Το
πλάνο μίας σύνδεσης Βόλου-Ηγουμενίτσας, αποτελεί μία πρόκληση για την δύσκολη
εποχή που διανύει η χώρα
Όταν
δημοσιεύθηκε πριν από 2 εβδομάδες το άρθρο για τη Θεσσαλική Εγνατία, μία νέα
εμπορική δίοδο της χώρας, έκανε αίσθηση. Τόσο για την καινοτομική προσέγγιση
μιας πρότασης η οποία μπορεί να ανοίξει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες σε
Θεσσαλία και Ήπειρο, όσο και να προβάλει το γεγονός πως ένα δίκτυο
αυτοκινητόδρομων μπορεί να αποτελέσει βάση για πιο περίπλοκες διαδρομές που στο
παρελθόν θα ήταν αδύνατον να συζητηθούν.
Η
Θεσσαλική Εγνατία είναι μία τέτοια περίπτωση. Για να μπορέσει να λειτουργήσει η
οδική σύνδεση των λιμανιών του Βόλου και της Ηγουμενίτσας χρειάζεται να
χρησιμοποιηθούν 4 διαφορετικοί οδικοί άξονες: ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στο
τμήμα Βόλος-Λάρισα, ο οδικός άξονας Λάρισα-Τρίκαλα, το τμήμα του Ε65
Τρίκαλα-Γρεβενά (Εγνατία) και η Εγνατία Οδός στο τμήμα Γρεβενά-Ηγουμενίτσα.
Στην
πρόταση για τη Θεσσαλική Εγνατία είναι απολύτως απαραίτητη η ύπαρξη ακτοπλοϊκης
σύνδεσης μεταξύ Σμύρνης-Βόλου που σύμφωνα με μελέτη του ΟΛΒ αποτελεί και την
πιο συμφέρουσα λύση για την μεταφορά εμπορευμάτων στη Δυτική Ευρώπη και τα
Δυτικά Βαλκάνια.
Ο
ιστότοπος www.ypodomes.com , απευθύνθηκε στους φορείς της περιοχής και
συνομίλησε με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, ο οποίος μεταξύ άλλων
σημείωσε:
"Από
την πλευρά μας κάνουμε αγώνα για να ενταχθεί και να κατασκευαστεί το βόρειο
τμήμα του Ε65. Δεν θέλουμε ένα τυφλό δρόμο (μιλώντας για τον Ε65) αλλά να
καταλήξει στην Εγνατία Οδό. Υπήρχε και στο παρελθόν ακτοπλοϊκή σύνδεση
Βόλου-Σμύρνης αλλά δεν ευτύχησε καθώς δεν υπήρχαν οι απαραίτητες υποδομές για
να την υποστηρίξουν. Αν υπάρξει ένας τέτοιος δρόμος ανοίγονται και άλλες
προοπτικές τόσο εμπορικές όσο και τουριστικές".
Από την
πλευρά του ο Γιάννης Πολύζος Αρχιτέκτων - Πολεοδόμος Καθηγητής Σχ. Αρχιτεκτόνων
του ΕΜΠ καθώς όπως είπε: "καταρχάς θα πρέπει να υπάρξει σίγουρα μία
διακρατική συμφωνία που να επιτρέπει κάτι τέτοιο.
Να δούμε
δηλαδή αν ενδιαφέρει και την Τουρκία μία τέτοια σύνδεση. Σαν ιδέα πάντως
φαίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα αλλά θα πρέπει να τεκμηριωθεί από την μελέτη
του ΟΛΒ".
Το
πλάνο μίας σύνδεσης Βόλου-Ηγουμενίτσας μέσω της "Θεσσαλικής Εγνατίας"
αποτελεί σίγουρα μία πρόκληση για την δύσκολη εποχή που διανύει η χώρα.
Είναι
όμως και μία ευκαιρία για να αποδείξουμε πως τα χρήματα που έχουμε επενδύσει
για να δημιουργήσουμε υποδομές, όπως λιμάνια και αυτοκινητόδρομους μπορούν
συνδυαστικά να δώσουν πολλές νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη σε περιοχές που σήμερα
είναι εκτός προγραμματισμού.
Από την
άλλη δείχνει και πόσο κομβική είναι η θέση της χώρας στο γεωγραφικό χάρτη της
Ευρώπης, τόσο πολύ που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές του μέλλοντος.
Θα μπορέσει σε αυτό το μέλλον να παίξει ρόλο και η Θεσσαλική Εγνατία;