Παράδειγμα η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου, στο συνολικό κόστος του έργου (750 περίπου εκατ. ευρώ), η γαλλοελληνική κοινοπραξία που θα το εκμεταλλεύεται για 35 ολόκληρα χρόνια έχει συμβάλει μόλις με 70 εκατ. ευρώ (9,5%), ποσό που υπερκαλύφθηκε από τις προκαταβολές του Δημοσίου. Η κοινοπραξία που ανέλαβε να κάνει την μελέτη και την κατασκευή της γέφυρας, εμφανέστατα και προκλητικότατα, αγνόησε το πάγιο αίτημα για παράλληλη σιδηροδρομική σύνδεση και έτσι παρέμειναν αποκομμένες η Ήπειρος και η Αιτωλοακαρνανία από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πέμπτη 5 Απριλίου 2018
Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της 1ης Απριλίου 2018, της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος, για τα διόδια
Η
Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος,
που συνήλθε στην Αθήνα, σήμερα Κυριακή 1 Απριλίου 2018, εκφράζει την έντονη
αγανάκτηση και διαμαρτυρία της για τη εξαγγελθείσα μεγάλη αύξηση των
υφιστάμενων και την επιβολή νέων ληστρικών διοδίων, τόσο στο οδικό δίκτυο
Κορίνθου-Πατρών, όσο και στις γέφυρες Ρίου - Αντιρρίου και Ακτίου-Πρέβεζας και
στην υπό ολοκλήρωση Ιόνια οδό.
Στη
σημερινή περίοδο της εντεινόμενης και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, η
κυβέρνηση συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων, από το σύνθηµα
"κατάργηση όλων των διοδίων", πέρασε στην καθαρή πολιτική
εξυπηρέτησης των οικονομικών συμφερόντων μεγαλοκατασκευαστών, Ελλήνων και
ξένων.
Τα
διόδια αποτελούν ένα ακόμη δώρο των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους
μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, στους οποίους έχει παραχωρηθεί η
εκμετάλλευση εθνικών οδών και γεφυρών. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το
φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία το Δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί
συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα εκμετάλλευσης για
δεκαετίες (30-35 χρόνια), επιβάλλοντας δυσβάσταχτα χαράτσια.
Παράδειγμα η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου, στο συνολικό κόστος του έργου (750 περίπου εκατ. ευρώ), η γαλλοελληνική κοινοπραξία που θα το εκμεταλλεύεται για 35 ολόκληρα χρόνια έχει συμβάλει μόλις με 70 εκατ. ευρώ (9,5%), ποσό που υπερκαλύφθηκε από τις προκαταβολές του Δημοσίου. Η κοινοπραξία που ανέλαβε να κάνει την μελέτη και την κατασκευή της γέφυρας, εμφανέστατα και προκλητικότατα, αγνόησε το πάγιο αίτημα για παράλληλη σιδηροδρομική σύνδεση και έτσι παρέμειναν αποκομμένες η Ήπειρος και η Αιτωλοακαρνανία από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Παράδειγμα η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου, στο συνολικό κόστος του έργου (750 περίπου εκατ. ευρώ), η γαλλοελληνική κοινοπραξία που θα το εκμεταλλεύεται για 35 ολόκληρα χρόνια έχει συμβάλει μόλις με 70 εκατ. ευρώ (9,5%), ποσό που υπερκαλύφθηκε από τις προκαταβολές του Δημοσίου. Η κοινοπραξία που ανέλαβε να κάνει την μελέτη και την κατασκευή της γέφυρας, εμφανέστατα και προκλητικότατα, αγνόησε το πάγιο αίτημα για παράλληλη σιδηροδρομική σύνδεση και έτσι παρέμειναν αποκομμένες η Ήπειρος και η Αιτωλοακαρνανία από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Αποτέλεσμα
είναι το μεγάλο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και η αύξηση του κόστους
μετακίνησης των οικογενειών, ακόμα και προς τους τόπους εργασίας τους. Δεν
είναι υπερβολή να πούμε ότι για ένα μεγάλο τμήμα της Ηπειρώτικης αποδημίας, τα
διόδια και τα τέλη, δυσκολεύουν, αν όχι κάνουν απαγορευτική την επίσκεψη στη
γενέτειρά μας.
Επιπλέον
η κυβέρνηση υλοποιώντας απαιτήσεις των ξένων δανειστών, προχωράει στην
ιδιωτικοποίηση της Εγνατία οδού.
Τα
μεγάλα έργα, που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια, ιεραρχούνται,
κατασκευάζονται και λειτουργούν με κριτήριο την κερδοφορία των επιχειρηματιών
και όχι για την εξυπηρέτηση και ανακούφιση του Ελληνικού λαού.
Αγωνιζόμαστε
για δημόσιες υποδομές που δεν θα επιβαρύνουν το λαό και το περιβάλλον.
Η
Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος αγωνίζεται με όλη την αποδημία, τους
Έλληνες πολίτες και τη νεολαία για:
·
Κατάργηση τώρα όλων των διοδίων και ελεύθερη κίνηση στο οδικό δίκτυο. Δεν
θέλουμε διόδια με το χιλιόμετρο.
·
Κατάργηση των πανάκριβων τελών διέλευσης στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και Ακτίου
- Πρέβεζας.
· Να
μην τοποθετηθούν διόδια στην κατασκευαζόμενη Ιόνια οδό.
· Απαιτούμε
την συγκρότηση Ενιαίου, εθνικού, αποκλειστικά δημόσιου κατασκευαστικού φορέα
που θα κατασκευάζει σύγχρονα, ποιοτικά και φθηνά έργα υποδομής για τις λαϊκές
ανάγκες (δρόμους, κατοικίες, σχολεία, υγειονομικές μονάδες, κλπ.).
· Να
μην ιδιωτικοποιηθεί η Εγνατία οδός, πολιτική η οποία θα έχει σαν αποτέλεσμα, τη
μεγάλη αύξηση των διοδίων και τουλάχιστον την κακή συντήρησή της.
Η Γενική Συνέλευση της
Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος