Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011
Ε.Ε.: Απερρίφθη πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα κράνη
Δεν φαίνεται προοπτική μείωσης του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών. Όπως αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημήτρης Κουσελάς, την περίοδο 2007-2009, η χώρα μας είχε θέσει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ζήτημα να περιληφθούν τα κράνη στον πίνακα αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, χωρίς αυτό να γίνει αποδεκτό, καθότι δεν έτυχε της απαιτούμενης υποστήριξης από τις λοιπές εθνικές αντιπροσωπείες.
«Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν κρίνεται σκόπιμη η επαναφορά του ιδίου αιτήματος», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών.
Να προτείνει εκ νέου η κυβέρνηση προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, τη μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη, είχαν ζητήσει οι ανεξάρτητοι βουλευτές κ.κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης, Γιώργος Κοντογιάννης και Ελευθέριος Αυγενάκης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές επικαλούνταν επίσημα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων, σύμφωνα με τα οποία οι μοτοσικλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτες ξεπερνούν το 20%, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πολλές ζωές θα είχαν σωθεί αν οι αναβάτες φορούσαν κράνη, καθώς υπολογίζεται ότι η χρήση κράνους μειώνει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά περίπου 25%.
Τα κράνη υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, που στη χώρα μας είναι πλέον 23%, είχαν επισημάνει οι βουλευτές μαζί με το γεγονός ότι «μόνο ο ένας από τους δύο καθρέφτες είναι υποχρεωτικός με αποτέλεσμα να επαφίεται στην κρίση του αγοραστή αν θα ξοδέψει χρήματα για τον επιπλέον καθρέφτη ή όχι».
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: «Να πληρώσουν και οι Γιαννιώτες!»
Ως κάτοικος Φθιώτιδας θέλω να πω μερικά πράγματα.
Στην Ήπειρο έχει κατασκευαστεί η Εγνατία, του καλύτερου δρόμου στη χώρα, με χρήματα της ΕΕ και των φορολογούμενων όλης της χώρας.
Χωρίς ακόμα να έχουν τοποθετηθεί διόδια που όπως ξέρω θα έπρεπε να έχουν ήδη μπει λόγω της υποχρέωσης απέναντι στους χρηματοδότες (ΕΕ και τράπεζες).
Τα διόδια σε όλη την Ήπειρο θα είναι, από αυτά που διαβάζω, 2 με 2,5 ευρώ περίπου.
Εμείς στο νομό Φθιώτιδας έχουμε 5 σταθμούς διοδίων σε ένα νομό, ενώ στην Ήπειρο που είναι 4 νομοί δεν υπάρχει κανένας σταθμός.
Με αυτά που πληρώνουμε εμείς κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, στην Ήπειρο.
Πως ζητούν από εμάς να πληρώνουμε διόδια για να γίνει ο δικός τους δρόμος.
Δεν είναι λογικό για την συντήρηση της Εγνατίας στην Ήπειρο να πληρώνουν και οι Ηπειρώτες;
Απορώ με αυτά που λένε οι βουλευτές τους.
Μάλλον το έχουν ρίξει στο λαϊκισμό και κάνουν κακό στην Ήπειρο.
«Κάτοικος Φθιώτιδας»
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: Δέκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ρωτούν τον υπουργό Υποδομών γιατί καθυστερεί το έργο
Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα κατέθεσαν δέκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ αυτών και βουλευτές της Ηπείρου, σχετικά με την εξέλιξη και ολοκλήρωση κατασκευής του Δυτικού άξονα- Ιόνια Οδός.
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
Ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) βρίσκεται σήμερα σε εξαιρετικά κρίσιμη φάση. Τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης (19-12-2006) και την ψήφιση-κύρωση στην Βουλή (Ν.3555/27-03-2007), αυτό το τόσο καθοριστικής σημασίας έργο, παραμένει ακόμα εγκλωβισμένο σε απαράδεκτες καθυστερήσεις, σε έναν κυκεώνα τεχνικών εμποδίων και παραλείψεων. (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ευρήματα και ανασκαφές, μεταφορά δικτύων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας π.χ. Δ.Ε.Η. κ.λ.π.)
Η μέχρι τώρα πρόοδος του έργου είναι εξαιρετικά μικρή και οι εργασίες εδώ και δέκα έξι μήνες έχουν ουσιαστικά σταματήσει, ακυρώνοντας στην πράξη το αρχικό προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Έτσι, ένα έργο που θα προσφέρει μεγάλα Εθνικά Οφέλη, αλλά και αναπτυξιακή δυναμική σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο βρίσκεται μεταξύ «σφύρας και άκμονος», και η ολοκλήρωση του στο άμεσο μέλλον, κρίνεται με τους σημερινούς ρυθμούς εργασιών τουλάχιστον αβέβαιη.
Η ανάγκη για τον αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, μήκους 196χλμ. που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, γίνεται κάθε ημέρα που περνάει και πιο επιτακτική. Ιδιαίτερα όταν έργα που συνδυάζονται με τον Δυτικό Άξονα είναι εδώ και χρόνια έτοιμα, όπως η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας αλλά και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, το μεγάλο και σύγχρονο έργο, σύμβολο μια «Νέας Επoχής» που δυστυχώς έχει παραμείνει για την περιοχή μας, επτά χρόνια μετά, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα. Ταυτόχρονα, συνδετήριοι οδικοί άξονες όπως ο Οδικός Άξονας «Αμβρακία-Άκτιο», που έχει δημοπρατηθεί πριν από ένα χρόνο, έχουν βαλτώσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα καθυστέρησης και ολιγωρίας στην κατασκευή του Δυτικού Οδικού Άξονα είναι η «Σήραγγα της Κλόκοβας» στην περιοχή της Παλιοβούνας. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την κύρωση της αρχικής σύμβασης, που προέβλεπε την πιο επιβαρυντική επιλογή, δηλαδή την περιμετρική του όρους διέλευση, το θέμα δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Δεν έχει γίνει ακόμα μελέτη, ενώ είναι προφανές ότι η εναλλακτική πρόταση της κατασκευής Σήραγγας αποτελεί, την βέλτιστη περιβαλλοντικά, λύση αλλά και ταυτόχρονα εμπεριέχει σημαντικά οφέλη για το τοπικό οδικό δίκτυο. Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική χάραξη της συγκεκριμένης θέσης, πρέπει να ξεπερασθούν άμεσα.
Την ίδια στιγμή που ο Δυτικός Άξονας καθυστερεί, ενώ θα έπρεπε να είναι σε πρώτη προτεραιότητα, άλλα έργα όχι της ίδιας εμβέλειας και σημασίας, που εξυπηρετούν μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές, όπως είναι οι συμπληρωματικοί Οδικοί Άξονες, «Ανατολικής Πελοποννήσου» και «Ε-65», βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο τόσο τεχνικά, όσο και στη χρηματοδότηση.
Επαληθεύεται για ακόμη μια φορά η θλιβερή διαπίστωση ότι η Ελλάδα «Γέρνει Ανατολικά» και στην ανάπτυξη. Μια επιλογή που διευρύνει αντί να μειώνει το αναπτυξιακό χάσμα της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου με την υπόλοιπη χώρα, παρότι οι περιοχές αυτές έχουν σοβαρό έλλειμμα σύγχρονου οδικού δικτύου, σιδηροδρομικής σύνδεσης και άλλων βασικών υποδομών.
Οι ελλείψεις αυτές παίρνουν τραγικές διαστάσεις, στην περίπτωση του απαρχαιωμένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου, θρηνώντας δεκάδες ανθρώπινα θύματα κάθε χρόνο, μια θλιβερή πανελλαδική «πρωτιά» με τεράστιο ανθρώπινο κόστος. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι «οι εκατόμβες των θυμάτων» από τα τροχαία δυστυχήματα, αντιμετωπίζονται βάσει οικονομικού κόστους. Δεν είναι δυνατόν ένα τόσο πολυσύχναστο οδικό δίκτυο, που αποτελεί κόμβο προς την Δυτική Ελλάδα για τον εγχώριο και εξωχώριο τουρισμό, με εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο, που συνεχώς πολλαπλασιάζονται, να παρουσιάζει μια τέτοια τριτοκοσμική εικόνα.
