Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Π. Τζιόβας: Ο ιστοριοδίφης που έβγαλε χωριά από την αφάνεια

Πανηγυρική παρουσίαση του πλούσιου συγγραφικού έργου του στην Αθήνα, από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών


Του Χαράλαμπου Γαλιάνδρα-Αρτινού


Δεν είναι καθόλου υπερβολή η απόδοση στον Πάνο Τζιόβα του τίτλου του πιο πολυγραφότατου σύγχρονου συγγραφέα-ιστοριοδίφη της Ηπείρου και ιδιαιτέρως του νομού των Ιωαννίνων.
Άλλωστε ο τίτλος τού αποδόθηκε από το λογιότατο καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Μιχάλη Κορδώση, πλέον αρμόδιο να κρίνει το έργο του, το οποίο και παρουσίασε κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην αίθουσα «Μιχαήλας Αβέρωφ», από τον Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών.
Ένα έργο πλούσιο σε στοιχεία και ογκώδες μέσα από το οποίο δεκάδες οικισμοί και κοινότητες του νομού Ιωαννίνων, και της πρωτεύουσάς του, βγήκαν από την αφάνεια χάρη στις ιστοριοδιφικές έρευνες του Π. Τζιόβα. Ο οποίος με πολύ υπομονή και επιμονή, κόπο, χρόνο και θέληση έσκυψε πάνω από χιλιάδες σελίδες καταχωνιασμένου αρχειακού υλικού και έδωσε ιστορία και ταυτότητα σε πολλούς αρχαϊκούς, μεσαιωνικούς και νεότερους οικισμούς.
Κάνοντας σωστή χρήση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, εκμεταλλεύτηκε ανέκδοτες πηγές, έγγραφα, κατάστιχα, αλληλογραφία και διασταυρωμένες μαρτυρίες έγραψε τις μονογραφίες οικισμών και κοινοτήτων από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, αναλυτικότερα τις του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Με αντικειμενικότητα και σαφήνεια εντόπισε, μελέτησε και δημοσίευσε αυτούσιο ή περιληπτικά σπάνιο και ανέκδοτο αρχειακό υλικό. Αρχειακό υλικό, δυο λέξεις που αποτελούν τη βάση και την εγκυρότητα των εργασιών του πολυγραφότατου μελετητή.
Σημαντικά έργα του είναι, χωρίς να υπολείπονται τα άλλα, τα βιβλία του για το Γερβάσιο Ωρολογά, μητροπολίτη Κορυτσάς Βορείου Ηπείρου και η ιστορική αποκατάσταση του Πήλιου Γούση, που σκοπιμότητες τον αμαύρωσαν με τη «ρετσινιά» του προδότη. Εξίσου σημαντικό είναι και το ποιητικό έργο του Π. Τζιόβα, ο οποίος «… σ΄ ένα κλίμα χνωτισμένο από θαμπή μελαγχολία και φωτισμένο από εαρινό δειλινό φως, δίνει μια καθαρή ποίηση λυρικής αίσθησης», όπως σημειώνεται στην «Ηπειρωτική Εστία».
Ανεκτίμητη η συγγραφική προσφορά του Γιαννιώτη δημιουργού, αφού αναδεικνύει ανέκδοτο αρχειακό υλικό σώζοντας το περιεχόμενό του από τη φυσική φθορά του χρόνου και βγάζει από την αφάνεια συνοικισμούς, ιστοριογραφώντας την άγνωστη πορεία τους στο διάβα των αιώνων, πορεία άγνωστη εν πολλοίς μέχρι την ανάδειξή της από την ερευνητική-διεισδυτική μελέτη και καταγραφή από τον Π. Τζιόβα. Τα βιβλία του χρήσιμο εργαλείο για όσους μελλοντικούς ερευνητές ήθελαν ασχοληθούν με το χώρο της Ηπείρου.
Αγαπητέ Πάνο, η Ήπειρος και οι Γιαννιώτες σ΄ευχαριστούν, σε συγχαίρουν και σ΄ευγνωμονούν για τα όσα πολλά και χρήσιμα τους έδωσες και τους δίνεις.

Δήλωση Σταύρου Καλογιάννη σχετικά με τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι - Κακαβιά

Ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ κ. Σταύρος Καλογιάννης έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά. 1.Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά χαράχθηκε και μελετήθηκε εξ’ αρχής από το ΥΠΕΧΩΔΕ την περίοδο 2006-2009. Για τη χάραξή του, που είναι η βέλτιστη από οικονομικής και περιβαλλοντικής άποψης, έγινε εξαντλητική διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση, α’ και β’ βαθμού, με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Ηπείρου, με εκπροσώπους φορέων και συλλόγων.
Για τις τεχνικές μελέτες του οδικού άξονα και τις γεωτεχνικές έρευνές του δαπανήθηκαν 6 εκ. ευρώ και στη συνέχεια εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου, το Σεπτέμβριο του 2009.
2.Αμέσως μετά τις εκλογές, ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης εξήγγειλε «αλλαγή χάραξης» του συγκεκριμένου άξονα καθώς οι μελέτες ήταν, δήθεν, μη ολοκληρωμένες. Η αλήθεια είναι ότι όλες οι μελέτες ήταν ολοκληρωμένες, όμως οι περιβαλλοντικοί όροι (του 2009) επέβαλαν ορισμένες πρόσθετες μελέτες.
Πρότεινα τότε να δημοπρατηθεί αμέσως το έργο, προϋπολογισμού 300 εκ. ευρώ περίπου, αφού προηγουμένως το ΥΠΥΜΕΔΙ αναθέσει στην Εγνατία Οδό ΑΕ, η οποία δεν έχει αντικείμενο, να συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης του έργου.
3.Επί 2 ½ χρόνια το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έπραξε απολύτως τίποτα για το έργο. Όχι μόνο δεν διερεύνησε εναλλακτική χάραξη αλλά ούτε η Εγνατία ενεπλάκη στο έργο και οι σχετικές υπουργικές δηλώσεις μπήκαν στα συρτάρια του Υπουργείου.
Είναι προκλητικό λοιπόν να ανακοινώνει ο αρμόδιος Υφυπουργός, σήμερα που αποχωρεί από το Υπουργείο, τη χρηματοδότηση μελετών, που αποτελούν περιβαλλοντική υποχρέωση από το 2009, δηλώνοντας, σαν να επρόκειτο για νέο έργο, ότι «η ολοκλήρωση του έργου θα ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση από και προς Αλβανία … ενώ σε συνδυασμό με τα άλλα μεγάλα έργα (Εγνατία, λιμάνι Πάτρας και Ηγουμενίτσας) θα συμβάλει στην αναβάθμιση της μεταφορικής υποδομής», χωρίς να αναφέρει τίποτα για το ιστορικό του έργου.
4.Υπενθυμίζουμε στον κ. Υφυπουργό ότι επί των ημερών του στο Υπουργείο σταμάτησαν όλα τα μεγάλα έργα που αφορούν την Ήπειρο: Η Ιόνια οδός, ο οδικός άξονας Ε-65, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο κόμβος της Άρτας, ενώ δεν κατέφερε να παραδώσει στην κυκλοφορία ούτε το τελευταίο εναπομείναν μικρό κομμάτι της Εγνατίας Οδού, τη γέφυρα Περιστερίου, όπως πολλές φορές είχε εξαγγείλει.
5.Σε ό,τι αφορά την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ιωαννιτών να τροποποιηθεί η χάραξη του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, όπως δημοσιεύθηκε στον τοπικό Τύπο, επισημαίνω ότι αυτό είναι δικαίωμά του. Υποχρεούμαι όμως να δηλώσω ότι εάν ποτέ κινηθεί νέα διαδικασία επαναχάραξης του άξονα αυτό θα σημάνει ουσιαστικά την ακύρωση της κατασκευής του, καθώς πέραν των χρημάτων θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια πενταετία, από τη στιγμή που ληφθεί η σχετική απόφαση από το Υπουργείο, για την εκπόνηση των μελετών και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Οι απόψεις δε που ακούστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο από ορισμένους δημοτικούς άρχοντες ότι «δεν είναι οικονομικό θέμα η αλλαγή χάραξης» για έναν άξονα για τον οποίο δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα 6 εκ. ευρώ (και θα διατεθούν άλλα 3 εκ. για τις πρόσθετες υποχρεώσεις), προκαλεί εύλογες απορίες για το εάν έχουμε όλοι συλλάβει το μέγεθος του οικονομικού προβλήματος της χώρας μας. Εκτός και εάν δεν μας το επιτρέπει ο άκρατος λαϊκισμός.

Ακατάλληλα τα στρατόπεδα της Ηπείρου για Κέντρα Μεταναστών

Τι είπε χθες στον «Π.Λ.» ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης, ο οποίος σήμερα συσκέπτεται με Χρυσοχοΐδη

Σε μείζον πρόβλημα για την Ήπειρο έχουν εξελιχθεί οι λαθρομετανάστες, οι οποίοι εξακολουθούν να φτάνουν κατά κύματα στην περιοχή μας και, όταν ανακόπτεται το «ταξίδι» προς την Ευρώπη, να μένουν τελικά εδώ.

Στα Γιάννινα τους βλέπει κανείς παντού στους δρόμους και τις πλατείες. Στην Άρτα δουλεύουν σε αγρούς και πορτοκαλεώνες, ενώ στην Ηγουμενίτσα συνωστίζονται γύρω από την πόλη και το λιμάνι, οδηγούμενοι συχνά ακόμα και στην εγκληματικότητα για να επιβιώσουν.
Τα Κέντρα Φιλοξενίας Παράνομων Μεταναστών θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε να αμβλυνθεί το πρόβλημα. Αυτά είναι και το βασικό θέμα το οποίο θα συζητήσουν σήμερα στην Αθήνα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με τους Περιφερειάρχες, στις περιοχές των οποίων είναι πιο έντονο το πρόβλημα.
Σε παλιά στρατόπεδα
Στην σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός θα μετάσχει και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, μετά και από σχετική τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον κ. Χρυσοχοΐδη. Σκοπός της συνάντησης είναι να εξευρεθούν εγκαταστάσεις οι οποίες μπορούν να διαμορφωθούν σε Κέντρα προσωρινής κράτησης, ανάλογα με αυτό που θα λειτουργήσει σε λίγες ημέρες στη Κοζάνη.
Το σίγουρο είναι ότι σε Κέντρα φιλοξενίας Μεταναστών θα μετατραπούν, σύμφωνα με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, παλιά εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα, στα οποία οι λαθρομετανάστες θα είναι εσώκλειστοι, θα σιτίζονται και θα φυλάσσονται από αστυνομικούς. Η τοπική κοινωνία δεν θα έχει κάποια επαφή μαζί τους, θα προσφέρει μόνο τα απαραίτητα για την λειτουργία τους.
Ο Αλέκος Καχριμάνης
«Θα περιμένουμε να δούμε τι έχει να προτείνει ο Υπουργός και τι προτείνει και η Αστυνομία», ανέφερε χθες, μιλώντας στον «Π.Λ.» ο κ. Καχριμάνης. Ο ίδιος θεωρεί ότι πολύ καλή περίπτωση για δημιουργία Κέντρου Μεταναστών στη Δυτική Ελλάδα είναι ένα παλιό στρατόπεδο έξω από την Αμφιλοχία, το οποίο είναι μεγάλο ως χώρος, οπότε και προσφέρεται για την συγκεκριμένη χρήση.
Όσον αφορά την Ήπειρο, το μόνο άδειο στρατόπεδο αυτή τη στιγμή είναι εκείνο που υπάρχει στην Βροσίνα, το οποίο όμως είναι μικρό και δεν θα εξυπηρετούσε έναν τέτοιο σκοπό. Ακατάλληλο επίσης για να στεγάσει λαθρομετανάστες είναι και το παλιό στρατόπεδο στον κόμβο της Φιλιππιάδας, αφού το Υπουργείο αναζητά χώρους που να είναι απομονωμένοι και όχι πάνω σε μεγάλες οδικές αρτηρίες!
«Δεν κάνει η Βροσίνα…»
«Το στρατόπεδο της Βροσίνας λόγω μεγέθους δεν ενδείκνυται για Κέντρο Φιλοξενίας παράνομων μεταναστών και άλλο κατάλληλο για την συγκεκριμένη χρήση δεν υπάρχει στην Ήπειρο», τόνισε χθες ο κ. Καχριμάνης. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το Υπουργείο να ζητήσει σήμερα την διάθεσή του για έναν τέτοιο σκοπό.
Κανένα θέμα ασφάλειας
Στην σημερινή σύσκεψη αναμένεται ότι από πλευράς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. θα υπάρξει διαβεβαίωση προς τους Περιφερειάρχες πως δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας, καθώς οι εγκαταστάσεις θα φυλάσσονται διαρκώς από αστυνομικούς.
Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης στην επιστολή-πρόσκληση που τους απέστειλε αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «κάθε είδους αναβολή ανάληψης πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κατάστασης θα μας οδηγήσει σε ραγδαία επιδείνωση των προβλημάτων».


ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr

ΘΑΝΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ζητά να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη βελτίωση του δρόμου Ιωάννινα- Καλπάκι- Κακαβιά

Με ερώτησή του ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ κ. Θανάσης Οικονόμου, ζητά να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη βελτίωση του δρόμου Ιωάννινα- Καλπάκι- Κακαβιά.
Ο κ. Οικονόμου στην ερώτηση που κατατέθηκε προς τον Υπουργό Υποδομών, κ. Μάκη Βορίδη, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο τμήμα παρουσιάζει μια τριτοκοσμική εικόνα με έντονες φθορές στον ασφαλτοτάπητα, προβληματική σήμανση και έντονη φθορά λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά και της αυξημένης χρήσης εξαιτίας -μεταξύ άλλων- των εμπορευματικών μεταφορών. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να θρηνούμε κάθε χρόνο δεκάδες συνανθρώπους μας και είναι ενδεικτικό ότι το σύνολο της διαδρομής Αντίρριο- Κακαβιά κατέχει θλιβερή πρωτιά στα πολύ σοβαρά και θανατηφόρα ατυχήματα.
Ο κ. Οικονόμου ζητά να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της ασφάλειας του συγκεκριμένου τμήματος μέχρι την Κακαβιά και τονίζει ότι «η αποκατάσταση της ασφάλειας στο δρόμο που βρίσκεται σε χρήση είναι η επείγουσα προτεραιότητα. Πρέπει να γίνει άμεσα, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Οδικής Ασφάλειας και ανεξάρτητα από την πορεία του έργου της Ιόνιας Οδού και την ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα».

Σε οκτώ δόσεις το "κούρεμα" στις επικουρικές

Με την καταβολή της σύνταξης τον Μάιο του 2012 θα γίνουν οι μειώσεις των επικουρικών συντάξεων αναδρομικά από 1.1.2012. Το ποσό που αντιστοιχεί στις μειώσεις των συντάξεων των μηνών Ιανουαρίου έως και Απριλίου 2012 θα παρακρατηθεί σε οκτώ ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τη σύνταξη του Μαΐου.

Αυτά προβλέπονται σε ερμηνευτική εγκύκλιο του υπουργού Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνη κατ’ εφαρμογήν του Νόμου 4051/2012. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο, προβλέπεται ποσοστιαία μείωση από 1.1.2012 στα ποσά μηνιαίων επικουρικών συντάξεων που καταβάλλονται από:
-Το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών (ΕΤΕΑΜ),
-Τους τομείς του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Ιδιωτικού Τομέα (ΤΕΑΙΤ),
-Το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) και τους τομείς αυτού ΤΕΑΠΟΚΑ και ΤΑΔΚΥ,
-Το Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Τραπεζουπαλλήλων (ΕΤΑΤ),
-Τους τομείς του κλάδου επικουρικής ασφάλισης του Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ) και
-Τον κλάδο ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ, ΤΑΥΤΕΚΩ.
Συγκεκριμένα, οι καταβαλλόμενες από τους ανωτέρω φορείς επικουρικής ασφάλισης μηνιαίες επικουρικές συντάξεις μειώνονται από 1.1.2012 ως εξής:
-Οι συντάξεις έως 250 ευρώ κατά ποσοστό 10% στο συνολικό ποσό. Το ποσό της σύνταξης μετά τη μείωση αυτή δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 200ευρώ
-Οι συντάξεις από 250,01 ευρώ έως 300 ευρώ κατά ποσοστό 15% στο συνολικό ποσό. Το ποσό της μηνιαίας σύνταξης μετά τη μείωση αυτή δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 255ευρώ.
Με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του Ν. 4051/2012 προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι από 1.1.2012 στο 50% του συνολικού ποσού της μηνιαίας κύριας και επικουρικής σύνταξης που χορηγείται από το ΕΤΑΤ και το ΕΤΕΑΜ σε συνταξιούχους προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος επανέρχεται μείωση κατά 12% στο τμήμα του ανωτέρω ποσού και υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ. Για την ανωτέρω μείωση λαμβάνεται υπόψη το ποσό της καταβλητέας την 1.1.2012 κύριας σύνταξης.


ΠΗΓΗ: www.real.gr/

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: στο πιο κρίσιμο σημείο η επανεκκίνηση, θετικό σημάδι η μελέτη μέχρι την Κακαβιά

Στην πιο κρίσιμη καμπή τους έχουν μπει πλέον οι δυο μεγάλοι οδικοί άξονες που θα περάσουν από την Ήπειρο, Ιόνια Οδός και Ε-65. Τα δυο έργα, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, εδώ και καιρό έχουν «παγώσει», λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης στη χώρα, όμως περιλαμβάνονται στον κατάλογο των έργων που θα επανεκκινήσουν φέτος.

