Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Το γιαούρτι «Δωδώνης» μπορεί να κατακτήσει και την αγορά των ΗΠΑ

Απογειώθηκαν οι εξαγωγές σε Αυστραλία – Γαλλία κ.α.
 
Σήμερα είναι σχεδόν μονοπώλιο Τούρκων και Γάλλων
Προϋπόθεση, βεβαίως, να υπάρξει ηρεμία στην Ηπειρωτική γαλακτοβιομηχανία

• Η επέκταση στις εξαγωγές γιαουρτιού «Δωδώνης», σε συνδυασμό και με την αύξηση αυτών του τυριού φέτας, στην οποία η Ηπειρωτική γαλακτοβιομηχανία κρατά πανελλαδικά τα πρωτεία, μπορεί να αποτελέσουν το πιο ισχυρό «χαρτί» για τους νέους ιδιοκτήτες, αν βεβαίως σταματήσουν οι τοπικές γκρίνιες και η εσωστρέφεια, που μόνο ζημιά προκαλούν τόσο στην εταιρεία, όσο και στους παραγωγούς.
Την εικόνα αυτή εκμεταλλεύονται ξένες εταιρίες και βρίσκουν ευκαιρία να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές, με γαλακτοκομικά προϊόντα «ελληνικού τύπου» (!) όπως τα χαρακτηρίζουν, αποσπώντας έτσι μεγάλο μερίδιο αγοράς, αφού ουσιαστικά «παίζουν» χωρίς αξιόλογους αντιπάλους.

• Δυο είναι οι λόγοι, για τους οποίους σήμερα αναδεικνύουμε το θέμα: Ο πρώτος, η είδηση ότι στην Αμερική κάνει θραύση το γιαούρτι «ελληνικού τύπου», με δυο εταιρίες, την τουρκική Chobani και την γαλλική Danone, να έχουν… κατακυριεύσει την αμερικανική αγορά. Και ο δεύτερος, τα στοιχεία εξαγωγών της δικής μας «Δωδώνης», που δείχνουν ότι στο τελευταίο επτάμηνο κυριολεκτικά «απογειώθηκαν», χαράσσοντας έτσι τον δρόμο, τον οποίο η Ηπειρωτική γαλακτοβιομηχανία πρέπει να «διανύσει», διευρύνοντας την εξωστρέφεια με την κατάκτηση και στο γιαούρτι της πιο προσοδοφόρας Αμερικανικής αγοράς!
Εντυπωσιακή άνοδος
Η «Δωδώνη» σήμερα εξάγει γιαούρτι σε Γαλλία, Αυστραλία, Βέλγιο, Ελβετία και Γερμανία, χωρίς να έχει ακόμη επεκταθεί στις ΗΠΑ που θα μπορούσε να κάνει θραύση και να «χτυπήσει» με αξιώσεις τις ανταγωνίστριες ξένες εταιρίες (Chobani και Danone). Κι αυτό έχοντας ως κύριο «όπλο» της το πραγματικό ελληνικό γιαούρτι και την εξαιρετική του ποιότητα και όχι γιαούρτι… μαϊμού!
Όλα τα τελευταία στοιχεία είναι άκρως ενθαρρυντικά για την Διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας. Μόνο σε Γαλλία και Αυστραλία στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2013  πενταπλασίασε την διάθεση σε όλα τα γιαούρτια, ενώ συνολικά η αύξηση των  εξαγωγών και στις πέντε χώρες έφτασε στο 134,54%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Μάλιστα το αγελαδινό γιαούρτι, σε δοχείο του ενός κιλού, στο επτάμηνο, αυξήθηκε κατά 563,41% (!) ενώ το πεντόκιλο κατά 96,17%.
Γιατί όχι και στην Αμερική;
Και το ερώτημα που προκύπτει, με βάση και τα παραπάνω τόσο ενθαρρυντικά στοιχεία, είναι γιατί να μην έχει ακόμη επεκταθεί  το γιαούρτι της «Δωδώνης» και στην αγορά της Αμερικής; Στην προώθησή του θα μπορούσε κάλλιστα να βοηθήσει και η μεγάλη ελληνική κοινότητα (και η Ηπειρωτική) με τις διάφορες δραστήριες Ομοσπονδίες και Συλλόγους που υπάρχουν σε πολλές Πολιτείες.
Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό η είδηση ότι η πρώτη κυρία των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα, προωθεί το «ελληνικού τύπου» γιαούρτι στα σχολεία, αναδεικνύοντας έτσι την μεγάλη διατροφική αξία που έχει, έκανε τον γύρο του κόσμου και έδωσε φυσικά το έναυσμα να το εκμεταλλευθούν διάφορες ξένες εταιρίες, που μόνο ελληνικό γιαούρτι δεν παράγουν.
«Μάχη» στην αγορά…
Το χθεσινό δημοσίευμα της οικονομικής ιστοσελίδας emea.gr που αναφέρεται σε δυο εταιρίες που μάχονται για την πρωτοκαθεδρία στην αμερικανική αγορά του γιαουρτιού, είναι χαρακτηριστικό της δυναμικής που μπορεί να έχουν στο εξωτερικό τα αμιγώς ελληνικά προϊόντα.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει «με την Chobani να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή brands γιαουρτιού στην Αμερική, έρχεται η Danone για να την ανταγωνιστεί, προσφέροντας προϊόντα γιαουρτιού με dips και σε άλλες δημιουργικές μορφές. Συγκεκριμένα, η Danone αντεπιτίθεται με τη γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, Dannon Oikos. Με καμπάνιες ελληνικών θεμάτων, και τη συμμετοχή του Ελληνοαμερικάνου ηθοποιού, John Stamos, η Dannon Oikos σημείωσε ανάπτυξη κατά 165% μέχρι τον Μάιο.
Όμως, αν και η Chobani αύξησε τις πωλήσεις της κατά περισσότερο από 20%, η μετοχή της είχε καθοδική πορεία τελευταία. Αναλυτές εκτιμούν ότι τα προϊόντα της Chobani θα αποτελέσουν περισσότερο από το 50% των πωλήσεων γιαουρτιού στην Αμερική, σε μία αγορά συνολικής αξίας 7,6 δισ. δολαρίων. Με τη σειρά της η Danone κυκλοφορεί νέα προϊόντα τύπου dips με γεύσεις αγγουριού, άνηθου και κρεμμυδιού, διεξάγοντας έρευνες δοκιμών ώστε να επεκτείνει τη γκάμα της. Μάλιστα, η μετοχή της Danone έχει την καλύτερη πορεία φέτος, από το 2006, καθώς τροφοδοτεί με τα προϊόντα της και μεγαλύτερες εταιρείες, όπως η Nestle».
* * *
• Έτσι έχουν τα πράγματα στο εξωτερικό. Τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να κάνουν θραύση και εμείς εδώ, περιμένουμε τα… ληγμένα τρόφιμα, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για τις ξένες εταιρίες. Ειδικά στην περίπτωση της «Δωδώνης» είναι κρίμα να μένουμε στην γκρίνια και την μικροπολιτική, χάνοντας έτσι τεράστιες ευκαιρίες που θα μπορούσαν να δώσουν μεγάλη ώθηση σε μια Ηπειρωτική βιομηχανία, που μπορεί και πρέπει να κατακτήσει τις παγκόσμιες αγορές! Όσοι έχουν κοινό όραμα και στόχους, με αυτά που δείχνει να έχει η νέα Διοίκηση, θα πρέπει να συμπορευθούν μαζί της για να κατακτήσουν τις ξένες αγορές. Κι αυτό, για το συμφέρον όλων…