Μετά τις ξεκάθαρες προκλήσεις τους σε ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, οι Αλβανοί «αλωνίζουν» και πάλι σε βάρος του ελληνικού στοιχείου της Βορείου Ηπείρου, τώρα και σε επίπεδο πολιτισμού!
Έτσι, μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αντιδράσεις πολλών ομογενών μας για την τακτική των Αλβανών να «θάβουν» τα αρχαιοελληνικά μνημεία της Νοτίου Αλβανίας και να αναδεικνύουν μόνο τα Ρωμαϊκά (σχετικά είχε γράψει ο «Π.Λ.»).
Όμως, το πλέον ανησυχητικό είναι, ότι η Ελληνική πλευρά δεν κάνει απολύτως καμία κίνηση για να υπερασπιστεί την Ελληνικότητα των ευρημάτων, κυρίως στην περιοχή της Αδριανούπολης, στην ουσία Δριυνούπολη που είναι και η ονομασία της κοιλάδας.
Αυτή η στάση έχει προβληματίσει έντονα πολλούς Φορείς της περιοχής, που ζητούν από την Ελληνική πλευρά να συνεργαστεί με την Αλβανική, για την ανάδειξη των ελληνικών μνημείων.
Ο Π. Μπάρκας
Με χθεσινή επιστολή του στον «Π.Λ.», ο γνωστός ομογενής Καθηγητής και δημοσιογράφος κ. Παναγιώτης Μπάρκας αναφέρεται εκτενώς στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Ιδού πώς περιγράφει την κατάσταση:
«Την πραγματική διάσταση της ιταλικής παρουσίας στο Αργυρόκαστρο έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο Αλβανός Υπουργός Πολιτισμού Aldo Bumci. Παρευρισκόμενος στα εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας με θέμα την αρχαιολογική πόλη της Αδριανούπολης στην καρδιά της ελληνικής μειονοτικής περιοχής της Δρόπολης, ο Bumci είπε ότι «αυτή η έκθεση είναι τμήμα της κοινής Αλβανό-ιταλικής πολιτιστικής κληρονομιάς, είναι η απόδειξη των δεσμών των δύο λαών από την αρχαιότητα».
»Η αλήθεια όμως δεν έχει καμιά σχέση με τα όσα λέγονται. Η Αδριανούπολη είναι μια από τις 15 αρχαίες ελληνικές πόλεις στην κοιλάδα του Δρίνου, στο νομό Αργυροκάστρου, όπου στην πλειοψηφία κατοικείται από Έλληνες. Για τις συγκεκριμένες πόλεις ή απουσιάζει εντελώς η αρχαιολογική σκαπάνη ή πλαστογραφείται και παραποιείται η ελληνική ταυτότητά τους», τονίζει στην επιστολή του ο κ. Μπάρκας.
Και προσθέτει: «Στην Αδριανούπολη λόγου χάρη, το Ιταλικό πείσμα για την παρουσίαση της αρχαίας πόλης ως Ρωμαϊκή και ως η κεντρομόλος ισχύ του ρωμαϊκού πολιτισμού στην συγκεκριμένη κοιλάδα, διαδέχεται τις αρχαιολογικές θέσεις του Αλβανικού κομμουνιστικού καθεστώτος. Έρευνα Ελλήνων καθηγητών στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, το 2009-2010, απέδειξε με στοιχεία ότι η ρωμαϊκή παρέμβαση στην Αδριανούπολη, - στην ουσία Δριυνούπολη που είναι και η ονομασία της κοιλάδας-, έγινε πάνω σε αρχαία ελληνική πόλη με υλικά αρχαίου ελληνικού πολιτισμού»!
Δια της βίας…
Ο κ. Μπάρκας συνεχίζει αναφέροντας ακόμη ότι: «Οι Ιταλοί, όμως, συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο της Ματσεράτα και οι Αλβανοί του Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου, αναγκάστηκαν να δεχτούν για πρώτη φορά ότι στην Αδριανούπολη προϋπήρχε ελληνικός πολιτισμός, αλλά όχι ανεπτυγμένος. Ταυτόχρονα έσπευσαν να αφαιρέσουν δια της βίας και εξαφανίσουν αρκετά από τα στοιχεία της ελληνικής καταγωγής της πόλης. Δυστυχώς, όμως, γι’ αυτούς, οι πιο πρόσφατες ανασκαφές των ιδίων έφεραν στο φως νέα ελληνικά ευρήματα ελληνιστικής περιόδου. Τα νέα ευρήματα, ναοί και άλλα κτίρια, μιλούν για ένα πολύ ανεπτυγμένο πολιτισμό, τα οποία αποσιωπήθηκαν αμέσως. Οι Ιταλοί, με στήριγμα την Αδριανούπολη, έχουν «καταρτίσει» αρχαιολογικούς χάρτες του Ρωμαϊκού Πολιτισμού στην περιοχή.
»Ταυτόχρονα, όποια ελληνικά αρχαιολογικά μνημεία δεν μπορούν να «βαπτιστούν» Ρωμαϊκά, οι Αλβανοί τα βαπτίζουν Ιλλυρικά. Την τύχη αυτή έχει η Αντιγόνεια, η γνωστή πόλη του στρατηλάτη Πύρρου στην ίδια κοιλάδα, του Δρίνου. Όσο ο Πύρρος, τόσο και η πόλη του, αφιερωμένη στη σύζυγό του, την οποία πόλη έκαψε ο Ρωμαίος Αιμίλιος Παύλος το 198 προ Χριστού, παρουσιάζονται στην Αλβανική βιβλιογραφία, ως μνημεία Ιλλυρικά».
Αδιαφορία…
Τέλος, ο γνωστός Καθηγητής και δημοσιογράφος αναφέρεται στην αδιαφορία, τόσο από το Ελληνικό Κράτος, όσο και από το ντόπιο ελληνικό στοιχείο. «Ειδική περίπτωση είναι η εσκεμμένη αδιαφορία του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο και οι πράξεις φίμωσης κάθε προσπάθειας αντίκρουσης των Αλβανό-ιταλικών ισχυρισμών» σημειώνει ο κ. Μπάρκας.
ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr/component/content/article/13/8508