Αυτό, ως γνωστόν, θα γίνει με χρήματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα δεσμεύσει από το ΕΣΠΑ ποσό 1,5 δισ. ευρώ και για τους 5 υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους.
Είναι δεδομένο, ότι οι Κυβερνώντες δεν πρέπει να κωλυσιεργήσουν άλλο και να βοηθήσουν όπως μπορούν την -κατά το δυνατόν- ταχύτερη κατασκευή των έργων. Κυρίως όμως δεν πρέπει να βάλουν άλλα γραφειοκρατικά εμπόδια, αφού ειδικά η Ιόνια Οδός είναι δρόμος διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Η μελέτη
Την ίδια ώρα, η πρώτη χαρμόσυνη είδηση, ότι κάτι ίσως αρχίζει να κινείται στο? μέτωπο των συγκεκριμένων έργων ήρθε χθες, αφού είναι έτοιμη η Προκήρυξη του Διαγωνισμού για την ολοκλήρωση της μελέτης κατασκευής της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα έως την Κακαβιά (θα δημοσιευτεί και στον τοπικό Τύπο εντός των ημερών).
Πρόκειται για ένα έργο που εδώ και χρόνια αποτελεί κοινό αίτημα της Γιαννιώτικης κοινωνίας και ουσιαστικά θα επεκτείνει την Ιόνια μέχρι την Κακαβιά, κάτι που σημαίνει, ότι και οι περιοχές βορειοδυτικά των Ιωαννίνων (Καλπάκι, Πωγώνι κ.α.) θα αναβαθμιστούν, αφού θα έχουν ένα δρόμο διεθνών προδιαγραφών και όχι τον τωρινό, που σε πολλά σημεία αποτελεί καρμανιόλα!
«Η ολοκλήρωση του έργου θα ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση μετακινήσεων από και προς την Αλβανία, ενώ σε συνδυασμό με τα άλλα μεγάλα έργα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας (Ρίο - Αντίρριο, Εγνατία Οδός, λιμάνι Πάτρας και Ηγουμενίτσας κλπ.), θα συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση της μεταφορικής υποδομής. Εκτός των παραπάνω, η κατασκευή του υπό μελέτη οδικού τμήματος Ιωάννινα - Κακαβιά, επιλύει βασικά προβλήματα κυκλοφορίας σε νομαρχιακό και περιφερειακό επίπεδο και απαλλάσσει την ευρύτερη περιοχή από τις φορτίσεις και οχλήσεις των υπερτοπικών κινήσεων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προκήρυξη.
Όχι καθυστερήσεις!..
Εδώ που έφθασαν τα πράγματα, με την Ήπειρο καθημερινά να βαλτώνει στην οικονομική κρίση και να μην μπορεί να αξιοποιήσει τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που έχει, πρέπει όλοι οι φορείς να δράσουν άμεσα για την διευκόλυνση των εργασιών, αφού δεν χωρούν άλλες καθυστερήσεις!
Άμεσα θα πρέπει να λυθεί και το θέμα με τη χάραξη της Ιόνιας μέσα στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο συζητήθηκε το αίτημα που είχε υποβάλλει η Συντονιστική Επιτροπή Αλλαγής Χάραξης της Ιόνιας Οδού. Η Επιτροπή ζητά την αλλαγή στη χάραξη του τμήματος που διέρχεται μέσα από το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων για να μειωθούν, όπως υποστηρίζει, οι συνέπειες για τα δημοτικά διαμερίσματα της Κοσμηράς, του Ασβεστοχωρίου, της Κόντσικας κ.α. Μάλιστα, η Συντονιστική Επιτροπή έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με την συζήτηση να έχει προσδιοριστεί για τις 4 Απριλίου.
Από τη χωματερή
Οι εκπρόσωποι της Επιτροπής Γιώργος Σιαφάκας και Βαγγέλης Καραμπίνας ανέλυσαν τα προβλήματα που δημιουργεί στην περιοχή η προτεινόμενη χάραξη και υποστήριξαν ότι υπάρχει εναλλακτική λύση. Πρότειναν μάλιστα ως ιδανικότερη αυτή που προβλέπει τη διέλευση δίπλα από τη χωματερή στη Δουρούτη.
«Η χάραξη της Ιόνιας Οδού στο Λεκανοπέδιο θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που δεν θα επιφέρει βλάβες, ούτε σήμερα, ούτε τα επόμενα χρόνια, καθώς όταν γίνει δεν θα μπορεί να αλλάξει», είπε ο δήμαρχος κ. Φίλ. Φίλιος και πρότεινε να υπάρξει νομική υποστήριξη της Επιτροπής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και στο αίτημα για την αλλαγή χάραξης, πρόταση με την οποία συμφώνησε το Δημοτικό Συμβούλιο.


ΠΗΓΗ: www.proinoslogos.gr

ΜΕΛΙΓΓΟΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Θανατηφόρο τροχαίο

Την Κυριακή το μεσημέρι, σε αγροτικό δρόμο στους Μελιγγούς Ιωαννίνων, τρίτροχο επιβατικό όχημα που οδηγούσε 32χρονος ημεδαπός εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού.

Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Περιφέρειας Ιωαννίνων.

