"Από αυτούς τους 2.000 έχουμε μεριμνήσει σε συμφωνία με το υπουργείο Υγείας, ώστε το 55-60% το οποίο αφορά επαγγέλματα υγείας να απορροφηθεί στον κλάδο της υγείας και οι υπόλοιποι είτε σε διοικητικές υπηρεσίες, αλλά έχουμε να κάνουμε και με ανθρώπους οι οποίοι ούτως ή άλλως ασκούν ελεύθερο επάγγελμα δηλαδή στον τομέα της αισθητικής, στον τομέα της κομμωτικής, άρα λοιπόν είναι πιο εύκολη η μετάβαση, αλλά και γι' αυτούς νομίζω ότι το μεγάλο ποσοστό θα απορριφηθεί σε διοικητικές θέσεις. Και επίσης από όλους αυτούς, θα έχουμε και ωρομίσθιους οι οποίοι θα διδάξουν στα δημόσια ΙΕΚ ή θα διδάξουν και στα ΕΠΑΛ προκειμένου να αποφοιτήσουν οι μαθητές οι οποίοι έχουν πάρει την ειδικότητα αυτή η οποία καταργείται. Άρα θεωρώ ότι το μέγιστον τμήμα των ανθρώπων αυτών θα απορροφηθεί", σημείωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στην εκπομπή "Πρωινό MEGA".
Είπε μάλιστα χαρακτηριστικά ερωτώμενος σχετικά με το ποσοστό της απορρόφησης και εάν το μέγιστον σημαίνει για παράδειγμα 70%, "τουλάχιστον".
Εξηγώντας την διαδικασία με την οποία επιλέχθηκαν οι 2.000 εκπαιδευτικοί στάθηκε στο γεγονός ότι έγινε αξιολόγηση μέσω σχεδίου και δεν επικράτησε λογικά οριζόντιων περικοπών.
"Εμείς αντιτάξαμε σε μια νοοτροπία οριζόντιων περικοπών ένα σχέδιο. Γιατί πιστεύω ότι κάθε δημοσιονομική προσαρμογή αλλά και κάθε διοικητική αναδιάρθρωση πρέπει να υπάγεται σε έναν εθνικό σχεδιασμό. Εμείς λοιπόν κάναμε αξιολόγηση δομών και διαδικασιών στο υπουργείο και συντάξαμε ένα πλαίσιο, ένα πλάνο διαχείρισης προσωπικού. Αυτό λοιπόν το συνδέσαμε με τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχουμε αρχίσει από την επομένη μέρα των προγραμματικών δηλώσεων και μέσα στα πλαίσια αυτά λοιπόν και στα πλαίσια της αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης καταργήσαμε ορισμένες ειδικότητες από το επίπεδο του Λυκείου για να τις μεταφέρουμε στην μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση. Από εκεί λοιπόν, από τα 39 επαγγέλματα τα οποία προσφέρουμε στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ καταργούμε τα 12, τα οποία μεταφέρονται σε παραπάνω βαθμίδα, σε ανώτερη βαθμίδα τεχνικής εκπαίδευσης", είπε.
Και συμπλήρωσε: "Αυτά τα 39 επαγγέλματα διδάσκονταν από 110 ειδικότητες καθηγητών. Πανευρωπαϊκό φαινόμενο. Αφαιρούμε τις 12 τις οποίες αναδιατάσσουμε και τις αναβαθμίζουμε όσον αφορά την βαθμίδα εκπαίδευσης και από αυτές τις ειδικότητες και από αυτά τα επαγγέλματα μάλλον τα 8 έχουν να κάνουν με επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας, τα οποία μεταφέρουμε στο πάνω επίπεδο. Και αυτό είναι συνειδητή επιλογή γιατί πιστεύουμε ότι θα έχουμε καλύτερη παροχή υπηρεσιών εάν αυτά τα επαγγέλματα προσφέρονται στην μεταλυκειακή εκπαίδευση".