Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Παλλαϊκή αντίσταση στη διάλυση της δημόσιας παιδείας


Σύσκεψη τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 7:30 μ.μ. στα Λιθαρίτσια



 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τη δημόσια εκπαίδευση σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από πέρσι με τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων. Η κυβέρνηση με τη στήριξη των προθύμων εφαρμόζει πολιτικές που υπαγορεύει η μαύρη συμμαχία ΕΕ – ΔΝΤ – Κεφαλαίου, με στόχο την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και τελικά τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Η κρίση αξιοποιείται από τους κρατούντες για τη δημιουργία του φθηνού και υποταγμένου σχολείου στις απαιτήσεις της αγοράς μετατρέποντας την ταυτόχρονα σε οδοστρωτήρα των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας.


Πιο συγκεκριμένα:
1. Τα κενά στην εκπαίδευση. Το Υπουργείο προχώρησε στο μικρότερο αριθμό προσλήψεων σε μόνιμο προσωπικό των τελευταίων 30 χρόνων, καθώς διόρισε μόλις 546 εκπαιδευτικούς την ίδια στιγμή που οι συνταξιοδοτήσεις κατά την κυβέρνηση είναι 6500 . Αντίστοιχα οι αριθμοί διορισμών σε αναπληρωτές (15.600 από τον κρατικό προϋπολογισμό και 4.500 από τα προγράμματα ΕΣΠΑ) αδυνατούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες για μια σύγχρονη, ποιοτική εκπαίδευση.
2. Οι χαμηλότερες μεταπολεμικά δαπάνες για την εκπαίδευση. Το μερίδιο των δαπανών αντιστοιχεί στο 2,75% του ΑΕΠ της χώρας και αναλογεί σε χώρα του λεγόμενου «Τρίτου κόσμου». Αντίστοιχα τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών έχουν μειωθεί πολύ σε σχέση με πέρσι, αποδεικνύοντας το πραγματικό νόημα του «Καλλικράτη». Με απλά λόγια, το σχολείο της εποχής του Μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου θα είναι ένα σχολείο χωρίς αναλώσιμα και οι γονείς θα κληθούν να το χρηματοδοτήσουν, για ακόμη μια φορά.
3. Ένα σχολείο χωρίς βιβλία. Με φθηνές δικαιολογίες η υπουργός παραδέχτηκε ότι στην έναρξη της σχολικής χρονιάς εκτός από τους δασκάλους που θα λείπουν ο μαθητής δεν θα βρει ούτε και σχολικά βιβλία, αφού θα υπάρχουν μόνο 30 τίτλοι βιβλίων για όλη την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το Νοέμβριο. Είναι προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο. Τα cd και φωτοτυπίες αποκαλύπτουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αποποιηθεί των ευθυνών της για τη δωρεάν διανομή των σχολικών εγχειριδίων.
4. Ένα σχολείο με περισσότερα παιδιά ανά τμήμα. Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις που η κυβέρνηση αποφάσισε θα οδηγήσει σε πολυπληθή τμήματα, και σε συμπτύξεις τμημάτων. Αυτή την κατάσταση την αντιμετωπίζουμε σε πολλά σχολεία της πόλης όπου σε ακατάλληλες τάξεις θα στοιβάζονται 25 έως 30 μαθητές.
5. Ένα σχολείο της αγοράς . Προετοιμάζεται η λειτουργία του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που θα χαρακτηρίζεται από τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων για εξασφάλιση πόρων, από τυποποιημένες εθνικές αξιολογήσεις μαθητών για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, αξιολογήσεις που θα κρίνουν παράλληλα και το εργασιακό καθεστώς του εκπαιδευτικού κόσμου, με πιθανή την προοπτική ακόμη και απολύσεων. Θα είναι ένα δηλ. σχολείο που θα διευρύνει τις μορφωτικές και ταξικές ανισότητες. Ήδη η ψήφιση του νόμου εκτρώματος για τα ΑΕΙ δείχνει το δρόμο. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο μετατρέπεται σε κέντρο μεταλυκειακής κατάρτισης, με ιδιώτες στη διοίκηση του και με αυστηρά αγοραία κριτήρια για τη χρηματοδότησή του. Ένα Πανεπιστήμιο χωρίς κατοχυρωμένο άσυλο και ακαδημαϊκές ελευθερίες, κλειστό στην κριτική σκέψη και τη συλλογική δράση και ανοικτό στην επιχειρηματικότητα.
6. Κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί και εργασιακές σχέσεις γαλέρας. Η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος οδηγεί σε βαθύτατες οριζόντιες περικοπές στο ήδη συρρικνωμένο εισόδημα των εκπαιδευτικών ενώ η αναδρομική παρακράτηση των περικοπών από τις αρχές Γενάρη του 2011, οδηγεί σε πραγματικό αδιέξοδο τον εκπαιδευτικό κόσμο, προετοιμάζοντας το έδαφος για το «ενιαίο μισθολόγιο-φτωχολόγιο». Παράλληλα, γενικεύεται η ελαστική απασχόληση (αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ), ενώ είναι σκανδαλώδης απόφαση για παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών μέσω συμπράξεων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) και «Καλλικρατικών» δήμων.


Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα στην εκπαίδευση για τη νέα χρονιά. Η επίθεση που δεχόμαστε είναι συνολική και αφορά, όλους τους εργαζόμενους και όλη τη νεολαία,. Γι’ αυτό απαιτείται μαζικός πανεκπαιδευτικός-πανεργατικός συντονισμός για να μην ισοπεδώσουν ότι κερδίσαμε με σκληρούς αγώνες. Ένα πρώτο βήμα είναι και η ενίσχυση του συντονισμού των σωματείων του νομού.


Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, σύλλογοι γονέων και μαθητές στη σύσκεψή τους στις 13/09 αποφάσισαν να καλέσουν τους φορείς της πόλης (σωματεία, σύλλογοι κλπ) να αναλάβουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες συντονισμού και ενημέρωσης στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των αγώνων για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων του κόσμου της εργασίας .


Αν θέλουμε να είμαστε περήφανοι και αξιοπρεπείς οφείλουμε να εκπονήσουμε συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που θα στοχεύει στην ανατροπή αυτής της ανάλγητης πολιτικής.
Για το λόγω αυτό καλούνται σε νέα σύσκεψη όλοι οι φορείς του νομού που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 19/09 και ώρα 7:30 το απόγευμα στα «Λιθαρίτσια» με στόχο την οργάνωση συλλαλητηρίου τις επόμενες μέρες και τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.