Μεταλλουργική: Πηγή ζωής για το ακριτικό Κεφαλόβρυσο

Ξεπερνούν τους 750 τόνους σε κέρματα οι παραγγελίες για το 2012 – Αυξάνονται όμως και τα προβλήματα των εργαζομένων

Πηγή ζωής για τους κατοίκους του ακριτικού Κεφαλόβρυσου αποτελεί σήμερα, εν μέσω κρίσης, η Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου όπου κόβονται τα ελληνικά και κυπριακά ευρώ, και κατά καιρούς νομίσματα άλλων χωρών.
Όπως είναι γνωστό η υπό δημόσιο έλεγχο Μεταλλουργική Βιομηχανία είναι θυγατρική της εταιρείας αμυντικού υλικού Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και κόβει δισκία κερμάτων ευρώ για την Τράπεζα της Ελλάδος και την κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, καθώς και κυάθια καλύκων.
Η μοναδική αυτή βιομηχανία στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια φαίνεται πως αντιστέκεται στην κρίση και το 2012, όπου οι παραγγελίες των βασικών πελατών της ανέρχονται σε συμβόλαια για 756 τόνους ευρώ εκ των οποίων οι 20 για ξένα νομίσματα.
Η Μεταλλουργική λειτουργεί στα Ελληνοαλβανικά σύνορα από το 1983 και σήμερα απασχολεί 67 εργαζόμενους αρκετοί από τους οποίους μένουν στο Κεφαλόβρυσο, ενώ άλλοι πηγαινοέρχονται καθημερινά από τα Γιάννινα, διανύοντας μια μεγάλη απόσταση.
Οι παλιοί εργαζόμενοι στη Βιομηχανία, όπως για παράδειγμα ο κ. Κωνσταντίνος Τσίνος, έχουν δει να περνούν από μπροστά τους πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ σε κέρµατα: µονόευρα, δίευρα αλλά και σέντς, όπως και πολύ περισσότερα εκατομμύρια δραχμές στο παρελθόν. Γνωρίζουν όμως, όπως εξήγησε μιλώντας στον «Α» ο κ. Τσίνος, πως με το χέρι τους δεν πρέπει να αγγίξουν ούτε ένα γιατί αν τα δάχτυλα ακουμπήσουν ένα από τα φρεσκοκομμένα κέρματα αυτό καταστρέφεται.
Τα χιλιάδες ή και εκατομμύρια κέρματα όταν φεύγουν από τη Μεταλλουργική Βιομηχανία, πηγαίνουν στην εκτυπωτική μηχανή του Νομισματοκοπείου Αθηνών όπου τυπώνονται στη συνέχεια οι γνωστές σε όλους ανάγλυφες παραστάσεις του ευρώ. Το κόστος κατασκευής ενός κέρµατος πάντως, όπως μας εξήγησε ο κ. Τσίνος, δεν είναι μικρό καθώς το δίευρο – που είναι πιο δύσκολο στην κατασκευή γιατί έχει «δακτυλίδι» και πυρήνα – κοστίζει 0,25 λεπτά.
Ουσιαστικά η εταιρεία άρχισε τη λειτουργία της το 1979 ως ιδιωτική για να φτιάχνει προϊόντα χύτευσης και επεξεργασίας χαλκού αλλά δεν μπόρεσε να προχωρήσει. Το 1983 οι μετοχές της αγοράσθηκαν από την ΕΒΟ και πήρε μπροστά κατασκευάζοντας έκτοτε κυάθια καλύκων και βολίδων πυροµαχικών και αλλά συναφή είδη και κόβοντας από δραχμές και τάλιρα μέχρι πορτογαλικά εσκούδος.
Μέχρι το 2011 ένας επίσης καλός πελάτης της Μεταλλουργικής ήταν και η Τράπεζα της Πολωνίας, η οποία είχε ζητήσει δεκάδες τόνους πολωνικών κερμάτων.
Τα προβλήματα των εργαζομένων
Από την άλλη σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων της Μεταλλουργικής, Δημήτρη Ντότη, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα.
Ήδη υπάρχουν περικοπές στους μισθούς τους, ενώ, όπως μας ανέφερε ο κ. Ντότης, αν και οι παραγγελίες καλά κρατούν, το προσωπικό πολλές φορές δεν επαρκεί για να καλυφθούν και οι τρεις βάρδιες που πρέπει να δουλέψει η βιομηχανία.
Ο κ. Ντότης παράλληλα τόνισε πως ήδη αρκετοί εργαζόμενοι είναι μεγάλοι σε ηλικία και σύντομα θα βγουν στη σύνταξη χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για αντικατάστασή τους, ενώ όπως ανέφερε η Βιομηχανία μένει «ζωντανή» χάρη στο φιλότιμό τους, καθώς δεν είναι υψηλόμισθοι, αλλά εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες για μισθούς που δεν ξεπερνούν τα 1000 ευρώ.