Επειδή η ολοκλήρωση του έργου του Δυτικού Οδικού Άξονα (Ιόνια Οδός), θα αλλάξει την εικόνα όλης της περιοχής, θα αναδείξει λιμνάζουσες οικονομικές δυνατότητες, θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα βελτιώσει την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.
Επειδή οι πολίτες των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας και Λευκάδας, δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται ως πολίτες Β' Κατηγορίας, δεν μπορούν πλέον να μείνουν αδρανείς μπροστά στην αδιαφορία, την αμέλεια και την επιλεκτική προώθηση έργων, και απαιτούν ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) να χαρακτηριστεί έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Θα χαρακτηριστεί ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός), έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας από το Υπουργείο Υποδομών;
Εάν ναι, τότε σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις και να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι παραλείψεις, για την υλοποίηση της σύμβασης στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα;
Θα προχωρήσετε σε επίσπευση της ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων;
Θα ενεργοποιήσετε την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες κατασκευής όλων των συνδετήριων έργων του Δυτικού Οδικού Άξονα;
Υπάρχει μελέτη για την κατασκευή της Σήραγγας στην Κλόκοβα;
Εάν ναι, πότε έγινε και σε ποιό στάδιο βρίσκεται;
Εάν όχι, σε ποιους λόγους οφείλεται και ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη;
ΠΗΓΗ: http://www.neoiagones.gr
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΝΤΟΥΛΑΣ: Ζητά την άμεση δανειοδότηση από την ΕΤΕ, της Μεταλλουργικής Βιομηχανίας Ηπείρου
Ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλης Παντούλας ζητά με επιστολή του προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου, τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιώτη Μπεγλίτη, την έγκριση δανείου από την Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, προς την Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου (Μ.Β.Η).
Ο κ. Παντούλας στην επιστολή του αναφέρει:
"Κύριοι Υπουργοί, στο Κεφαλόβρυσο Ιωαννίνων (παραμεθόρια περιοχή Πωγωνίου) λειτουργεί από το 1979 η Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου (Μ.Β.Η).
Η συμβολή της συγκεκριμένης βιομηχανίας καταγράφεται ως απολύτως θετική, παρά τα κατά καιρούς προβλήματα που αντιμετώπισε.
Φέτος η Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου απασχολεί 80 εργαζόμενους και οι έως σήμερα “κλεισμένες” παραγγελίες από Ελλάδα, Κύπρο και Πολωνία ανέρχονται στο ποσό των 9 εκ.ευρώ.
Εκκρεμούν ακόμη συμφωνίες για νέες παραγγελίες από την Τράπεζα της Ελλάδος και την Κύπρο άνω του 1 εκ. ευρώ, ενώ άλλες χώρες (Ισπανία) και ιδιωτικές επιχειρήσεις (ΒΙΟΧΑΛΚΟ) επιζητούν συνεργασία, γεγονός που θα αυξήσει αισθητά τον κύκλο των εργασιών της.
Αξίζει να αναφερθεί ένα συγκριτικό στοιχείο για να καταδειχθεί η ανοδική πορεία της επιχείρησης. Το 2010 έκλεισε με κύκλο εργασιών της τάξης των 6 εκ. ευρώ, ενώ στους τρεις πρώτους μήνες του 2011 οι “κλεισμένες” συμφωνίες ανέρχονται ήδη στα 9 εκ. ευρώ, δηλαδή αύξηση 50%.
Είναι εμφανές ότι η κοινή προσπάθεια του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και των εργαζομένων οδήγησε στο θετικό αυτό αποτέλεσμα.
H νέα πραγματικότητα εκτιμήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο στις 20.12.2010 κατέθεσε στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΕΤΕ) την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου για τη λήψη δανείου από τη Μ.Β.Η., ικανοποιώντας σχετικό αίτημά της. Όμως, προς έκπληξη όλων η Ε.Τ.Ε δεν την έκανε αποδεκτή προφασιζόμενη διάφορα πράγματα και το σπουδαιότερο αγνοώντας τη δική της πρακτική όλων των προηγουμένων ετών, σύμφωνα με την οποία η δανειοδότηση της Μ.Β.Η. γίνονταν με αντίστοιχες εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου.
Κύριοι Υπουργοί, το σύνολο του τραπεζικού μας συστήματος ενισχύθηκε σημαντικά από την πολιτεία για την αντιμετώπιση υπαρκτών προβλημάτων λόγω της οικονομικής κρίσης.
Είναι, λοιπόν, ακατανόητη έως επικίνδυνη η συμπεριφορά της ΕΤΕ απέναντι σε μία βιομηχανία της παραμεθόριας Ελλάδας, που κατάφερε να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία δυναμικής ανάπτυξής της.
Γνωρίζοντας το συνεχές ενδιαφέρον σας για την περιοχή μας είμαι βέβαιος ότι η παρέμβαση επ΄ αυτού του θέματος θα είναι άμεση και αποτελεσματική".
ΟΑΕΕ: Οφείλει στον ένας στους τέσσερις ασφαλισμένους
Ένας στους τέσσερις ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ (Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών) έχει οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές. Συνολικά, το ποσό της εισφοροδιαφυγής φτάνει τα 4.000.000.000 ευρώ, ενώ η πλειοψηφία των οφειλετών (284.000 από 407.000) οφείλει μικρά ποσά έως 10.000 ευρώ. Με τις ρυθμίσεις χρεών που προηγήθηκαν, το ταμείο έχει κεφαλαιοποιήσει οφειλές ύψους 1,2 δισ. ευρώ, από τα οποία έχουν εισπραχθεί 530 εκατ. ευρώ.
Χωρίς «σάλιο» στα ταμεία του -αφού το χαρτοφυλάκιό του αποτελείται από ομόλογα αξίας 65 εκατ. ευρώ και μετοχές και αμοιβαία αξίας 72,5 εκατ. ευρώ-, ο πολύπαθος οργανισμός, σύμφωνα με το επιχειρησιακό του σχέδιο 2011-2013, που δημοσιεύτηκε σήμερα, το 2010 έκλεισε για πρώτη φορά μετά από χρόνια με πλεόνασμα 57 εκατομμυρίων ευρώ.
ΔΗΜΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ: Χωρίς αγροτικούς γιατρούς αφήνουν πολλά χωριά μας!
Χωρίς αγροτικούς γιατρούς θα μείνουν πολλά ορεινά χωριά των Ιωαννίνων για τους επόμενους τρεις μήνες, αφού οι συμβάσεις εκείνων που σήμερα υπηρετούν εκεί λήγουν και δεν προβλέπεται ανανέωση!
Έτσι, οι κάτοικοι χωριών σε περιοχές όπως το Πωγώνι, που στην πλειοψηφία τους είναι ηλικιωμένοι, θα αναγκαστούν να περιμένουν τρεις περίπου μήνες, μέχρι να τελειώσει η κατάρτιση των νέων!
Το θέμα έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων σε πολλά χωριά των Ιωαννίνων, ενώ είναι χαρακτηριστικό, ότι ο τομέας της Υγείας δέχεται απανωτά πλήγματα, μετά την υποβάθμιση πολλών Κέντρων Υγείας.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΕΛΟΣ!
Το πρόβλημα με την έλλειψη αγροτικών γιατρών έχει φθάσει ήδη στο Υπουργείο Υγείας, όμως αυτό, μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει την παραμικρή κίνηση. Αυτές τις ημέρες, λήγουν οι συμβάσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των αγροτικών γιατρών στα Γιάννενα και οι νέοι που θα έρθουν θα πρέπει να περάσουν από τρίμηνη κατάρτιση στο Νοσοκομείο «Χατζηκώστα».
