Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015
Απάντηση Σταύρου Καλογιάννη στην "Ήπειρος Ανατροπής" για τον άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά
Aνακρίβειες
ή (εσκεμμένα;) λάθη διαπιστώνει ο Σταύρος Καλογιάννης στην ανακοίνωση της
παράταξης «Ήπειρος Ανατροπής» για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, επισημαίνοντας
παράλληλα ότι δεν κάνει καμία κουβέντα για την ταμπακέρα.
Επί της
ουσίας αναφέρει χαρακτηριστικά:
1.
Ουδέποτε ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά «εξαιρέθηκε από το συνολικό έργο της
Ιόνιας οδού, με ευθύνη των κυβερνήσεων Καραμανλή», όπως αναφέρει η παράταξη.
Η
αλήθεια είναι ότι το εν λόγω τμήμα, λόγω πολύ χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, δεν
μπορούσε εξ αρχής να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας οδού, στην
οποία –ας μην ξεχνάμε– για να καταστεί ελκυστική και υλοποιήσιμη, συμπεριλάβαμε
επί κυβερνήσεων Καραμανλή και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα – Θεσσαλονίκη
(και κατηγορηθήκαμε, τότε, από τους κατοίκους της ανατολικής Ελλάδα), ο οποίος
είχε διαχρονικά τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους στη χώρα.
Εντύπωση
όμως προκαλεί ότι η παράταξη αναφέρεται γενικά «στο έργο της Ιόνιας» και όχι
στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας οδού, όπως είναι το σωστό. Προφανώς οι
«αριστερές» ιδεοληψίες δεν επιτρέπουν στην παράταξη ούτε να αναφέρει τη λέξη
«σύμβαση παραχώρησης». Τους κατανοώ, γιατί ως αντιπολίτευση πολέμησαν λυσσαλέα
κάθε σύμβαση παραχώρησης στη χώρα. Αυτό βέβαια δεν τους εμποδίζει σήμερα, αφού
υπέγραψαν (ως κυβέρνηση πλέον) τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων
αεροδρομίων της χώρας και του αυτοκινητόδρομου ΜΟΡΕΑΣ, να μας μέμφονται γιατί,
δήθεν, δεν συμπεριλάβαμε κι άλλα οδικά έργα σε συμβάσεις παραχώρησης! Η
υποκρισία και ο αμοραλισμός τους δεν έχουν όριο.
2. Για
το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, τοπικοί φορείς ζητούσαν από το 2005 αλλαγή της
χάραξης, ώστε αυτή να μην διέρχεται από το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, προκαλώντας
τις πρώτες καθυστερήσεις. Ανέλαβα τότε πρωτοβουλία, ως υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, να
χρηματοδοτηθεί και εκπονηθεί νέα μελέτη για το εν λόγω τμήμα, με εναλλακτική
χάραξη εκτός λεκανοπεδίου. Και το πετύχαμε, καθώς οι μελετητές επέλεξαν τη
βέλτιστη από άποψη τεχνική, οικονομική και περιβαλλοντική χάραξη. Συνεργάστηκα
δε με το ΤΕΕ και την τοπική Αυτοδιοίκηση, ενημερώνοντας τους σχετικά για κάθε
βήμα. Ήταν τότε που στελέχη της σημερινής παράταξης πολεμούσαν λυσσαλέα το έργο
για το οποίο σήμερα κόπτονται, ζητώντας νέα αλλαγή της χάραξης! Ήταν την ίδια
ακριβώς εποχή, που ο αρμόδιος υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ έταζε παντού αλλαγές
χάραξης, νέους κόμβους στην Εγνατία και πολλά άλλα. Όχι μόνο δεν υλοποιήθηκε κανένα
από τα ταξίματά του, αλλά, αντιθέτως, χάθηκε εκ νέου πολύτιμος χρόνος για το
έργο.
3. Ως
αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, το 2012, βρήκα το έργο ουσιαστικά
εκεί που το είχα αφήσει το 2009. Με πρωτοβουλία μου ολοκληρώθηκαν όλες οι
υπόλοιπες μελέτες τις οποίες είχε εν τω μεταξύ θέσει ως πρόσθετο όρο η ΜΠΕ του
έργου (την οποία είχαμε ολοκληρώσει κι αυτή το 2009). Το έργο είναι απολύτως
ώριμο για χρηματοδότηση εδώ κι ένα χρόνο, όπως άλλωστε βεβαιώσε εγγράφως πριν
ένα μήνα, ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών.
4. Επί
ένα χρόνο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν έκανε το παραμικρό για το έργο.
Αυτή
είναι η αλήθεια για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Η
προσφορά του καθενός μας είναι γνωστή. Εάν, έστω και τώρα, η συγκυβέρνηση
μπορεί να φανεί χρήσιμη στον τόπο ας προχωρήσει το έργο. Αλλά λαϊκισμούς και
φτηνή προπαγάνδα δεν ανεχόμαστε. Η πολιτική απαιτεί σοβαρότητα, υπευθυνότητα
και μετρήσιμο έργο, ιδιαίτερα μάλιστα στη σημερινή εποχή.
5. Η
αναφορά, τέλος, της παράταξης ότι επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έγινε
«πρόβλεψη χρηματοδότησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου» δεν
σχολιάζεται, καθώς μόνο θυμηδία προκαλεί.