να εγκριθούν και πήρε την απάντηση «Εσύ τι καίγεσαι; Άντε να
στοιχίζει όσο ένας αγροτικός δρόμος».
Τέλος,
αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ και τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, το οποίο ενώ Πανελλαδικά
έχει ανέβει κατά μέσο όρο 30%, στην Ήπειρο αυξήθηκε μόλις κατά 23.7 %,
επισημαίνοντας ότι η πιο «φτωχή Περιφέρεια της Ευρώπης είναι 8η σε σειρά στο
θέμα της αύξησης του ΕΣΠΑ». Πρώτη όπως είπε είναι η Στερεά με αύξηση 112.5%, 2ο
το Νότιο Αιγαίο με το ίδιο ποσοστό, τρίτη η Πελοπόννησος με 43.6%, 4η η
Κεντρική Μακεδονία με αύξηση 41.20%, 5η τη Θεσσαλία με αύξηση 30.7%, 6η την Κρήτη με 24.9%, 7ο το Βόρειο
Αιγαίο με 23.7% και 8η η Ήπειρος με το ίδιο ποσοστό. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και
με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το οποίο μειώνεται κάθε χρόνο.
Κατά
τον ίδιο αυτό συμβαίνει επειδή όταν όλοι οι Περιφερειάρχες έδιναν μάχη με το
Μαξίμου μέχρις τις 23/12 για να αυξήσουν το ΕΣΠΑ τους, ο κ. Καχριμάνης
απουσίαζε.
Η
πρόταση για το Οδικό Δίκτυο Φιλιππιάδας-Καναλίου
Νωρίτερα,
ο εκπρόσωπος Τύπου της παράταξης,
Φίλιππος Παππάς, είχε αναφερθεί στο Οδικό Δίκτυο Φιλιππιάδας – Καναλίου
τονίζοντας ότι για τα πολλά τροχαία ευθύνονται:
· Στο πολύ υψηλό φόρτο κυκλοφορίας και ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής όπου παρατηρούνται
πολύ μεγάλες ουρές.
· Στις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται
ακόμα και όταν έχει μεγάλη κίνηση οχημάτων (π.χ. θερινή περίοδο).
· Στο γεγονός ότι η οδός έχει σ΄ όλο το μήκος
της πάρα πολλούς κάθετους δρόμους ,κύριους και δευτερεύοντες.
· Στο ότι η οδός δεν έχει παράπλευρο δίκτυο
για την εξυπηρέτηση των αγροτικών μηχανημάτων, που χρησιμοποιούν την κύρια οδό
για να πάνε στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις τους.
· Στο ότι οι βασικοί κόμβοι με το επαρχιακό
δίκτυο δεν πληρούν και εδώ τις προϋποθέσεις ασφαλείας και καταλληλότητας.
· Και τέλος στο ότι ακόμη και τη στιγμή που
μιλάμε η σύνδεση με την Ιόνια οδό, γίνεται μέσα από το οδικό δίκτυο της πόλης
της Φιλιππιαδας.
Στη
συνέχεια παρουσίασε τις προτάσεις των Οριζόντων Ηπείρου, τονίζοντας ότι στόχος
θα πρέπει να είναι η αντιμετώπιση των κρίσιμων προβλημάτων που θα συνεχίσουν να
υφίστανται και μετά τις όποιες βελτιώσεις γίνουν σε ένα οδικό σύστημα και
επισημαίνοντας ότι οι Ορίζοντες προτείνουν τη δημιουργία Αυτοκινητοδρόμου
κάθετου στην Ιόνια Οδό, που θα συνδέει την έξοδο προς Φιλιππιάδα με τα παράλια
του Ιονίου.
Όπως
είπε, στην υλοποίησή του θα χρησιμοποιηθεί το υφιστάμενο τμήμα από τον υπό
κατασκευή κόμβο Φιλιππιάδας έως στρατόπεδο με όποιες επιμέρους παρεμβάσεις
απαιτηθούν. Από εκεί με νέα χάραξη θα περνάει αριστερά της λίμνης Ζηρού, νότια
του Θεσπρωτικού, πέριξ του χωριού Στεφάνη στο Βόρειο και Βορειοδυτικό τμήμα
εκτός του χωριού Λούρου και Βορειοδυτικά του χωριού Αρχάγγελος για να καταλήγει
στον κόμβο Καναλιού της Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας.
Το
κόστος του σύγχρονου οδικού άξονα υπολογίζεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ. Όσο
για το πού θα βρεθεί το ποσό αυτό, ο κ. Παππάς απάντησε:
• Προσπάθεια ένταξης του έργου σε Σ.Δ.Η.Τ.
• Εναλλακτικά: Σχεδιασμός του άξονα Ιόνιας Οδού
-Κανάλι, στο σύνολό του και υλοποίηση άμεση του τμήματος κόμβος
Φιλιππιάδας-Στεφάνη με τα 30 εκ. που η Περιφέρεια πρωτοστατούντος του κου
Καχριμάνη ετοιμάζεται να τα πετάξει κυριολεκτικά και μεταφορικά στον ΒΑΛΤΟ.
Τέλος,
αναρωτήθηκε «πόσο θα κοστίσει η ολοκλήρωση του έργου επιλογής Καχριμάνη από
γέφυρα Καλογήρου έως Κανάλ» ζητώντας απαντήσεις από την Περιφέρεια.
Οι
Ορίζοντες Ηπείρου δεν έχουν στόχο να «κουνάνε το δάχτυλο» σε κανέναν. Η
παράταξη σχεδιάζει με όραμα το μέλλον της Ηπείρου και παρεμβαίνει όπου κρίνει
σκόπιμο, με μοναδικό σκοπό να παρακινήσει την Περιφέρεια να κάνει το επόμενο
βήμα…