Αν και ως τώρα προβλεπόταν ανανέωση των συμβάσεων για το διάστημα, που οι νέοι γιατροί καταρτίζονταν, χωρίς προφανή λόγο, αυτή η ανανέωση δεν έγινε.
Έτσι, εκατοντάδες ηλικιωμένοι κάτοικοι δεν θα μπορούν στο εξής, ούτε καν να γράψουν φάρμακα!
«Θα αναγκαστούν οι γέροντες να μετακομίσουν στα παιδιά τους. Για 2 με 3 μήνες δεν θα υπάρχει συνταγογράφηση!
Πρέπει να δοθεί λύση, όπως γινόταν και στο παρελθόν» ανέφερε στο «Ήπειρος TV1» χθες, ο δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης.
Μόνο στο συγκεκριμένο ακριτικό Δήμο υπάρχουν 12 αγροτικοί γιατροί, από τους οποίους λήγουν οι συμβάσεις σε 8, ενώ σε όλη την περιοχή λειτουργούν 20 Περιφερειακά αγροτικά ιατρεία, τα οποία σε λίγο θα… ερημώσουν!
«Στείλαμε έγγραφο προς το Υπουργείο και το «Χατζηκώστα» για να ετοιμαστούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι καταρτιζόμενοι γιατροί» είπε ο κ. Καψάλης.
ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr
ΔΝΤ: Το δεύτερο εξάμηνο του 2011 θα ξεκολλήσει από τον πάτο η ελληνική οικονομία
Στο β’ εξάμηνο του 2011 θα ξεκολλήσει από τον πάτο η ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Επίσης σε έκθεσή του το ΔΝΤ, μετά την αξιολόγηση του περασμένου Φεβρουαρίου, τονίζει ότι για να επιτύχει η ελληνική κυβέρνηση τη μείωση του ελλείμματος στο 7,5% του ΑΕΠ θα πρέπει να λάβει πρόσθετα μέτρα, ύψους 8 δισ. ευρώ (3,5% του ΑΕΠ).
ΕΝΩΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΙΩΤΩΝ ΠΩΓΩΝΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ "Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ":Ετήσια Συνεστίαση, Κυριακή 20 Μαρτίου, ώρα 12:30, ξενοδοχείο «CLASSICAL ATHENS IMPERIAL»,
ΕΝΩΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΙΩΤΩΝ ΠΩΓΩΝΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ "Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ"
Ζήνωνος 30- 4ος όροφος Τηλ-fax. 2105245161 ΤΚ 10437- ΑΘΗΝΑ
www.vassiliko.blogspot.com /
e-mail: ypapanti1932@yahoo.gr
Η Ετήσια Συνεστίαση της Ένωσης Βασιλικιωτών Πωγωνίου Ηπείρου "Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ" θα πραγματοποιηθεί στις 20 Μαρτίου 2011, ημέρα Κυριακή από τις 12:30 στο ξενοδοχείο «CLASSICAL ATHENS IMPERIAL», επί των οδών Αχιλλέως και Μεγ. Αλεξάνδρου στην Πλατεία Καραϊσκάκη (ΠΕΡΟΚΕ) στο Μεταξουργείο.
Η τιμή πρόσκλησης είναι 25 € (παιδιά έως 8 ετών δωρεάν, 9-12 ετών 13 €) και σ’ αυτήν περιλαμβάνονται:
α) Πλήρες γεύμα (πλούσιος μπουφές)
β) Ποτά (κρασί, αναψυκτικά, μπύρες κλπ)
γ) Παραδοσιακή Ηπειρώτικη Ορχήστρα – Χορός και
δ) Για τους μικρούς μας φίλους διασκέδαση με Κλόουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Με εγκάρδιους πατριωτικούς χαιρετισμούς.
ΑΡΤΑ: Εξέπνευσε 15χρονος από τον ιό Η1Ν1
Ένα δεκαπεντάχρονο παιδί έφυγε από την ζωή μετά από πολυήμερη νοσηλεία, αρχικά στο νοσοκομείο της Άρτας και στη συνέχεια στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων.
