Είναι ένα έργο που ενέταξε στο ΕΣΠΑ η πρώην Κρατική Περιφέρεια (νυν Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας) και το οποίο συνεχίζουμε εμείς. Θα είμαστε από κοντά για να λυθούν όλα τα θέματα. Μετά από αυτό το τμήμα, , έχουμε και την εκκρεμότητα στην γέφυρα της Δέσπως.
Όπως ενημερώθηκα, μετά το Καρτέρι, για τη διευκόλυνση των εργασιών, θα χρειαστεί για ένα χρονικό διάστημα να λειτουργήσει προσωρινή παράκαμψη, θέμα για το οποίο είμαστε ανοιχτοί να το εξετάσουμε. Έχουμε ζητήσει νέα χρηματοδότηση για το τρέχον έτος».
Ο Περιφερειάρχης, πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό θα το θέσει, μαζί με άλλα που αφορούν το ΕΣΠΑ, την ερχόμενη Δευτέρα σε συνάντηση που θα έχει μαζί με την υπεύθυνη της Διαχειριστικής Αρχής με τον Επίτροπο της Ε.Ε.:
«Το ΕΣΠΑ Ηπείρου – συνέχισε- δεν έχει κανένα πρόβλημα για τον κανόνα ν+3 και θα γίνει αγώνας για το τι πιστώσεις μπορούμε να πάρουμε, γιατί το ΠΕΠ Ηπείρου, «πληρώνει» ιδιαίτερα την αλλαγή της Κοινοτικής/ Εθνικής συμμετοχής σε 95 – 5%. Εμείς είχαμε μέση κοινοτική συμμετοχή 71% περίπου, τώρα που θα γίνει 95% καταλαβαίνετε ότι η διαφορά των 24 μονάδων σημαίνει πάρα πολύ μεγάλη μείωση του προγράμματος. Ευτυχώς για μας άλλες περιοχές και άλλα τομεακά προγράμματα έχουν προβλήματα και πιστεύω όταν ένα πρόγραμμα πηγαίνει καλά, κανένας δεν το αφήνει αβοήθητο. Άλλωστε ο τόπος της Ηπείρου, έχει ανάγκη αρκετά έργα υποδομών και για μας έργα σημαίες είναι τα έργα Περιβάλλοντος και οι Δομές στις μεταφορές»
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε σε σειρά έργα που θεωρούνται πρώτης προτεραιότητας για τη βελτίωση των υποδομών στα παράλια της Ηπείρου, αναφέροντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Τα παράλια του Ιόνιου, χρειάζονται αυτόν τον δρόμο, την ανακατασκευή του τμήματος της γέφυρας Δέσπως και κάποιους κόμβους ακόμη. Μας ενδιαφέρει η είσοδος της Ηγουμενίτσας, για την οποία εγκρίναμε τις απαλλοτριώσεις, μας ενδιαφέρει η σύνδεση με την Αλβανία. Αυτές τις ημέρες δημοπρατείται το έργο ύδρευσης για τα Σύβοτα και όλο το παράλιο κομμάτι αυτό. Επίσης έχουμε εγκρίνει την ένταξη της αποχέτευσης οικισμών του Δήμου Πάργας, Προωθούμε τάχιστα τη μελέτη και ευελπιστούμε να την έχουμε τελειωμένη Πέρδικα – Σϋβοτα – Πλαταριά, ώστε όλα αυτά να συνδεθούν με τον Βιολογικό της Ηγουμενίτσας. Αλλά και στην περιοχή της Πρέβεζας, μας ενδιαφέρουν οι υποδομές της αποχέτευσης και της ύδρευσης. Θεωρώ ότι έτσι θα βοηθήσουμε στη βελτίωση των υποδομών της Ηπείρου».
Τέλος απαντώντας σε άλλη ερώτηση, τόνισε και τα εξής:
«Δεν είναι καλό σε μια τόσο δύσκολη εποχή, κάποιοι να θέλουν να μηδενίσουν τα πάντα. Γϊνεται αγώνας. Αν θέλουν να μάθουν μπορούν. Είναι δεκατρεις περιφερειάρχες και δεκατρείς περιφέρειες οι οποίοι αγωνίζονται να φέρουν αποτέλεσμα. Σήμερα η πατρίδα έχει ανάγκη από χαμηλούς τόνους και δουλειά. Είμαστε σε δύσκολη καμπή, που κανένας δεν ξέρει τι αύριο θα έχουμε. Ο, τι κερδίζουμε σήμερα, είναι μεγάλο πράγμα. Ο αγώνας δεν σηκώνει αναβολές».
* Το έργο Καρτέρι – Πάργα είναι μήκους 15 χιλιομέτρων με πλάτος 13,5 μέτρων. Περιλαμβάνει 6 ισόπεδες διαβάσεις, 6 μεγάλα τεχνικά και 70 μικρά. Ο προυπολογισμός του ανέρχεται σε 39,2 εκ. ευρώ
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ Π.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΘΩΜΑΣ ΠΙΤΟΥΛΗΣ
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Θεσπρωτίας κ. Θωμάς, τόνισε ότι το έργο Καρτέρι – Πάργα άρχισε να υλοποιείται μετά από διεκδίκηση πολλών χρόνων και μετά πολλά σκαμπανεβάσματα και αναθεωρήσεις και πρόσθεσε:
«Το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και αυτό με ικανοποιεί ιδιαίτερα Τα παράλια της περιοχής πήραν μεγάλη ανάσα από την Εγνατία Οδό. Αυτό το κομμάτι μαζί με την Ιόνια θα φέρει πιο κοντά και την υπόλοιπη Ελλάδα. Για μας είναι ζωτικής σημασίας και πιστεύω ότι θα είναι μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή».
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr