Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέχρι το Καλπάκι και 1 λωρίδα +ΛΕΑ μέχρι την Κακαβιά


«Ζεστά- ζεστά» 31,9 δισ. ευρώ θα πέσουν στην εγχώρια αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, μόνον από το Ταμείο Ανάκαμψης: Χρήματα που θα τα μοιραστούν από το πιο μικρά και ευάλωτα νοικοκυριά ως τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

….

Υποδομές μεταφορών – οδικοί άξονες

Ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμου Ε65: πρόκειται για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών που ενώνει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 64χλμ και αφορά στην κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Με την κατασκευή του ο αυτοκινητόδρομος μήκους 175 χιλιομέτρων ολοκληρώνεται και η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν εύκολη πρόσβαση στον ΠΑΘΕ. Εκτιμώμενο κόστος: 400 εκατ. €

ΒΟΑΚ, τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος: με το τμήμα αυτό ολοκληρώνεται η σύνδεση των 4 μεγάλων πόλεων της βόρειας ακτής της Κρήτης. Το τμήμα μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων έχει ώριμες μελέτες και επιλέχθηκε ως ένα ακόμα οδικό έργο. Εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. €

Ιόνια Οδός, τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά: αφορά στην φυσική επέκταση του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα που σήμερα τερματίζει στην περιοχή της Πεδινής. Πρόκειται για άξονα περίπου 68 χιλιομέτρων ο οποίος θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέχρι το Καλπάκι και 1 λωρίδα +ΛΕΑ μέχρι την Κακαβιά. Εκτιμώμενο κόστος: 400 εκατ. €.

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: τρεις επεκτάσεις προτείνονται και αφορούν στην επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό Αθήνας-Λαμίας, στην επέκταση προς Ραφήνα και στην αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης. Το πρώτο έργο είναι ώριμο και θα δημοπρατηθεί εντός του 2021, τα άλλα δύο χρειάζονται ωρίμανση. Εκτιμώμενο κόστος στο σύνολό τους: 1 δισ. €

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: ένα έργο που είναι σε διαγωνισμό εδώ και 4 χρόνια και οδεύει προς την ολοκλήρωση του. Εκτιμώμενο κόστος: 450 εκατ. €

Στα πλάνα, περιλαμβάνονται ακόμη επενδύσεις σε λιμάνια, αεροδρόμια και συνδυασμένες μεταφορές.

ΠΗΓΗ: www.enikonomia.gr/