Το έργο έχει δύσκολους πυκνούς διαλόγους, ειδικά στον ρόλο του δικηγόρου υπάρχει πολύ έρευνα στα βιβλία νομικής.
Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018
«Spaghetti alla Γαλλικά», κωμωδία του Βασίλη Τσικάρα
Γράφει η
Αθηνά Τοτοκώτση
ΓΓ ΔΣ Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης
«Spaghetti alla Γαλλικά», κωμωδία του Βασίλη
Τσικάρα (2ος χρόνος)
Έναρξη: Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017
ΚΑΘΕ Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.15.
Διανομή: Σταύρος Βαφειάδης-Βασίλης Τσικάρας
(Ντομινίκ)
Κική Σπύρου-Μαριάννα Μπόλματη (Ανέτ)
Στ. Δουκουζγιάννης - Βασίλης Τελίδης (Αλμπέρτ)
Κατερίνα Μπαλάσκα - Νίνα Μυλωνά (Νικόλ)
Γιάννης Ανδρεόπουλος (Κριστιάν)
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Παραστάσεις:
18 και 19 Νοεμβρίου (Τσικάρας, Σπύρου, Δουκουζγιάννης, Μυλωνά,
Ανδρεόπουλος)
24, 25, 26 Νοεμβρίου (Τσικάρας, Μπόλματη, Τελίδης,
Μυλωνά, Ανδρεόπουλος)
01, 02, 03 Δεκεμβρίου (Βαφειάδης, Σπύρου, Τελίδης,
Μπαλάσκα, Ανδρεόπουλος)
08, 09, 10 Δεκεμβρίου (Βαφειάδης, Μπόλματη,
Δουκουζγιάννης, Μυλωνά, Ανδρεόπουλος)
15, 16, 17 Δεκεμβρίου (Τσικάρας, Σπύρου, Δουκουζγιάννης,
Μυλωνά, Ανδρεόπουλος)
22 και 23 Δεκεμβρίου (Βαφειάδης, Σπύρου,
Δουκουζγιάννης, Μυλωνά, Ανδρεόπουλος)
29 και 30 Δεκεμβρίου (Τσικάρας/Βαφειάδης, Μπόλματη,
Τελίδης, Μυλωνά, Ανδρεόπουλος)
05, 06, 07 Ιανουαρίου 2018 (Τσικάρας, Μπόλματη,
Δουκουζγιάννης, Μπαλάσκα, Ανδρεόπουλος)
Οδός Μοσκώφ 12 κάθετη στη Φράγκων κοντά στα
Δικαστήρια.
Σ΄ αυτό το στενό δρομάκι του κέντρου της
Θεσσαλονίκης, υπάρχει ένας χώρος πολιτισμού, τέχνης και αναζήτησης.
Το θέατρο Άρατος.
Theatro Aratos - Αρχική σελίδα | Facebook
Άρατος ΠΟΣΠΡΟΘΕΚΤ | Στέγη Θεατρικής και
Κινηματογραφικής Τέχνης
Από την υποδοχή αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι την
θετική ενέργεια των ανθρώπων του θεάτρου. Χαμόγελο, ευγένεια και διάθεση για
εξυπηρέτηση. Κι όταν σε οδηγούν στην αίθουσα του θεάτρου ... εκεί η έκπληξη. Ο
χώρος είναι πολύ ιδιαίτερος, γιατί το θέατρο δεν έχει αυλαία, οπότε αισθάνεσαι
ότι είσαι ένα με τη σκηνή. Παράξενο συναίσθημα για θεατή αλλά οι ηθοποιοί πώς
αισθάνονται; Η αμεσότητα, η απόσταση αναπνοής, δεν αφήνει περιθώρια λάθους
στους καλλιτέχνες. Δεν είναι απλά να πουν τα λόγια σωστά, χωρίς σαρδάμ και
σεβόμενος ο ένας τον άλλον, αυτό είναι το εύκολο κομμάτι του ρόλου τους το
οποίο και υποστηρίζουν άψογα, εκεί που δεν τους παίρνει να κάνουν λάθος είναι η
έκφραση, στην ματιά ακόμα και στην αναπνοή τους, όλα όχι απλά φαίνονται, αγγίζονται από τους θεατές. Αυτή η αφοπλιστική αμεσότητα, επί μιάμιση ώρα,
χωρίς διάλειμμα, χωρίς ιντερμέδιο, χωρίς α΄, β΄, γ΄ πράξη, με ενδυματολογικές
αλλαγές,εύστοχες μουσικές επιλογές,φωτισμούς, που δένουν με τα κείμενα σε
οδηγεί να παρακολουθήσεις την παράσταση και δεύτερη φορά με διαφορετικό καστ
,για να επιβεβαιώσεις την πεποίθηση ότι οι συντελεστές της είναι όντως εραστές
της τέχνης, απόλυτα αφιερωμένοι στο καθήκον του ποιούντος ήθους -του ηθοποιού.