ΠΗΓΗ: http://www.epirusonline.gr

Στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται το βιβλίο «Ακροβάτης του ονείρου», του Ηπειρώτη Βαγγέλη Γεωργάκη, τη Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Οι εκδόσεις Ηριδανός και το βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ Θεσαλονίκης, Αριστοτέλους 7, θα παρουσιάσουν το βιβλίο του Βαγγέλη Γεωργάκη «Ακροβάτης του ονείρου» τη Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012, στις 20.00', στο βιβλιοπωλείο του Ιανού, Αριστοτέλους 7, πλατεία Αριστοτέλους. Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Στέφανος Ντόβας, δημοσιογράφος Ηπειρώτικων εκδόσεων, συγγραφέας και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών.
Λάμπρος Αναστασόπουλος, Προπονητής Υδατοσφαίρισης,
Eκπρόσωπος της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος και
Εκπρόσωπος της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης.
Τον όλο συντονισμό της εκδήλωσης επιμελείται ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών Στέφανος Ντόβας.
Ακροβατείς στο όνειρο, ισορροπείς στον εφιάλτη. Έναν εφιάλτη που μερικές φορές δείχνει τα δόντια του και σου χαμογελά, ένα όνειρο που κάποιες φορές είναι θλιμμένο.
Έξω στη μεγάλη πόλη, όλες οι μοναξιές είναι ενωμένες σε ένα σώμα τώρα και η μεγάλη πόλη που έμοιαζε αδιαπέραστη, απροσπέλαστη για σένα αρχίζει να αναπνέει, έχει αποκτήσει τη δική της ζωή κι αυτή.
Μια ζωή όμως που τρέφεται από τις ανθρώπινες ζωές. Κάθε μοναξιά είναι και μια σιγουριά για σένα, άλλος ένας συμβιβασμός. Διαπίστωσες ωστόσο ότι το ανελέητο σφυροκόπημα εκεί έξω μπορεί να είναι πιο οδυνηρό από το συμβιβασμό, από την απάθεια.
Μένεις απαθής. Προσπαθείς να σταματήσεις να σκέφτεσαι. Για να μην τρελαθείς, για να μην ουρλιάξεις, εκεί, τέσσερις τα ξημερώματα που ο ύπνος δε σε πιάνει και τα νεύρα σου έχουν γίνει σμπαράλια. Καλύτερα μέσα, σπίτι, πιο όμορφα, πιο σίγουρα. Είσαι μέρος του συστήματος και συ τώρα. Είναι μάταιο να αντιστέκεσαι.
Τρως ένα κομμάτι πίτσα από την αγαπημένη σου, δυο κομμάτια σοκολάτα για επιδόρπιο, βλέπεις ένα ματς και η ώρα περνάει, η ζωή περνάει, νιώθεις μόνος και ένα τίποτα μες στο χάος που σε περιβάλλει, αλλά οι ισορροπίες διατηρούνται. Προς το παρόν...
Ο Βαγγέλης Γεωργάκης, Ηπειρώτικης καταγωγής. γεννήθηκε στο Αγρίνιο και μεγάλωσε στην Αθήνα όπου και τελείωσε τη Φαρμακευτική Σχολή και δραστηροποιείται επαγγελματικά στα Γιάννενα. Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με τον αθλητισμό και είναι αθλητής της υδατοσφαίρισης. Είναι επίσης ο εμπνευστής και υπεύθυνος του helpforhealth.gr. Το διήγημά του "Ένας νέος που του αρέσει να γράφει" βραβεύτηκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διηγήματος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών 2010. Έχει γράψει τα βιβλία "Ποδηλάτης στην Εθνική Οδό", εκδόσεις Δωδώνη, "Ονειρεμένο φινάλε", εκδόσεις Θερμαϊκός και "Ακροβάτης του ονείρου", εκδόσεις Ηριδανός.

Αποσύρεται η τροπολογία για τους ημιυπαίθριους

Πίσω παίρνει η κυβέρνηση την τροπολογία με την οποία επιβαρύνονται φορολογικά όσοι έσπευσαν να τακτοποιήσουν αυθαίρετους χώρους, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, όπως δήλωσε πριν από λίγο ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Παντελής Οικονόμου.
« Αποσύρουμε την τροπολογία για τους ημιυπαίθριους. Δεν θα πληρώσουν όσοι έκαναν τακτοποίηση» τόνισε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο mega.

