Η Παράταξή μας θεωρώντας το ζήτημα της ΕΟΖ πολύ σοβαρό, και πιστεύοντας ότι είναι αναγκαίο να έχουμε ξεκάθαρες πολιτικές θέσεις για την πορεία στην οποία θέλουμε να οδηγήσουμε το Πωγώνι, εισηγήθηκε εμπεριστατωμένα προ Ημερήσιας Διάταξης ως επείγον το θέμα: Πρόταση Θέσεων και Προϋποθέσεων, ως ελάχιστο προαπαιτούμενο προκειμένου να συνηγορήσουμε στην διερεύνηση ενδεχόμενης δημιουργίας ΕΟΖ στο Δήμο Πωγωνίου. Στη συνέχεια ζήτησε και πέτυχε την αποδοχή της εισήγησης από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου.
Πιστεύουμε ότι η πολιτική πρέπει να σχεδιάζεται και να προλαμβάνει. Τότε μόνο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του τόπου και των πολιτών.
Θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή όλων στη Διαβούλευση για τις ΕΟΖ, αλλά το αν πρέπει η όχι , το που και με ποιο τρόπο μπορεί ίσως υπό προϋποθέσεις , να συσταθεί ΕΟΖ στο Δήμο Πωγωνίου πρέπει εμείς οι Πωγωνήσιοι να το αποφασίσουμε και όχι άλλοι.
Α. Η θεσμοθέτηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΟΖ να γίνει μετά από εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς κοινωνικοοικονομικούς και πολιτικούς φορείς.
Β. Η χωροθέτηση πιθανής ΕΟΖ η οποία δεν θα προκαλέσει αναταράξεις στην εσωτερική οικονομία στον Δήμο Πωγωνίου υπάρχει, καθώς όλες οι παραμεθόριες περιοχές της Ηπείρου προσφέρονται για ΕΟΖ.
Γ. Η προστασία της περιβαλλοντικής αειφορίας στις ΕΟΖ, το καθεστώς των εργασιακών σχέσεων και η παροχή κινήτρων για επενδύσεις να ανταποκρίνονται και να είναι σύμφωνες με την Εθνική Νομοθεσία και τις Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2. Στην σύνθεση της ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ να προβλέπεται η συμμετοχή με ποσοστό τουλάχιστον 51% των Κρατικών φορέων με την απαραίτητη συμμετοχή του Δήμου. Μία τέτοια σύνθεση διασφαλίζει την εφαρμογή της ισχύουσας Νομοθεσίας, για τους εργαζόμενους, το περιβάλλον, τα ποινικά αδικήματα.
Εδώ θα πρέπει κανείς να επισημάνει ότι, η διάρκεια της ΕΟΖ έχει ημερομηνία λήξης. Θα πρέπει να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ως απαράβατο όρο ότι η συνέχιση της λειτουργίας της μετά από την συγκεκριμένη ημερομηνία θα πρέπει να γίνει με τους ίδιους όρους ως προς την σύνθεση της Διοίκησης. Δεν πρέπει να δεχτούμε προτάσεις που οδηγούν την ΕΟΖ στο χρηματιστήριο, μετά τη λήξη της πρώτης λειτουργίας της, και μελλοντικά ίσως την καθιστούν χώρο εκτός Εθνικής Κυριαρχίας.
3. Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (και σε καμία περίπτωση βέβαια δεν πρέπει να συζητάμε για Ελεύθερες Οικονομικές Ζώνες), πρέπει να περιλαμβάνει καθαρές στοχεύσεις και σκοπούς που να εξυπηρετεί ένα αναπτυξιακό σχέδιο:
Να αποκλείσουμε επενδύσεις με περιβαλλοντικές επιπτώσεις και με επιπτώσεις στην αλλοίωση της ταυτότητας της περιοχής μας.
Β. να περιγράφονται κριτήρια επιλεξιμότητας των επενδύσεων,
Γ. να περιγράφονται απαγορεύσεις για επικίνδυνες δραστηριότητες,
Δ. να προσδιορίζονται ρήτρες ανάκλησης αδειών επιχειρήσεων.
4. Αυστηρά καθορισμένο πρέπει να είναι εκ των προτέρων το ισχύον Νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα διασφαλίζει το σεβασμό της περιβαλλοντικής αειφορίας.
9. Να αντιμετωπίζονται ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και άνισης μεταχείρισης ομοειδών επιχειρήσεων εντός και εκτός ΕΟΖ αλλά και ο κίνδυνος αποκλεισμού ανάπτυξης της ελληνικής εκτός ΕΟΖ επιχειρηματικότητας σε τομείς οι οποίοι «φιλοξενούνται» στην ΕΟΖ». Επίσης να προβλέπονται αντικίνητρα για την μετεγκατάσταση υφιστάμεν`ων στην επικράτεια επιχειρήσεων.