Την προηγούμενη εβδομάδα με απόφαση του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα, ανακοινώθηκε, ότι έως το τέλος του έτους κλείνουν 127 ΔΟΥ, με αποτέλεσμα στο σύνολο της χώρας να παραμένουν μόλις 114 από περίπου 300 ένα χρόνο νωρίτερα.
Σήμερα το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε το πόρισμα της ειδικής επιτροπής που είχε συσταθεί για την αναδιοργάνωση των εφοριών, σύμφωνα με το οποίο οπουδήποτε διακόπτεται η λειτουργία μιας ΔΟΥ (εφόσον πληρούνται τα κριτήρια που έχουν τεθεί), δημιουργούνται Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, τα οποία θα μπορούσαν να ονομαστούν π.χ Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ή Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογικών Υπηρεσιών (ΚΕΦΥ).
Παράλληλα, με την αναβάθμιση του Taxis, σταδιακά όλες οι υπηρεσίες που παρέχονται από τις εφορίες θα παρέχονται ηλεκτρονικά, ενώ οι φόροι θα πληρώνονται αποκλειστικά στις τράπεζες, δίδοντας τη δυνατότητα για ουσιαστική αναδιοργάνωση του ελεγκτικού μηχανισμού του υπουργείου Οικονομικών.
* Θα λειτουργούν με χειρόγραφες διαδικασίες μέχρι ολοκλήρωσης της μηχανογραφικής συγχώνευσης των αρχείων. Με την μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων τα Γραφεία αυτά θα λειτουργούν ως απομακρυσμένοι σταθμοί εργασίας των ΔΟΥ Υποδοχής.
* Θα πρέπει να στεγαστούν σε χώρο που θα παραχωρήσει δωρεάν το Υπουργείο Εσωτερικών (π.χ. στο χώρο του ΚΕΠ ή του ΟΤΑ), ακόμη και όταν υπάρχει ιδιόκτητο κτίριο στο Νομό, ώστε να μην προκύπτουν λειτουργικές δαπάνες που επιβαρύνουν το Υπουργείο Οικονομικών (π.χ. ασφαλείς τηλεπικοινωνιακές γραμμές σύνδεσης κ.λπ.).
Κατά τη στελέχωση των ανωτέρω Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών, να ληφθεί υπόψη ότι το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων, στις υφιστάμενες παραπάνω ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους, είναι 968 άτομα.
Στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας τους και μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων ΔΟΥ, μέσω του νέου TAXIS, τα Γραφεία αυτά θα έχουν τις εξής ενδεικτικές αρμοδιότητες:
1. Χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών κλπ.
2. Αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, καθώς και διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, όπου απαιτείται.
3. Προσωρινή παραλαβή δηλώσεων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου του Γραφείου χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ και χορήγηση αντιγράφων ή βεβαιώσεων μετά την επιστροφή τους από την αρμόδια ΔΟΥ. Βασική προϋπόθεση της παραλαβής είναι η δήλωση να μην συνοδεύεται από άμεση καταβολή φόρου.
4. Αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.
Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού που προτείνονται στο παρόν πόρισμα είναι 99 και καταγράφονται ακολούθως, ανά κριτήριο:
Ορεινές περιοχές (14):Δημητσάνα, Καλάβρυτα, Δεσκάτη, Νευροκόπι, Φιλιάτες, Κόνιτσα, Δελβινάκι, Νεστόριο, Ελασσόνα, Αριδαία, Δομοκός, Αμφίκλεια, Αμύνταιο, Αρναία.
Νησιά (25): Άνδρος, Κέα, Αίγινα, Πόρος, Μήλος, Ύδρα, Σαλαμίνα, Σπέτσες, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Λέρος, Σαμοθράκη, Σκύρος, Θάσος, Παξοί, Ιθάκη, Πάρος, Θήρα, Μύκονος, Τήνος, Κύθηρα, Λήμνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Άγιος Κήρυκος Ικαρίας
Εθνικής / στρατηγικής σημασίας σε παραμεθόριες περιοχές (4): Σουφλί, Διδυμότειχο, Σάππες, Σιδηρόκαστρο.
Εξυπηρέτηση ορεινών περιοχών (47): Ναύπακτος, Αμφιλοχία, Βόνιτσα, Κρανίδι, Λεωνίδιο, Παράλιο Άστρος, Μεγαλόπολη, Ιστιαία, Κύμη, Λίμνη, Κάρυστος, Κρέστενα, Λεχαινά, Ζαχάρω, Αμαλιάδα, Νάουσα, Αλεξάνδρεια, Μοίρες, Ελευθερούπολη, Χρυσούπολη, Αρκαλοχώρι, Νεάπολη Βοΐου Κοζάνης, Μολάοι, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Γύθειο, Σκάλα, Αγιά, Σητεία, Ιεράπετρα, Καλλονή Λέσβου, Κυπαρισσία, Μουζάκι, Σοφάδες, Γουμένισσα, Νιγρίτα, Νέα Ζίχνη, Ηράκλεια, Καλαμπάκα, Φανάρι, Φιλιππιάδα, Πύλος, Αίγιο, Κάτω Αχαϊά, Μακρακώμη, Αταλάντη, Κίσσαμος.
Εξυπηρέτηση περιοχών μεγάλης έκτασης (9):Λαύριο, Μέγαρα, Άγιος Στέφανος, Άγιος Αθανάσιος, Λιμένα Χερσονήσου, Φάρσαλα, Τύρναβος, Αλμυρός, Μεσσήνη.