Το ζητούμενο πάντως και μάλιστα το εξόχως κρίσιμο σε αυτήν την περίπτωση είναι να εξευρεθεί και ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου, που πέρασε από «σαράντα κύματα», καθυστερήσεις, αναβολές αλλά και περικοπές από τον αρχικό προγραμματισμό και σχεδιασμό της Ιόνιας.
Με την οικονομική κρίση βέβαια που ενέσκηψε και έπληξε όλα τα δημόσια έργα και φυσικά την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, η Ιόνια οδός εξακολουθεί να παραμένει όνειρο απατηλό για τη Δυτική Ελλάδα και φυσικά για τους Ηπειρώτες.
Η πρώτη ένδειξη πάντως για το ότι έστω και με ρυθμούς χελώνας, κάτι κινείται σχετικά με το ορφανό αυτό τμήμα της Ιόνιας ήταν η απόφαση του υπουργού Δημ. Ρέππα τον Μάρτιο του 2011 σχετικά με την «απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών εντός της ζώνης διέλευσης της Ιόνιας Οδού από τέλος παραχώρησης έως Κακαβιά».
Η απόφαση αυτή ελάμβανε υπόψιν μία σειρά σχετικών προηγούμενων αποφάσεων, υπηρεσιών, με κυρίαρχες αυτές που αναφέρονται στις προμελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα επιμέρους τμήματα καθώς επίσης την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, όπως αυτή αναφέρεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του υπουργείου Πολιτισμού από τον Σεπτέμβριο του 2009.
Με δεδομένο ότι δεν έχει υλοποιηθεί η κατασκευή του εν λόγω τμήματος, το υπουργείο ανέφερε στην απόφασή του ότι πρέπει να προστατευθεί η ζώνη του συγκεκριμένου οδικού άξονα για μια τετραετία, με την απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών και την αναστολή οικοδομικών εργασιών για την ανέγερση κτισμάτων και την εκτέλεση οικοδομικών αδειών μέσα σε αυτήν.
Με την απόφαση καθορίστηκαν σαφή όρια αποστάσεων, 60 μέτρων σε κάθε πλευρά του οδικού άξονα, στοιχείο που αν μη τι άλλο οδηγούσε από τότε στο συμπέρασμα, ότι το θέμα της χάραξης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά έχει οριστικοποιηθεί.
Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος των αντιδράσεων σε τοπικό επίπεδο αναφορικά με τη χάραξη του τμήματος αυτού, που ενώ έχει ολοκληρωθεί και το υπουργείο τη θεωρεί δεδομένη, κάποιοι αρνούνται να δουν την πραγματικότητα και επαναφέρουν διαρκώς το αίτημα αλλαγής της χάραξης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ από την Ελευθερία
ΠΗΓΗ: http://epirusonline.gr/