Το παιδί έμεινε αρκετές ημέρες στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή. Έπασχε και από άλλα χρόνια νοσήματα και η προσβολή του από τον ιό της νέας γρίπης επιβάρυνε την κατάσταση της υγείας του.
ΠΗΓΗ: www.epiruspost.gr
ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ: Πανελλαδική αποχή δικηγόρων από σήμερα έως τις 22 Μαρτίου 2011
Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: «Να πληρώσουν και οι Γιαννιώτες!»
Το χέρι στην τσέπη θα βάλουν όπου να ‘ναι και οι Ηπειρώτες οδηγοί αλλά και όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν την άνετη οδήγηση της Εγνατίας Οδού.
Ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ήταν κατηγορηματικός λέγοντας πως θα μπουν διόδια παρά τις αντιδράσεις ιδίως των κατοίκων των Ιωαννίνων.
«Είναι δυνατόν να μην θέλουν να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ; Ούτε καν πέντε ευρώ που θα πήγαιναν στη συντήρηση ενός τέτοιου έργου όπως είναι η Εγνατία . Οι υπόλοιποι πως πληρώνουν; Δεν το καταλαβαίνω», είπε με παράπονο ο υφυπουργός.
«Καταλαβαίνω τι λέτε κύριε Υπουργέ αλλά μην ξεχνάτε ότι η Ήπειρος πληρώνει από το 1960 για όλους τους υπόλοιπους δρόμους και δρόμους δικούς της δεν είχε…», υπενθύμισε στον υφυπουργό ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ.Δημήτριος Τζουμάνης.
«Μου λένε να βάλω διόδια μόνο στη Μαλακάση αλλά έτσι το αντίτιμο θα πληρώνουν τα Τρίκαλα και οι υπόλοιποι. Δεν θέλουν να μπουν διόδια με τίποτα στα Τύρια Ιωαννίνων», συνέχισε να λέει ο υφυπουργός ,ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι δεν θα γλιτώσει κανένας.
ΔΟΕ: Σφοδρές αντιδράσεις για τις συνενώσεις
Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις και από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, το Δ.Σ. της οποίας καταδικάζει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Σε χθεσινή ανακοίνωσή της, αναφέρεται, μεταξύ άλλων:
«η τακτική να αντιμετωπίζεται ο χώρος της Παιδείας με οικονομικά κριτήρια δεν συνάδει με την εκφρασμένη βούληση όλων για αναβάθμισή της.
Η διαρκής υποχρηματοδότηση και οι περικοπές έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας και υπάρχει δικαιολογημένα η αντίληψη, ότι και η Παιδεία συνθλίβεται από τις επιλογές του Μνημονίου και του Δ.Ν.Τ».
Η Δ.Ο.Ε. καλεί τα μέλη της αύριο, Παρασκευή σε στάση εργασίας τις δυο τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις δυο πρώτες του απογευματινού, για να μετέχουν στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
ΠΩΓΩΝΙ: Νέοι κτηνοτρόφοι-επιχειρηματίες ετοιμάζουν φάρμα εκτροφής γαϊδάρων και μουλαριών
Μια πρωτότυπη επένδυση ετοιμάζει ομάδα νέων κτηνοτρόφων- επιχειρηματιών στο ακριτικό Πωγώνι. Μελετά να δημιουργήσει φάρμα εκτροφής γαϊδάρων και μουλαριών, με σκοπό αφενός το ευεργετικό γάλα της γαϊδούρας, κυρίως όμως την αναπαραγωγή του υπό εξαφάνιση ζώου, που μπορεί πολλά να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού στην περιοχή, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί πολλά και ισχυρά πλήγματα.
