Προεκλογικές εξαγγελίες στα σκουπίδια.
Σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο επίτευξης ποιοτικών στόχων πράσινης πόλης για καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες όταν μιλάμε για βιώσιμες μεταφορές δεν το εννοούμε απαραίτητα με απόλυτους οικονομικούς όρους απόσβεσης κεφαλαίου.
Εκείνο που προέχει κε Αντιδήμαρχε Έργων είναι η ανάπτυξη εσωτερικών δικτύων και συγκοινωνιακών υποδομών με την βελτίωση των ήδη υπαρχόντων και σε συνδυασμένη χρήση (Δημοτική πρωτοβουλία + ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες) συνδιαμορφώνοντας ένα φιλοπεριβαλλοντικό μεταφορικό μέσο.
Βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει ευκολία μετακινήσεων και όχι «κυκλοφοριακό έμφραγμα» της αυτοκίνησης, συνεπάγεται σημαντική μείωση διακίνησης και κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, κατάργηση υποδομών που απαιτούν πολύτιμο χώρο και μεγάλα κεφάλαια, όπως το υπόγειο γκαράζ της πλατείας (πρέπει να το γνωρίζετε ως κατασκευαστής, αλλά και ως ένθερμος υποστηρικτική αυτής της επένδυσης). Ο αστικός σας σχεδιασμός Έργων κε Μασσαλά θέτει το τραμ άκριτα στην αποτρεπτική σφαίρα του φαντασιακού «…ένα πολύ όμορφο όνειρο για να είναι αληθινό…»και ότι άκουσον, άκουσον «…ότι τα Γιάννενα έχουν φτιαχθεί με γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι για κάποιο εναλλακτικό μέσο μετακινήσεων…» τούτο αποτελεί παραδοχή και στρέβλωση της έννοιας περί βιωσιμότητας και αειφορίας των πόλεων καθώς και ακύρωση της συμμετοχής μας στις διεθνείς υποχρεώσεις για την κλιματική αλλαγή που εκπροσωπούμε ως οικολογικός χώρος!
Δεν αντιλαμβανόμαστε έτσι την βελτίωση της κινητικότητας και την διαμόρφωση ενός φιλόξενου περιβάλλοντος και τους εναλλακτικούς τρόπους διακίνησης των συμπολιτών μας. Για την απόκτηση βέλτιστων επιπέδων ποιότητας του λεκανοπεδίου και την δημιουργία υγιούς πόλης (επίπεδα ηχορύπανσης, εξοικονόμηση χώρου, ποιότητα του αέρα, προσδόκιμο ζωής, ετήσια μείωση εκπομπών CO2) η πρόταση δεν είναι σαφώς «ο βασιλιάς Αυτοκίνητο»!!!…
Οι ατυχείς αυτές δηλώσεις καταδεικνύουν έλλειψη οράματος, έλλειψη πολιτικών, έλλειψη κοινωνικής ευθύνης σ’ έναν επαναλαμβανόμενο κοντόφθαλμο και ατελή σχεδιασμό που έφερε και την σημερινή κυκλοφοριακή κρίση θέτοντας ευθέως σε κίνδυνο την δημόσια υγεία των πολιτών στα Ιωάννινα.
Τα Γιάννενα ήταν το 2006 η 7η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης, από την ρύπανση των αυτοκινήτων σε μικροσωματίδια ΡΜ10 και ΡΜ2,5. Έκτοτε δεν άλλαξε κάτι. Το αναχρονιστικό μοντέλο που επικαλείσθε σαν Δήμος επιτείνει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Η συνεργασία των Οικολόγων Πράσινων και εμού προσωπικά ως υποψηφίου που συμμετείχα και στην διαμόρφωση θέσεων της Παράταξης «Ενότητα Πολιτών τα νέα Γιάννενα» είχε ως βάση εκκίνησης ένα πρόταγμα οργάνωσης πόλης, πληθυσμιακής συγκράτησης, αποκέντρωση και του πολυκεντρισμού της οικολογικής αειφορίας. Η εξυπηρέτηση της αστικής περιοχής με τα πολυδύναμα κέντρα (Πανεπιστήμιο-Νοσοκομείο-κέντρο πόλης-Αεροδρόμιο) θα έπρεπε να γίνεται πλέον το συντομότερο δυνατό- από σύγχρονα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς όπως το τράμ, γιατί εκτός των άλλων αποτελούν και «οχήματα» κοινωνικής συνοχής και κοινωνικού χαρακτήρα (για τα πιο λαϊκά στρώματα, φοιτητές) με προσιτό εισιτήριο ή κάρτα αστικής χρήσης ενθαρρύνοντας τις μετεπιβιβάσεις.