Όπως δήλωσε, στην αυριανή κοινή συνεδρίαση των επιτροπών Ανάπτυξης και Οικονομικών της Βουλής όπου θα συζητηθεί το σχετικό νομοσχέδιο θα ανακοινώσει την πρόθεσή του να αποσυρθεί η διάταξη αυτή, για λόγους αξιοπιστίας του κράτους, καθώς είχε ανακοινωθεί ότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο. «Υπάρχει ένα σοβαρό θέμα και το κράτος εμφανίζεται ως αναξιόπιστο παρότι είναι σωστή η ρύθμιση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.

Κόβονται φοροαπαλλαγές και αφορολόγητο

Δεν χάνουν χρόνο, ούτε αφήνουν στην τύχη τους για μετά τις εκλογές τα νέα μέτρα οι ελεγκτές της Τρόικας.

Σήμερα καταφτάνουν στην Αθήνα τα κλιμάκια των ειδικών απεσταλμένων που θα υποδείξουν από πού θα περικοπούν δαπάνες και ποιες αποκρατικοποιήσεις θα «τρέξουν» πρώτες. Έως το τέλος της εβδομάδας ο Λουκάς Παπαδήμος πρέπει να έχει έτοιμο το προσχέδιο περικοπών στο Δημόσιο και στα επιδόματα, ύψους τουλάχιστον 11,5 δισ ευρώ, ώστε αμέσως μετά τις εκλογές η επόμενη κυβέρνηση να καταλήξει στο νέο "πακέτο" μέτρων για την διετία 2013-2014, όπως ακριβώς προβλέπει το μνημόνιο.
Στον τομέα των εσόδων πάλι, σήμερα ξεκινά ο διάλογος για το φορολογικό και η κυβέρνηση θα ανοίξει τα χαρτιά της για τα μέτρα που θα περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα ψηφισθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου. "Βάση" για τις αλλαγές αυτές όμως θα αποτελέσουν οι προτάσεις του ΔΝΤ και της Κομισιόν.
Το νέο φορολογικό «πακέτο» που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να προσθέσει νέα βάρη στα νοικοκυριά, καθώς θα περιλαμβάνει:
1 . Κατάργηση των φοροαπαλλαγών και των ειδικών καθεστώτων φορολόγησης. Προβλέπεται κατάργηση των εκπτώσεων φόρου όπως για τόκους στεγαστικών δανείων α΄κατοικίας, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα, ιατρικές επισκέψεις, εξετάσεις, νοσήλια ή και ασφαλιστικές εισφορές.
2. Μείωση του αριθμού των φορολογικών κλιμακίων από οκτώ σε τρία ή τέσσερα, που ενδεχομένως θα συνοδευτεί με μείωση του βασικού αφορολόγητου των 5.000 ευρώ σε 3.000 ευρω ή και κατάργησή του.
3. Υιοθέτηση ενιαίας αυτοτελούς φορολογίας με συντελεστή 20% σε κέρδη από κεφάλαιο όπως εισοδήματα από ενοίκια.
4. Απλοποίηση και ενοποίηση συντελεστών ΦΠΑ, με το ΔΝΤ να προτείνει την επιβολή ενιαίου συντελεστή 19%, 20% ή 21% σε όλα τα αγαθά και υπηρεσίες, πλην ξενοδοχείων και τουριστικών πακέτων που μπορούν να υπάγονται σε μειωμένο συντελεστή 9% ή 11%.
Διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ που δημοσίευσε την Κυριακή το "Πρώτο Θέμα".
5. Ενοποίηση όλων των φόρων επί της ακίνητης περιουσίας, σε μόλις δύο: σε ένα φόρο θα ενωθούν οι 33 φόροι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σε άλλον έναν όλο οι φόροι του κράτους.
6. Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των αντικειμενικών αξιων των ακινήτων που θα οφηγήσει και σε αναπροσαρμογή τους.
Η Τρόικα δεν έχει αντίρρηση για μειώσεις φόρων, αλλά μόνο για εκείνων που... δεν εισπράττονται. Θέλει δηλαδή, για κάθε ευρώ που «θα χάνει στα χαρτιά» το κράτος από τις νέες φοροαπαλλαγές, να εισπράττει τουλάχιστον ένα ευρώ –στην πραγματικότητα- από άλλο μέτρο που θα το αναπληρώνει.
Πληροφορίες πάντως, σύμφωνα με δημοσίευμα στο http://www.protothema.gr/, λένε ότι η Νέα Δημοκρατία ίσως δεν μετάσχει στο φορολογικό διάλογο, προφανώς για να επικαλεστεί –προεκλογικά ή μετεκλογικά- πως δεν δεσμεύεται από τα αποτελέσματά του.