Αυτό επισήμανε ο Γιαννιώτης αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταύρος Καλογιάννης χαιρετίζοντας την ημερίδα που διοργάνωσε το περασμένο Σάββατο στην Κόνιτσα ο Σύνδεσμος Αποφοίτων του Γυμνασίου – Λυκείου της ακριτικής κωμόπολης.
Ο κ. Καλογιάννης στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε ξεχωριστά σε έργα υποδομής και ανάπτυξης που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ίδια την Κόνιτσα, αφορούν όμως σε μεγάλο βαθμό και την περιοχή του Πωγωνίου, αλλά και ολόκληρο το Νομό.
Η Ιόνια Οδός
Έτσι, για την Ιόνια Οδό τόνισε ότι την τελευταία διετία χάθηκε πολύτιμος χρόνος, γεγονός που λειτουργεί εις βάρος του άξονα. Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής Υπουργός, ο κλειστός αυτός αυτοκινητόδρομος που ξεκινάει από το Αντίρριο και φτάνει μέχρι τα Γιάννινα κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώθηκε από τη Βουλή το 2007. Στην Ήπειρο οι εργασίες έχουν σταματήσει από το φθινόπωρο του 2010, ενώ παράλληλα το Υπουργείο Υποδομών καθυστέρησε πολύ την προηγούμενη διετία στην λήψη αποφάσεων για σοβαρά τεχνικά προβλήματα σε ορισμένα τμήματα του έργου, όπως για παράδειγμα στην οριστική χάραξη του τμήματος Αντίρριο – Ευηνοχώρι. Ωστόσο, ο κ. Καλογιάννης διαβεβαίωσε πως σήμερα καταβάλλονται συντονισμένες ενέργειες για την απεμπλοκή των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης της Ιόνιας.
Ο άξονας Γιάννινα - Κακαβιά
Για τον οδικό άξονα που συνδέει τα Γιάννινα με το Καλπάκι και την Κακαβιά, αποτελώντας συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ο Σταύρος Καλογιάννης τόνισε πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκινήσουν οι εργασίες, καθώς το συγκεκριμένο έργο θα ανοίξει, όπως είπε, νέους ορίζοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη του βορείου τμήματος του Νομού Ιωαννίνων (Κόνιτσα, Πωγώνι) και για τη σύνδεση της Ηπείρου με τα νοτιανατολικά Βαλκάνια.Σύμφωνα με τον αναπλ. Υπουργό Ανάπτυξης, ο άξονας έχει ωριμότητα μελετητική από το 2009, όμως η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του 2009 επιβάλει την εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Το Υπουργείο λοιπόν εξετάζει κάθε δυνατή λύση, ώστε να ενσωματωθούν οι μελέτες αυτές σε μία μελλοντική εργολαβία, για να προχωρήσει το έργο. Πρόβλημα αποτελεί ωστόσο το γεγονός ότι οι χρονικές προθεσμίες που τίθενται από το ΕΣΠΑ είναι εξαιρετικά πιεστικές.
Ο άξονας Καλπάκι – Κόνιτσα
Όπως ανέφερε το Σάββατο ο κ. Καλογιάννης, το 2009 είχε ενταχθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ η μελέτη αυτού του οδικού άξονα στο ΠΔΕ, όμως επί τρία χρόνια δεν κινήθηκε το θέμα. Τώρα γίνεται προσπάθεια για την προώθηση και αυτών των μελετών που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε ολόκληρο τον Δήμο Κόνιτσας.
Η μελέτη Κόνιτσας – Δούσκου
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την ειδική περιβαλλοντική μελέτη Κόνιτσας – Δούσκου (Πωγώνι), η οποία είναι έτοιμη από το καλοκαίρι του 2009, όμως δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμα η περιοχή από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο κ. Καλογιάννης ανέφερε πως πρόσφατα είχε συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό ΠΕΚΑ για τη θεσμοθέτησή της, η οποία, όπως είπε, έχει μηδενικό κόστος και μπορεί να δώσει ώθηση στην αειφόρο ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής Πωγωνίου και Κόνιτσας.
Το αρδευτικό κάμπου Κόνιτσας
Τέλος, ο κ. Καλογιάννης αναφέρθηκε στο μεγάλο έργο του αρδευτικού του κάμπου Κόνιτσας, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, πως η προέγκριση δημοπράτησής του, προϋπολογισμού 12,87 εκατ. ευρώ δόθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στις 18 Απριλίου του 2012 και αναμένεται η δημοσίευση της διακήρυξης δημοπράτησης του έργου εντός του προσεχούς Σεπτεμβρίου, ώστε στη συνέχεια αυτό να ανατεθεί.