Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Ιόνια Οδός: 4 εργοτάξια υλοποιούν το όραμα γενεών σε Ήπειρο και Δυτική Ελλάδα

Σε δύσκολους χειμερινούς ρυθμούς είναι το έργο της Ιόνιας Οδού. 
Οι εργασίες τις τελευταίες μέρες γίνονται με μεγάλη δυσκολία λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούν σε όλο το μήκος του άξονα.
Στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι του 2017 να έχει ολοκληρωθεί τμηματικά το μεγαλύτερο οδικό έργο της Ηπείρου (και της Δυτικής Στερεάς). 
Εκτός από τη σήραγγα Κλόκοβας που θα χρειαστεί ένα σημαντικό διάστημα παραπάνω  η απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα θα γίνεται σε διάστημα περίπου 90 λεπτών σε ένα ασφαλές κλειστό αυτοκινητόδρομο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις όχι μόνο στην περιοχή αλλά σε όλο το δυτικό τμήμα της χώρας.

Το έργο έχει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα καθώς λόγω της χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017. Η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας από το βόρειο και το νότιο μέτωπο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και όλα δείχνουν ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει πλήρως διανοιχθεί.
Μετά θα χρειαστεί ένα διάστημα για την μόνιμη επένδυση της σήραγγας τα έργα Η/Μ και τη σύνδεση της με τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο.
ΤΑ 4 ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ


 Τέσσερα είναι τα εργοτάξια που δίνουν τη καθημερινή μάχη για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Αυτά είναι τα παρακάτω:
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ  «ΕΥΗΝΟΣ» (Χιλιομετρική Θέση) ΧΘ0-ΧΘ76,7: Είναι στο νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού και κατασκευάζουν και και την Σήραγγα της Κλόκοβας. Σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και το ήδη κατασκευασμένο τμήμα Αγγελόκαστρο-Κουβαράς (η μεγάλη παράκαμψη Αγρινίου).
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ «ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ» ΧΘ76,7-ΧΘ145,7: Είναι το κεντρικό τμήμα και ίσως το πιο σημαντικό. Ενώνει την Ιόνια Οδό με τον επίσης υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Θα κατασκευαστεί μεταξύ άλλων ο ανισόπεδος κόμβος Αμβρακίας, η γέφυρα Μενιδίου (όπου θα βρίσκεται το εργοτάξιο) στην περιοχή Σύκουλα.
Στο 96οχλμ στην περιοχή Τούμπανο βρίσκεται το λατομείο που θα λειτουργεί για την παραγωγή ασφαλτικών και σκυροδέματος. Αυτό το τμήμα περιλαμβάνει και την παράκαμψη Άρτας.
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ «ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ» ΧΘ145,7-ΧΘ170: Πρόκειται για ένα μικρότερο τμήμα που λόγω του ορεινού ανάγλυφου κρίθηκε απαραίτητο. Εδώ θα κατασκευαστούν πιο σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες.
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ «ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ» ΧΘ170-ΧΘ190: Το βορειότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που «κουμπώνει» με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού στην νότια είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων. Εδώ θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερα τεχνικά έργα και θεωρείται το δυσκολότερο από όλα τα τμήματα που θα κατασκευαστούν.

ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com