Η τιμολόγηση της φορολόγησης με τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις επιπτώσεις ρύπανσης αποτελεί περιβαλλοντική πολιτική της χώρας μας απέναντι στην Ε.Ε.. Υπάρχει άμεση ανάγκη για αποθάρρυνση της κυριαρχίας του Ι.Χ. αυτοκινήτου και διευκόλυνση όλων των ήπιων μορφών κυκλοφορίας. Από τις 27 χώρες της Ε.Ε. η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση στο μερίδιο των μεταφορών που πραγματοποιούνται με σιδηρόδρομο και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.).
Ο Δήμος Ιωαννιτών πρέπει να αξιοποιήσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το JESSICA για έργα βιώσιμης πράσινης Ανάπτυξης από το ΠΕΠ Ηπείρου και αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος του να καταφύγει και σ’ άλλα αναπτυξιακά προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και να δημιουργήσει στην πόλη ένα πλέγμα σύγχρονων, λειτουργικών, πράσινων και φιλικών προς το περιβάλλον αστικών συγκοινωνιών.
Ατυχώς δεν επιδείξατε τα δέοντα αντανακλαστικά ούτως ώστε να επιτευχθούν τα παραπάνω. Αντίθετα στην περίπτωση της ένταξης στο ΕΣΠΑ του μπαζωμένου χώρου στο Πέραμα για …«ήπια» αξιοποίηση (μέσα στην κόκκινη γραμμή της λίμνης!!) επιδείξατε υπερβάλλοντα ζήλο! Εδώ απωλέσατε την νομιμότητα; Αυτό είναι μια άλλη ιστορία στην οποία δεσμεύεται να επανέλθω στο μέλλον καταδεικνύει όμως τις προθέσεις και τις προτεραιότητες της «νέας» δημοτικής αρχής. Έτσι, πέντε μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας, μας λέτε κατάμουτρα ότι η ιδέα του τραμ (το οποίο περιλαμβάνονταν και στις προεκλογικές εξαγγελίες της παράταξης) είναι μια ωραία, ρομαντική ιδέα για αιθεροβάμονες… Για το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα και τα ζητήματα οριοθέτησης λίμνης στο Πέρασμα λαϊκίζετε επικίνδυνα. Για το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ τηρείται σιγήν ιχθύος. Για την ανάπλαση και προβολή του ιστορικού κέντρου και την αναβάθμιση του λιμνιαίου οικοσυστήματος δεν φαίνεται προς το παρόν να ανησυχείτε. Μόνο οι φιλότιμες προσπάθειες του κ. Μωυσή Ελισάφ στο Πνευματικό Κέντρο θυμίζουν το ευαίσθητο προφίλ που είχε διαμορφώσει προεκλογικά η παράταξη του κ. Φίλιουείναι όμως αυτό αρκετό;
Αυτά είναι τα «νέα Γιάννενα» που ευαγγελιζόμασταν;
Μίλτος Μπούκας
Μέλος των Οικολόγων Πράσινων
Μέλος της Γραμματείας
“Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα”
6974371797
Τσιριγώτη 39 452 21 Ιωάννινα
http://www.miltosmpoukas.gr/
ΙΩΑΝΝΙΝΑ, 6-5-2011
Όπως κατέδειξε η μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας για το τραμ στα Γιάννενα (Β΄ Φάση) που αφορούσε στην διαμόρφωση, ανάλυση και αξιολόγηση προτάσεων διαδρομών χάραξης εταιρείας Συμβούλων, η τεχνοοικονομική εκτίμησή τους είναι ότι η γραμμή Πανεπιστήμιο Τ.Ε.Ι. κέντρο πόλης αεροδρόμιο θα είναι βιώσιμη, θα «βγαίνει» οικονομικά σαν μέσο μαζικής τροχιάς.Σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο επίτευξης ποιοτικών στόχων πράσινης πόλης για καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες όταν μιλάμε για βιώσιμες μεταφορές δεν το εννοούμε απαραίτητα με απόλυτους οικονομικούς όρους απόσβεσης κεφαλαίου.
