Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Μετ’ εμποδίων τα οδικά έργα του άξονα Άκτιο – Αμβρακία

ΤΕΕ Αιτ/νίας: Να δοθεί 3μηνη παράταση στους αναδόχους
Προβλήματα και στο δρόμο Αντίρριο – Ιωάννινα

Ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα, ο δρόμος Άκτιο – Αμβρακία, οι εργασίες του οποίου εκτελούνται… μετ’ εμποδίων, τώρα αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας, καθώς τα εργοτάξια και των τεσσάρων εργολαβιών υπολειτουργούν και βρίσκονται ένα βήμα πριν τη διάλυση της εργολαβίας!
Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο οδοποιίας που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην χώρα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 340 εκ. ευρώ και μάλιστα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το εν λόγω έργο με τις τέσσερις εργολαβίες επισημαίνει σε επιστολή του προς τον αναπλ. Υπουργό Ανάπτυξης, Γιαννιώτη βουλευτή Στ. Καλογιάννη και τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στρ. Σιμόπουλο, το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει και το έργο «υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση επικινδυνότητας στον άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα, όπως και έργα στην Περιφέρεια Ηπείρου που βρίσκονται σε λειτουργική συνάφεια με τα παραπάνω.
Υπολειτουργούν…
Όπως αναφέρει το ΤΕΕ (την ανακοίνωση υπογράφει ο πρόεδρος Κων/νος Ρόκος) τα εργοτάξια υπολειτουργούν, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας για την καταβολή των δεδουλευμένων, ενώ προβλήματα υπάρχουν και με την προμήθεια υλικών.  Αυτή η εξέλιξη,  τονίζει το ΤΕΕ, ενδέχεται να οδηγήσει σε έκπτωση των αναδόχων «καθώς οι αντοχές από πλευράς αυτών, αλλά και οι ανοχές από πλευράς των υπηρεσιών εξαντλούνται».
Αυτό με τη σειρά του θα επιφέρει καθυστέρηση των έργων τουλάχιστον έξι μηνών, με σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες (περαιτέρω αύξηση ανεργίας, απομείωση κύκλου εργασιών κ.α.). Το ΤΕΕ σημειώνει ακόμη στην επιστολή του ότι «παρ’ όλο που οι πληρωμές των πιστοποιήσεων των ανωτέρω έργων διενεργούνται κανονικά, πρέπει να αξιολογηθεί το γεγονός ότι αυτή η μαζική κατασκευαστική αδυναμία δεν οφείλεται αποκλειστικά στις αναδόχους εταιρείες, καθώς αυτή προκύπτει βεβαίως από την έλλειψη ρευστότητας αυτών, η οποία όμως ανέκυψε λόγω μη πληρωμής τους, από άλλα έργα τα οποία εκτέλεσαν ή εκτελούν».

Ζητά παράταση
Για τους παραπάνω λόγους και με το σκεπτικό ότι με την δόση του Σεπτεμβρίου θα έρθει η αποπληρωμή των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, ζητά τουλάχιστον μια τρίμηνη παράταση  «ευελπιστώντας έως τότε να λάβει χώρα έστω και μερική αποκατάσταση της ρευστότητας των αναδόχων».

• Υπενθυμίζεται ότι πριν δυο μήνες η Κομισιόν ενέκρινε τη διάθεση 180,9 εκ. ευρώ για την κατασκευή της οδικής αυτής αρτηρίας, τονίζοντας σε ανακοίνωσή της ότι πρόκειται για ένα από τα έργα προτεραιότητας, που υποβλήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί η επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης, μέσω της επένδυσης πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία. Το έργο έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ, παρακάμπτοντας τη λίμνη Αμβρακία. Προβλέπει 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 ισόπεδους κόμβους και περίπου 40 τεχνικά έργα.  Μετατρέπει έναν δεύτερης κατηγορίας επαρχιακό δρόμο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κυκλοφορία.