Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Κόβουν τώρα και την Πρόσθετη για τους φτωχούς Mόνο σε δυσπρόσιτα σχολεία η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη


«Ταφόπλακα» στον οικογενειακό προϋπολογισμό βάζει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει, ουσιαστικά, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, το δωρεάν φροντιστήριο των φτωχών μαθητών.

Πρόκειται για ένα θεσμό που εδώ και χρόνια έδινε «ανάσα» σε γονείς και μαθητές που δεν είχαν την οικονομική άνεση να πληρώνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα!
Σε απόφαση, που υπέγραψε προχθές η υφυπουργός Παιδείας, κα Χριστοφιλοπούλου, και κοινοποιήθηκε χθες στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφέρεται ότι τμήματα ΠΔΣ θα λειτουργήσουν μονάχα σε δυσπρόσιτα σχολεία και, μάλιστα, μόνο για μαθητές της Γ΄ Λυκείου ή σε Εσπερινά Λύκεια!

Στη σχετική απόφαση, το υπουργείο υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο στηρίζονται οι μαθητές των δυσπρόσιτων σχολείων, οι οποίοι, όπως παρατηρείται, πετυχαίνουν χαμηλότερες βαθμολογίες στις εξετάσεις...

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ), ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ) και απευθύνεται σε μαθητές της τελευταίας τάξης , όλων των τύπων Λυκείων, που είναι χαρακτηρισμένα δυσπρόσιτα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, που επιζητούν επιπλέον βοήθεια, ώστε να βελτιώσουν τη σχολική τους επίδοση με σκοπό την επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Σκοπός του θεσμού αυτού είναι οι μαθητές να ενισχυθούν μαθησιακά μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων, της Γ Λυκείου, πανελλαδικώς εξεταζόμενων ή της Δ΄ Λυκείου σε Εσπερινά αντίστοιχα , σε ώρες διαφορετικές από αυτές που αναπτύσσεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, εκτός Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα στα δυσπρόσιτα σχολεία, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης».

Οι παραπάνω ισχυρισμοί του υπουργείου Παιδείας έχουν πολλά κενά. Καταχάς, αν και εφόσον λειτουργήσει η ΠΔΣ σε δυσπρόσιτα σχολεία δεν πρόκειται να συνεισφέρει ουσιαστικά στους μαθητές. Τα όποια τμήματα δημιουργηθούν θα ξεκινήσουν μετά τις γιορτές, δηλαδή τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οπότε όσο και να... τρέξουν οι καθηγητές δεν πρόκειται να προλάβουν να καλύψουν την ύλη.

Επιπλέον, ήδη πολλοί μαθητές έχουν γραφτεί σε φροντιστήρια ή έχουν ξεκινήσει ιδιαίτερα μαθήματα και, συνεπώς, είναι δύσκολο να τα εγκαταλείψουν και να στραφούν στην ΠΔΣ.
Όμως, από τη στιγμή που χτύπησε το πρώτο κουδούνι, η διεύθυνση έχει γίνει αποδέκτης πολλών παραπόνων από γονείς και μαθητές, οι οποίοι θέλουν να ενταχθούν στην ΠΔΣ. Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί, είναι λογικό ολοένα και περισσότεροι μαθητές να στέφονται στο λεγόμενο «δημόσιο φροντιστήριο», θεσμός που, παρά τα προβλήματα που κατά καιρούς αντιμετώπιζε, αποτελούσε μία εναλλακτική λύση για όσους δεν είχαν χρήματα να κάνουν μαθήματα εκτός σχολείου.

Η επαναλειτουργία της ΠΔΣ αποτέλεσε, εξάλλου, και αίτημα σε πολλές περιπτώσεις σχολείων που τέλεσαν υπό κατάληψη το προηγούμενο διάστημα.

Παράλληλα, η κατάργηση, ουσιαστικά, του θεσμού αποτελεί πλήγμα και για τον κλάδο των εκπαιδευτικών αφού απορροφούνταν στην ΠΔΣ πολλοί αναπληρωτές και, κυρίως ωρομίσθιοι.