Εκείνο που προέχει κε Αντιδήμαρχε Έργων είναι η ανάπτυξη εσωτερικών δικτύων και συγκοινωνιακών υποδομών με την βελτίωση των ήδη υπαρχόντων και σε συνδυασμένη χρήση (Δημοτική πρωτοβουλία + ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες) συνδιαμορφώνοντας ένα φιλοπεριβαλλοντικό μεταφορικό μέσο.
Βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει ευκολία μετακινήσεων και όχι «κυκλοφοριακό έμφραγμα» της αυτοκίνησης, συνεπάγεται σημαντική μείωση διακίνησης και κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, κατάργηση υποδομών που απαιτούν πολύτιμο χώρο και μεγάλα κεφάλαια, όπως το υπόγειο γκαράζ της πλατείας (πρέπει να το γνωρίζετε ως κατασκευαστής, αλλά και ως ένθερμος υποστηρικτική αυτής της επένδυσης). Ο αστικός σας σχεδιασμός Έργων κε Μασσαλά θέτει το τραμ άκριτα στην αποτρεπτική σφαίρα του φαντασιακού «…ένα πολύ όμορφο όνειρο για να είναι αληθινό…»και ότι άκουσον, άκουσον «…ότι τα Γιάννενα έχουν φτιαχθεί με γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι για κάποιο εναλλακτικό μέσο μετακινήσεων…» τούτο αποτελεί παραδοχή και στρέβλωση της έννοιας περί βιωσιμότητας και αειφορίας των πόλεων καθώς και ακύρωση της συμμετοχής μας στις διεθνείς υποχρεώσεις για την κλιματική αλλαγή που εκπροσωπούμε ως οικολογικός χώρος!
Δεν αντιλαμβανόμαστε έτσι την βελτίωση της κινητικότητας και την διαμόρφωση ενός φιλόξενου περιβάλλοντος και τους εναλλακτικούς τρόπους διακίνησης των συμπολιτών μας. Για την απόκτηση βέλτιστων επιπέδων ποιότητας του λεκανοπεδίου και την δημιουργία υγιούς πόλης (επίπεδα ηχορύπανσης, εξοικονόμηση χώρου, ποιότητα του αέρα, προσδόκιμο ζωής, ετήσια μείωση εκπομπών CO2) η πρόταση δεν είναι σαφώς «ο βασιλιάς Αυτοκίνητο»!!!…
Οι ατυχείς αυτές δηλώσεις καταδεικνύουν έλλειψη οράματος, έλλειψη πολιτικών, έλλειψη κοινωνικής ευθύνης σ’ έναν επαναλαμβανόμενο κοντόφθαλμο και ατελή σχεδιασμό που έφερε και την σημερινή κυκλοφοριακή κρίση θέτοντας ευθέως σε κίνδυνο την δημόσια υγεία των πολιτών στα Ιωάννινα.