Με σχετικά μικρό κόστος, μέσα στην αφιλόξενη για επενδύσεις οικονομική κρίση, οι Ηπειρώτες επιχειρηματίες προσδοκούν στην έλευση επισκεπτών, που θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν βόλτες με τα ζώα σε ορεινές, απρόσιτες στα τροχοφόρα, περιοχές και να θαυμάσουν την απαράμιλλη φυσική ομορφιά της περιοχής μας, προωθώντας τον εναλλακτικό τουρισμό, ο οποίος αναπτύσσεται ραγδαία και στη χώρα μας.
«Τα γαϊδούρια και τα μουλάρια είναι είδος προς εξαφάνιση πλέον. Μια επένδυση σε αυτά, μπορεί να φέρει ευεργετικά αποτελέσματα για τον τόπο» σημειώνουν στον «Π.Λ.» οι εμπνευστές του εγχειρήματος.
Tα εισάγουμε!..
Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατο δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο πληθυσμός των Ελληνικών γαϊδάρων και μουλαριών έχει μειωθεί δραματικά, για αυτό και τα εισάγουμε από γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Αλβανία! «Ο πληθυσμός των ελληνικών όνων είναι πλέον κάτω από τις 13.000, με τα περισσότερα να ζουν στην Πελοπόννησο, όταν μόλις δεκαπέντε χρόνια πριν, ήταν 95.000 και είναι αδιευκρίνιστο σε ποιες φυλές ανήκουν τα εναπομείναντα ζώα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Καθηγητής του ΑΠΕ κ. Γιώργος Αρσένος. Τα καθαρόαιμα ελληνικά ζώα, είναι περίπου 4.000, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από βαλκανικές χώρες ή έχουν αδιευκρίνιστη καταγωγή! «Έχουμε ζητήσει, το ελληνικό γαϊδούρι, να περιληφθεί στον κατάλογο απειλούμενων φυλών του F.A.O. ο οποίος αποτελεί και την παγκόσμια βάση αναφοράς» υπογραμμίζει ο κ. Αρσένος.
Tο συνέδριο
Στοιχεία για την προσφορά των γαϊδάρων και των μουλαριών, για τον αριθμό τους, αλλά και για το πώς μπορεί αυτός να αυξηθεί αναμένεται να παρουσιαστούν στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κτηνιατρικής Παραγωγικών Ζώων, Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων Ζωικής Προέλευσης και Προστασίας του Καταναλωτή, που θα γίνει στο ξενοδοχείο «Μακεδονία Παλλάς» στη Θεσσαλονίκη, από μεθαύριο, Παρασκευή έως και την Κυριακή.
Tο γάλα…
Σημειώνεται, πως το γάλα της γαϊδούρας είναι ιδιαίτερα ευεργετικό, αφού χρησιμοποιείται στην παρασκευή καλλυντικών. Ήδη, στη Νιγρίτα Σερρών, το Λαγκαδά, την Έδεσσα και την Καρδίτσα, παράγεται γαϊδουρινό γάλα, το οποίο είναι ιδανικό και για όσα νεογνά έχουν αλλεργίες στο αγελαδινό. Παράλληλα, θεραπεύει και άλλες ασθένειες, όπως κοκίτη, δερματοπάθειες κ.α.
Υπενθυμίζεται, ότι ο «Π.Λ.» είχε γράψει για τις ευεργετικές ιδιότητες του γάλακτος της γαϊδούρας (στις 14 Δεκεμβρίου 2010), η παραγωγή του οποίου θα μπορούσε να ήταν μια αποδοτική απασχόληση και για πολλούς Ηπειρώτες.
Tο κόστος
Πάντως, το κόστος για την αγορά ενός μουλαριού κυμαίνεται από 2.000 έως 3.500 ευρώ και των γαϊδάρων από 1.500 έως 2.500 ευρώ. Να σημειωθεί, ότι ένα μουλάρι μπορεί να κουβαλήσει μέχρι και 250 κιλά και θεωρείται ένα από τα πιο ανθεκτικά ζώα. Άλλωστε πολλοί το χρησιμοποιούν ακόμη και τώρα, κυρίως στα χωριά, για να μεταφέρουν ξύλα από τα δάση κ.α. αντικείμενα από δυσπρόσιτες περιοχές…
ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)