Το έργο έχει δύσκολους πυκνούς διαλόγους, ειδικά στον ρόλο του δικηγόρου υπάρχει πολύ έρευνα στα βιβλία νομικής.
Το έργο έχει δύσκολους πυκνούς διαλόγους, ειδικά στον ρόλο του δικηγόρου υπάρχει πολύ έρευνα στα βιβλία νομικής.
Η έναρξη του έργου σε προδιαθέτει για
άλλη εξέλιξη αλλά όσο εξελίσσεται η υπόθεση και τονίζω χωρίς βωμολοχίες, αρχίζει να ξετυλίγεται μέσα σε μια κωμωδία, το κουβάρι, γιατί κουβάρι είναι, η
ζωή ενός σύγχρονου νεαρού ζευγαριού σε μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Όλα τα προβλήματα
της γενιάς του 21ου αιώνα, ανεργία, καριέρα, επιλεκτική ατεκνία, μονογονεϊκή
οικογένεια, ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, τρόπος διατροφής, επικοινωνία, συζυγικά
καθήκοντα, επιβίωση ή ζωή, φιλία, προδοσία, ψέματα και αλήθειες που οικοδομούν
τις σχέσεις αγάπης; εμπιστοσύνης; αλληλοεκτίμησης; ή τελικά συμβιβασμού –
συνεταιρισμού για το κοινωνικό προφίλ του -της συζύγου. Το έργο έχει ανατροπές,
δεν είναι επίπεδο, δεν είναι προβλέψιμο, έχει εντυπωσιακό φινάλε.
Οι ηθοποιοί υποστηρίζουν το κείμενο και καταφέρνουν
να βγάλουν αβίαστα το χαμόγελο και τελικά το γέλιο στα χείλη των θεατών πολλοί
από τους οποίους βλέπουν τον εαυτό τους στο ''σανίδι''. Το να καταφέρνεις χωρίς
βρωμόλογα, κωλοτούμπες και σαχλαμάρες να κάνεις τον κόσμο να γελάσει είναι
επιτυχία. Το να πετύχεις σε ένα έργο με τόσα κοινωνικά μηνύματα να ξεκουράσεις
τον εγκέφαλο των θεατών για 90΄ είναι θαύμα. Το θέατρο ΑΡΑΤΟΣ αν πάτε έστω και
μια φορά θα το αγαπήσετε . Κι ας είναι μαύρη μαυρίλα , στους τοίχους, στα
καθίσματα ,στην μοκέτα. Αν και εσείς θέλετε να ζήσετε μια ιδιαίτερη εμπειρία
θεατρικής παράστασης ,προλαβαίνετε μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2018 τις τελευταίες παραστάσεις
. Θα με θυμηθείτε ότι αξίζει να επιβραβεύσουμε με την παρουσία μας την
προσπάθεια των συντελεστών της παράστασης ''ΣΠΑΓΓΕΤΙ ΑΛΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ''.
Πηγαίνετε να δείτε την παράσταση ,για να μου πείτε
αν ήμουν αντικειμενική στην κριτική μου ή όλα αυτά τα έγραψα γιατί συγγραφέας
-σκηνοθέτης-πρωταγωνιστής είναι το μέλος της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης με
καταγωγή από τα Άνω Ραβένια Βασίλης Τσικάρας.
***
Spaghetti alla Γαλλικά (2015)
Κωμωδία καταστάσεων στα όρια του παραλόγου.
Λίγα λόγια για το έργο: Ένας δικηγόρος, ο Αλμπέρτ,
αναπτύσσει τη θεωρία της «συμπτωματολογίας» και βάζει… φωτιά, στη σχέση ενός
ζευγαριού. Ο Ντομινίκ και η Ανέτ έρχονται σε μια ολομέτωπη σύγκρουση και θέλουν
άμεσα να διαλύσουν το γάμο τους. Τελικά πόσο αθώοι είναι οι τρεις τους; Τι
αλλαγές θα φέρει το ξαφνικό χτύπημα της… εξώπορτας; Και τέλος, τι ρόλο
διαδραματίζει ένας… Βεδουίνος από την Τυνησία;
Συντελεστές
Κείμενο-σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Σκηνικά: Δημήτρης Αρζουμανίδης
Κοστούμια: Θεατρική ομάδα Άρατος (υπεύθυνη Μαρία
Βλάχου)
Βοηθός σκηνοθέτη: Κική Σπύρου
Πρώτη διανομή: Κατερίνα Μπαλάσκα, Κική Σπύρου, Βασίλης
Τελίδης, Βασίλης Τσικάρας
Guest: Γιάννης Ανδρεόπουλος, Άνθιμος Κατιρτζόγλου