Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο -σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, που διατρέχει την Περιφέρεια Ηπείρου στις τελευταίες δεκαετίες δεν πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές με αποτέλεσμα η σύνδεσή της με τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος, καθώς και με όμορες βαλκανικές χώρες, να μην είναι εφικτή με συγχρόνους όρους (με εξαίρεση το τμήμα της Εγνατίας Οδού που ολοκληρώθηκε τα λίγα τελευταία χρόνια).
Αυτό υπήρξε και ένα από τα βασικά αίτια υστέρησης της Περιφέρειας αυτής και αποκοπής της από την αναπτυξιακή διαδικασία της υπόλοιπης Ελλάδας. Ειδικότερα, η Ήπειρος καταλαμβάνει, σε μόνιμη χρονική βάση, μια από τις πλέον «περιφερειακές» και απομακρυσμένες θέσεις της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με βάση το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ως κύριο δείκτη ανάπτυξης.
Όπως σημειώνεται στην μελέτη, η μεγάλη καθυστέρηση κατασκευής του βασικού έργου της Ιόνιας Οδού, σε συνδυασμό με τη γενικότερη δυσμενή οικονομική συγκυρία της χώρας, θα οδηγήσει σε ανάλογη σοβαρή καθυστέρηση του συγκοινωνιακού εκσυγχρονισμού και της αναπτυξιακής αναδιάταξης της Περιφέρειας της Ηπείρου τουλάχιστον κατά 10-20 χρόνια.
Όπως τονίζεται από τους μελετητές, στην παρούσα δυσοίωνη συγκυρία είναι δύσκολο να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για τον περαιτέρω σχεδιασμό και το χρόνο παράδοσης του έργου.
Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο που διατρέχει την Περιφέρεια Ηπείρου στις τελευταίες δεκαετίες δεν πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές με αποτέλεσμα η σύνδεσή της με τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος, καθώς και με όμορες βαλκανικές χώρες, να μην είναι εφικτή με συγχρόνους όρους (με εξαίρεση το τμήμα της Εγνατίας Οδού που ολοκληρώθηκε τα λίγα τελευταία χρόνια). Αυτό υπήρξε και ένα από τα βασικά αίτια υστέρησης της Περιφέρειας αυτής και αποκοπής της από την αναπτυξιακή διαδικασία της υπόλοιπης Ελλάδας.
Πέρα όμως από το βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο (Εγνατία Οδός, Ιόνια Οδός και Ολυμπία Οδός), η πλήρης ανάπτυξη των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της περιοχής θα εξαρτάται καθοριστικά τα επόμενα χρόνια, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του δικτύου αυτού, από την απαραίτητη συμπληρωματική ολοκλήρωση και λειτουργία των κάθετων οδικών αρτηριών σύνδεσης της ενδοχώρας της Περιφέρειας με τους κεντρικούς άξονες.
Ενδεικτικά, η κατασκευή σύγχρονης οδικής σύνδεσης του νομού Πρεβέζης με την Ιόνια Οδό και η κατασκευή της Παραιόνιας Οδού θα αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες καθυστέρησης ως προς τη διάχυση των θετικών επιδράσεων της λειτουργίας της Ιόνιας Οδού στις αντίστοιχες περιοχές. Μόνο μετά την ολοκλήρωση και αυτών των παράλληλων, αλλά απόλυτα αναγκαίων, έργων, θα πρέπει να αναμένεται η πλήρης ανάπτυξη των προοπτικών των απομακρυσμένων περιοχών.
ΠΗΓΗ: www.ixotisartas.gr