Η ΠΕΔ Ηπείρου εκφράζει την ανησυχία της για τις εξελίξεις στην Ιόνια Οδό, τον Ε-65, το Λιμάνι Ηγουμενίτσας και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Οι δήμαρχοι της Ηπείρου δηλώνουν παρών στον αγώνα για ανάπτυξη του τόπου εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία τους για την πορεία των μεγάλων έργων.
Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ηπείρου, έδωσε στη δημοσιότητα το ψήφισμα της σύσκεψης της διοίκησής της που έγινε την περασμένη εβδομάδα μέσα από το οποίο εκφράζεται η ανησυχία για το μέλλον των έργων, ιδιαίτερα των συγκοινωνιακών από τα οποία η περιφέρεια περιμένει πολλά για την άρση της απομόνωσής της.
Τέσσερα είναι τα έργα στα οποία αναφέρονται οι δήμοι:
Η Ιόνια οδός, ο Ε -65, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και το Λιμάνι Ηγουμενίτσας.
Οι αιτιάσεις τους ανά έργο έχουν ως εξής:
- Η Ιόνια Οδός, μετά από τη διακοπή της στα Ιωάννινα και τη μη συνέχισή της στα ελληνοαλβανικά σύνορα (να σημειωθεί εδώ ότι η παράκαμψη του λεκανοπεδίου στη περιοχή Ελεούσας - Ροδοτοπίου, που αποτελεί ομόφωνη απόφαση των φορέων της περιοχής, πρέπει να υιοθετηθεί), δέχεται και άλλο καίριο πλήγμα, καθώς η πιθανή μη κατασκευή του τμήματος της Κλόκοβας στην Αιτωλοακαρνανία μειώνει τη λειτουργικότητα όλου του έργου, από την κατασκευή του οποίου τόσα αναμένει για χρόνια η Ήπειρος, Η ολοκληρωμένη στο σύνολο της Ιόνια Οδός, μαζί με τους αναγκαίους συλλεκτήριους άξονες (Φιλιππιάδα- Πρέβεζα, Καλπάκι- Κόνιτσα κ.α.) αποτελεί πάγιο αίτημα και βασική ελπίδα των Ηπειρωτών για βιώσιμη ανάπτυξη.
- Η κατασκευή μόνο των πεδινών τμημάτων του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) και ο τερματισμός του στα Τρίκαλα και την Ξυνιάδα, αποτελεί, επίσης, αρνητική εξέλιξη, αφού η απουσία σύνδεσης με τα δύο μεγάλα διευρωπαϊκά δίκτυα (ΠΑΘΕ, Εγνατία) υποβαθμίζει, καταλυτικά, τη σημασία, την αξία, τη λειτουργικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα του έργου. Θεωρούμε επιβεβλημένη και ζητάμε την ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου και ελπίζουμε η επανεξέταση της χάραξης του τμήματος Τρίκαλα- Εγνατία να μην αποτελέσει άλλοθι για άλλες πρόσθετες καθυστερήσεις.
- H ομαλή εξέλιξη των έργων που εκτελούνται και η προώθηση των έργων της Γ" φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας για την ολοκλήρωση της σημαντικής αυτής υποδομής, αποτελούν καθολικό και ομόθυμο αίτημά μας. Στην κατεύθυνση αυτή, οι προτάσεις του Δήμου Ηγουμενίτσας και των φορέων της περιοχής για το γενικό σχεδιασμό και ιδιαίτερα για τις παρεμβάσεις στη θέση «Γωνιά», πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά.
- Ένα ακόμη πρόβλημα προστίθεται στις πιο πάνω ανησυχίες μας: Αυτό της εγκατάλειψης του αρχικού σχεδιασμού για την αναμόρφωση του αεροδρομίου Ιωαννίνων και του επανασχεδιασμού της κατασκευής του σε μικρότερη κλίμακα. Πράγματι, στις σημερινές συνθήκες, ο εξορθολογισμός του μεγέθους του κεντρικού σταθμού πρέπει να επανεξεταστεί. Μετά, όμως, από τα τόσα πολλά χρόνια που το θέμα σέρνεται, τονίζουμε την ανάγκη ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού το συντομότερο δυνατόν.
«Η Π.Ε.Δ. Ηπείρου θα σταθεί αρωγός στην άμεση επανέναρξη των έργων. Είμαστε όμως κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε επιχείρηση ανατροπής του αρχικού ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που μειώνει τη λειτουργικότητα και την αξία τους και τη συνδρομή τους στην πρόοδο της περιοχής μας και την ανάπτυξη της χώρας», καταλήγει το ψήφισμα.
Και στη Θεσσαλία
Ανησυχία όμως υπάρχει και πέραν των «συνόρων» της Περιφέρειας. Την ανάγκη για ολοκλήρωσε του Ε-65 ζητάει και η ΠΕΔ Θεσσαλίας. Όπως αναφέρει: «Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου μόνον στο πεδινό τμήμα του μειώνει τη σημασία του και τα τεράστια θετικά οφέλη που έχει η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας. Ειδικά τμήματα που δεν θα κατασκευαστούν άμεσα, ανάμεσά τους και το τμήμα μέχρι την Εγνατία, που παραπέμπονται απ' ότι φαίνεται –αδικαιολόγητα- στις καλένδες κρίνονται καθοριστικά. Μόνον έτσι ο Ε65 θα μεταβαλλόταν σε κεντρική οδική αρτηρία πρώτης κατηγορίας για όλη την ηπειρωτική Ελλάδα».
ΠΗΓΗ: www.epirusonline.gr