Πρόκειται για τον κόμβο που θα αντικαταστήσει τον σημερινό προσωρινό και ισόπεδο με τον οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία και το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης, αλλά λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση ο ανάδοχος δεν τον ολοκλήρωσε ακόμη. Στην τελευταία επίσκεψη του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στην Άρτα τέθηκε το θέμα από τους φορείς και αναμένονταν θετική εξέλιξη για τη χρηματοδότηση.
Πάντως οι βουλευτές της Ν.Δ και ιδίως ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ ξεχνούν ότι επί της δικής τους κυβέρνησης χάθηκε πολύς χρόνος μέχρι να αποφασιστεί ο ανισόπεδος κόμβος...
Στην Ερώτησή τους οι βουλευτές αναφέρουν:
«Η παράκαμψη της Ιόνιας οδού στο ύψος της Άρτας, από τον κόμβο Σελλάδων έως τη Φιλιππιάδα, έχει συνολικό μήκος 23 χιλιόμετρα περίπου.
Το πρώτο τμήμα της παράκαμψης, μήκους 15 χιλιομέτρων, από τον κόμβο Αγίου Δημητρίου μέχρι τη Φιλιππιάδα ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία προ οκταετίας περίπου. Το υπόλοιπο τμήμα, από τον κόμβο Σελλάδων μέχρι τον κόμβο του Αγίου Δημητρίου ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005.
Η ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, μήκους 8 χιλιομέτρων και η απόδοσή του σε κυκλοφορία είχε προγραμματιστεί να γίνει στο τέλος του 2009.
Αυτό δεν έγινε, λόγω καθυστερήσεων στη συμπληρωματική σύμβαση εργασιών.
Τον Ιούνιο 2010, απαντώντας σε Ερώτησή μας στη Βουλή, ο Υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ διαβεβαίωνε ότι « ... ο ανισόπεδος κόμβος της Άρτας προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2010»! Ούτε αυτό έγινε.
Τον Ιανουάριο 2011, πριν από οκτώ (8) μήνες, απαντώντας σε νέα Ερώτησή μας, ο αρμόδιος Υφυπουργός διαβεβαίωνε ότι « ... η ημερομηνία περαίωσης του έργου έχει οριστεί στις 30 Ιουνίου 2011». Ούτε και αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει τηρηθεί!
Σήμερα βρισκόμαστε σχεδόν στα μέσα Σεπτεμβρίου 2011 και το χειρότερο είναι ότι απομένουν να εκτελεστούν σημαντικές εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο Άρτας, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί το έργο τους επόμενους μήνες. Τονίζεται δε, ότι η υφιστάμενη προσωρινή σύνδεση μέσω ισόπεδου κόμβου εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους διερχόμενους.
Αναρωτιόμαστε, μαζί με όλους τους Ηπειρώτες, πως είναι δυνατό το Υπουργείο να ολοκληρώσει την Ιόνια οδό, όταν για ένα μικρό τμήμα της, μήκους 8 χλμ., έχει δώσει επισήμως τρία χρονοδιαγράμματα και δεν έχει τηρήσει κανένα!
Συγκρίνουν επίσης οι Ηπειρώτες τον οργασμό μεγάλων έργων υποδομής στην Ήπειρο επί Νέας Δημοκρατίας από το ΥΠΕΧΩΔΕ - όπως η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η έναρξη της Ιόνιας, η παράκαμψη της Άρτας- με τη σημερινή πλήρη απραξία του Υπουργείου Υποδομών, που έχει οδηγήσει σε απελπιστική κατάσταση τον τεχνικό κόσμο της χώρας.
Οι βουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό:
1.Για ποιους λόγους αδυνατεί το Υπουργείο να τηρήσει έστω κι ένα χρονοδιάγραμμα έργου;
2.Για ποιους λόγους έχουν ουσιαστικά διακοπεί οι εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο της Άρτας;
3.Πότε, επιτέλους, θα ολοκληρωθεί και θα αποδοθεί στην κυκλοφορία ο κόμβος;
4.Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού, στην οποία οι εργασίες έχουν σταματήσει από τις αρχές του 2011;
ΠΗΓΗ: www.neoiagones.gr