«Ζεστά- ζεστά» 31,9 δισ. ευρώ θα πέσουν στην εγχώρια αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, μόνον από το Ταμείο Ανάκαμψης: Χρήματα που θα τα μοιραστούν από το πιο μικρά και ευάλωτα νοικοκυριά ως τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
….
Υποδομές
μεταφορών – οδικοί άξονες
Ολοκλήρωση
αυτοκινητοδρόμου Ε65: πρόκειται για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών
που ενώνει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 64χλμ και αφορά στην
κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά
κατεύθυνση. Με την κατασκευή του ο αυτοκινητόδρομος μήκους 175 χιλιομέτρων
ολοκληρώνεται και η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν εύκολη πρόσβαση
στον ΠΑΘΕ. Εκτιμώμενο κόστος: 400 εκατ. €
ΒΟΑΚ,
τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος: με το τμήμα αυτό ολοκληρώνεται η σύνδεση των 4
μεγάλων πόλεων της βόρειας ακτής της Κρήτης. Το τμήμα μήκους περίπου 14
χιλιομέτρων έχει ώριμες μελέτες και επιλέχθηκε ως ένα ακόμα οδικό έργο.
Εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. €
Ιόνια Οδός, τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά: αφορά στην φυσική επέκταση του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα που σήμερα τερματίζει στην περιοχή της Πεδινής. Πρόκειται για άξονα περίπου 68 χιλιομέτρων ο οποίος θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέχρι το Καλπάκι και 1 λωρίδα +ΛΕΑ μέχρι την Κακαβιά. Εκτιμώμενο κόστος: 400 εκατ. €.
Επεκτάσεις
Αττικής Οδού: τρεις επεκτάσεις προτείνονται και αφορούν στην επέκταση της Λ. Κύμης
μέχρι την Εθνική Οδό Αθήνας-Λαμίας, στην επέκταση προς Ραφήνα και στην αστική
σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης. Το πρώτο έργο είναι ώριμο και θα δημοπρατηθεί
εντός του 2021, τα άλλα δύο χρειάζονται ωρίμανση. Εκτιμώμενο κόστος στο σύνολό
τους: 1 δισ. €
Υποθαλάσσια
Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: ένα έργο που είναι σε διαγωνισμό εδώ και 4 χρόνια
και οδεύει προς την ολοκλήρωση του. Εκτιμώμενο κόστος: 450 εκατ. €
Στα πλάνα, περιλαμβάνονται ακόμη επενδύσεις σε λιμάνια, αεροδρόμια και συνδυασμένες μεταφορές.
ΠΗΓΗ: www.enikonomia.gr/