Τα Γιάννενα ήταν το 2006 η 7η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης, από την ρύπανση των αυτοκινήτων σε μικροσωματίδια ΡΜ10 και ΡΜ2,5. Έκτοτε δεν άλλαξε κάτι. Το αναχρονιστικό μοντέλο που επικαλείσθε σαν Δήμος επιτείνει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Η συνεργασία των Οικολόγων Πράσινων και εμού προσωπικά ως υποψηφίου που συμμετείχα και στην διαμόρφωση θέσεων της Παράταξης «Ενότητα Πολιτών τα νέα Γιάννενα» είχε ως βάση εκκίνησης ένα πρόταγμα οργάνωσης πόλης, πληθυσμιακής συγκράτησης, αποκέντρωση και του πολυκεντρισμού της οικολογικής αειφορίας. Η εξυπηρέτηση της αστικής περιοχής με τα πολυδύναμα κέντρα (Πανεπιστήμιο-Νοσοκομείο-κέντρο πόλης-Αεροδρόμιο) θα έπρεπε να γίνεται πλέον το συντομότερο δυνατό- από σύγχρονα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς όπως το τράμ, γιατί εκτός των άλλων αποτελούν και «οχήματα» κοινωνικής συνοχής και κοινωνικού χαρακτήρα (για τα πιο λαϊκά στρώματα, φοιτητές) με προσιτό εισιτήριο ή κάρτα αστικής χρήσης ενθαρρύνοντας τις μετεπιβιβάσεις.
Η τιμολόγηση της φορολόγησης με τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις επιπτώσεις ρύπανσης αποτελεί περιβαλλοντική πολιτική της χώρας μας απέναντι στην Ε.Ε.. Υπάρχει άμεση ανάγκη για αποθάρρυνση της κυριαρχίας του Ι.Χ. αυτοκινήτου και διευκόλυνση όλων των ήπιων μορφών κυκλοφορίας. Από τις 27 χώρες της Ε.Ε. η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση στο μερίδιο των μεταφορών που πραγματοποιούνται με σιδηρόδρομο και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.).
Ο Δήμος Ιωαννιτών πρέπει να αξιοποιήσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το JESSICA για έργα βιώσιμης πράσινης Ανάπτυξης από το ΠΕΠ Ηπείρου και αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος του να καταφύγει και σ’ άλλα αναπτυξιακά προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και να δημιουργήσει στην πόλη ένα πλέγμα σύγχρονων, λειτουργικών, πράσινων και φιλικών προς το περιβάλλον αστικών συγκοινωνιών.
Ατυχώς δεν επιδείξατε τα δέοντα αντανακλαστικά ούτως ώστε να επιτευχθούν τα παραπάνω. Αντίθετα στην περίπτωση της ένταξης στο ΕΣΠΑ του μπαζωμένου χώρου στο Πέραμα για …«ήπια» αξιοποίηση (μέσα στην κόκκινη γραμμή της λίμνης!!) επιδείξατε υπερβάλλοντα ζήλο! Εδώ απωλέσατε την νομιμότητα; Αυτό είναι μια άλλη ιστορία στην οποία δεσμεύεται να επανέλθω στο μέλλον καταδεικνύει όμως τις προθέσεις και τις προτεραιότητες της «νέας» δημοτικής αρχής. Έτσι, πέντε μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας, μας λέτε κατάμουτρα ότι η ιδέα του τραμ (το οποίο περιλαμβάνονταν και στις προεκλογικές εξαγγελίες της παράταξης) είναι μια ωραία, ρομαντική ιδέα για αιθεροβάμονες… Για το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα και τα ζητήματα οριοθέτησης λίμνης στο Πέρασμα λαϊκίζετε επικίνδυνα. Για το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ τηρείται σιγήν ιχθύος. Για την ανάπλαση και προβολή του ιστορικού κέντρου και την αναβάθμιση του λιμνιαίου οικοσυστήματος δεν φαίνεται προς το παρόν να ανησυχείτε. Μόνο οι φιλότιμες προσπάθειες του κ. Μωυσή Ελισάφ στο Πνευματικό Κέντρο θυμίζουν το ευαίσθητο προφίλ που είχε διαμορφώσει προεκλογικά η παράταξη του κ. Φίλιουείναι όμως αυτό αρκετό;
Αυτά είναι τα «νέα Γιάννενα» που ευαγγελιζόμασταν;
Μίλτος Μπούκας
Μέλος των Οικολόγων Πράσινων
Μέλος της Γραμματείας
“Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα”
6974371797
Τσιριγώτη 39 452 21 Ιωάννινα
http://www.miltosmpoukas.gr/