Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Εξιχνιάστηκαν δύο περιπτώσεις απάτης και κλοπής σε βάρος ηλικιωμένων

Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία 31χρονου ημεδαπού ενώ η δικογραφία περιλαμβάνει και μία γυναίκα συνεργό του

Με το πρόσχημα υποτιθέμενης οικονομικής εκκρεμότητας συγγενών των παθόντων και με τη μέθοδο της απασχόλησης, απέσπασαν χρηματικά ποσά
Μετά από έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία 31χρονου ημεδαπού, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για απάτες και κλοπή, που έγιναν την 05-04-2016 στα χωριά Πέτρα και Σίτσαινα Ιωαννίνων.
Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και μία γυναίκα συνεργό του, τα στοιχεία της οποίας δεν έχουν ακόμα ταυτοποιηθεί και αναζητείται.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, οι δράστες εμπλέκονται στις παρακάτω υποθέσεις απάτης και κλοπής:
  •  Το πρωί της 05-04-2016 μετέβησαν στο χωριό Πέτρα Ζαγορίου και αφού πλησίασαν ηλικιωμένο ημεδαπό στην αυλή του σπιτιού του, υποδυόμενοι τους λογιστές των γιών του και με το πρόσχημα υποτιθέμενης οικονομικής εκκρεμότητας, απέσπασαν το χρηματικό ποσό των (1000) ευρώ.
  •  Στη συνέχεια μετέβησαν στη Σίτσαινα Μετσόβου και με την ίδια μεθοδολογία, έπεισαν άλλο ηλικιωμένο να τους παραδώσει το χρηματικό ποσό των (950) ευρώ ενώ ταυτόχρονα, με τη μέθοδο της απασχόλησης, έκλεψαν από το εσωτερικό του σπιτιού χρηματικό ποσό.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων ενώ η προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.


Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ηπείρου, προτρέπει τους πολίτες:
  • να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
  • σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού - συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
  • σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
  • να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών
  • να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
  • να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
  • επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
  • να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
  • να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών
  • να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.