Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι. Πολλά και σοβαρά θέματα τρέχουν τον τελευταίο καιρό για το μέλλον
των σχολείων και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Θέματα για τα οποία η ΕΛΜΕ-Ι δεν
μπορεί να μην πάρει θέση αλλά και δεν μπορεί να μην εκφράσει τις θέσεις της
ομοσπονδίας μας. Να ξεκαθαρίσουμε και να επαναλάβουμε την θέση της ομοσπονδίας
μας. Η ΟΛΜΕ, θεωρεί ως απαράδεκτο τον θεσμό των Προτύπων Σχολείων και από σειρά
ετών, έχει απαιτήσει την οριστική κατάργησή τους. Όσον αφορά τα Πειραματικά, οι
μαθήτριες και οι μαθητές πρέπει να επιλέγονται μετά από κλήρωση, έτσι ώστε να
επιτελείται ο παιδαγωγικός στόχος αυτών των σχολείων. Με την καθιέρωση
εισαγωγικών εξετάσεων, βρισκόμαστε ενώπιον μιας διαστρεβλωμένης και
αντιπαιδαγωγικής αντίληψης της “αριστείας” στην οποία αναφέρεται η Κυβέρνηση.
Η
κοινωνία μας δεν χρειάζεται «ελιτίστικα σχολεία», αλλά ποιοτική αναβάθμιση του
Δημόσιου Σχολείου. Το Υπουργείο οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τις σχολικές
μονάδες των δυσπρόσιτων περιοχών, των υπόλοιπων δημόσιων σχολείων που κάθε
χρόνο λειτουργούν με μειωμένο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικούς που
προσλαμβάνονται τον Δεκέμβρη και όχι φυσικά τα πρότυπα. Οι εξετάσεις για την
εισαγωγή στα Πρότυπα και Πειραματικά Γυμνάσια φέρνουν γονείς και μαθητές σε
απόγνωση, καθώς τα παιδιά του δημοτικού αναγκάζονται να καταφεύγουν σε
φροντιστήρια από τόσο μικρή ηλικία προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις
απαιτήσεις των διαγωνισμών.
Το
φαινόμενο αυτό, μόνο εκπαιδευτική διαδικασία για δωδεκάχρονους μαθητές δεν
είναι και φυσικά η κατάσταση αυτή είναι γνωστή στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά ας
είναι καλά η «Αριστεία» και η εμμονή του στις μεθόδους αξιολόγησης. Αλήθεια
συνάδελφοι, θα γίνουν καλύτεροι οι εκπαιδευτικοί όταν αξιολογηθούν; Θα
σταματήσει η εισαγωγή «κολεγιοδασκάλων»;
Θα μάθουν καλύτερα γράμματα οι μαθητές; Θα κάνουν ακόμα καλύτερο μάθημα οι αξιολογημένοι συνάδελφοι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν γιατί πνίγονται μέσα στην μη αξιολογημένη εκπαίδευση; Θα αλλάξουν τα βιβλία και τα μαθήματα προς το καλύτερο γιατί τώρα δεν μπορούν να γίνουν καλύτερα λόγω του ότι δεν μπορούν να τα διαβάσουν οι μη αξιολογημένοι συνάδελφοι; Θα καλυφθούν οι 32.000 περίπου θέσεις που καλύπτονται από αναπληρωτές;
Θα
δοθούν περισσότερα χρήματα στην παιδεία γιατί τώρα δεν αξίζουν να τα δώσουν
λόγω του ότι δεν έχουμε αξιολογηθεί και δεν το αξίζουμε;
Θα
φτιαχτούν τα σχολεία ώστε να μην υπάρχουν τεχνικά προβλήματα με τα κτίρια; Ας
σοβαρευτούν οι ιθύνοντες και ας πάψουν να κοροϊδεύουν την Ελληνική κοινωνία με
το ότι η αξιολόγηση δήθεν θα κάνει καλύτερους τους καθηγητές και τους μαθητές
και ότι η διαφορετικότητα στους τύπους σχολείων θα φέρει την αριστεία. Άριστοι
μαθητές και εξαίρετοι Εκπαιδευτικοί υπήρχαν πάντα και θα υπάρξουν και στο
μέλλον, μέσα σε ένα σωστά οργανωμένο Δημόσιο Σχολείο. Οι γονείς ξοδεύουν μια
ολόκληρη περιουσία προκειμένου να προετοιμαστούν τα παιδιά, για την εισαγωγή
τους στα Πρότυπα και Πειραματικά Γυμνάσια. Αλήθεια το Υπουργείο το έχει δει
αυτό το θέμα ή απλά σφυρίζει αδιάφορα;
Συνάδελφοι\ισσες
θα γίνουμε ίσως γραφικοί για μερικούς, αλλά πιστεύουμε πως τώρα πρέπει να
θέσουμε ξεκάθαρα και δυνατά τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις μας.
Απαιτούμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
Όχι στο «προσοντολόγιο».
Δημόσια κοινωνική ασφάλιση για όλους. Όχι στα σχέδια ιδιωτικοποίησης. Σύνταξη
στα 30 χρόνια εργασίας. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου – Βρούτση και όλων των
αντιασφαλιστικών νόμων.
Όχι
στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία
αξιολόγησης.
Όχι
στα νέα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών
φραγμών.
Οργανικές θέσεις σε όλους. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ΄13 επίπεδα. 20
μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ, 10/εργαστήριο.
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000
ευρώ καθαρά. Αναπλήρωση απωλειών, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού/σύνταξης.
Επαναφορά της χαμένης διετίας 2016-2017. Επαναφορά του επιπλέον καταργημένου
κλιμακίου για τους Τ.Ε.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και τις ανάγκες των σχολείων στο 5% του
προϋπολογισμού ή 15% του ΑΕΠ.
Όχι
στην εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια.
Όλα
τα προσφυγόπουλα στα σχολεία με επαρκείς υποδομές και αναγκαίες προσλήψεις
εκπαιδευτικών.
ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