Παράδοση
στον Ευρωπαϊκό γραπτό διαγωνισμό EUROSCOLA δημιουργούν κάθε χρόνο με τις
επιτυχίες τους οι μαθητές του ΓΕΛ των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΝΕΣΙΣ. Φέτος τη
δυνατότητα να εκπροσωπήσουν την Ήπειρο, ως ευρωβουλευτές στο Ευρωκοινοβούλιο,
είχαν οι μαθητές Ιωάννου Ορφέας (Β’ Τάξη), Λιάμη Αφροδίτη (Β’ Τάξη) και
Γεώργιος-Λάμπρος Ντρίτσος (Γ’ Τάξη) οι οποίοι μαζί με ακόμη 21 διακριθέντες
μαθητές από άλλα Λύκεια της Ηπείρου ήταν προγραμματισμένο να ταξιδέψουν στο
Στρασβούργο τον περασμένο Απρίλιο για να γνωρίσουν την καρδιά της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, τον τρόπο λειτουργίας των οργάνων της αλλά και να εκφράσουν σε ειδική
συνεδρίαση τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση. Δυστυχώς, λόγω της
πανδημίας του κορονοϊού το ταξίδι -μέχρι νεωτέρας- αναβλήθηκε.
Οι
τρεις μαθητές Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΝΕΣΙΣ ήταν και οι μοναδικοί μαθητές
που διακρίθηκαν από τα ιδιωτικά Λύκεια της Ηπείρου, ενώ η επιλογή τους έγινε
μετά από γραπτό διαγωνισμό με θέμα:
«Το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εκλέγεται με
άμεση καθολική ψηφοφορία από τους Ευρωπαίους πολίτες. Με την εφαρμογή της
Συνθήκης της Λισαβόνας το 2009, το ΕΚ συν-αποφασίζει με τις κυβερνήσεις των
χωρών μελών της Ένωσης σε μεγάλο ποσοστό της νομοθεσίας και επίσης αναλαμβάνει
σημαντικές πολιτικές πρωτοβουλίες. Έχει αυξημένες εξουσίες όσον αφορά στον
προϋπολογισμό της Ένωσης, ασκεί δημοκρατικό έλεγχο των αποφάσεων και είναι
απαραίτητη η συναίνεση του στις διεθνείς συμφωνίες που συνάπτει η Ευρωπαϊκή
Ένωση. Τον Μάιο του 2019 οι Ευρωπαίοι πολίτες από τα κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν
στις ευρωπαϊκές εκλογές για την ανάδειξη των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Πώς πιστεύετε ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να ενισχύσουν τη δημοκρατική
φυσιογνωμία της Ένωσης;
Θεωρείτε
ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρέπει να αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες ώστε
να εκφράσει με πιο αποφασιστικό τρόπο την εντολή των πολιτών της Ένωσης οι
οποίοι με την ψήφο τους θα προσδιορίσουν τη μελλοντική πορεία της Ευρώπης;»
Η
αξιολόγηση των εργασιών έγινε από επιτροπή που συγκροτήθηκε με απόφαση του
Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ηπείρου, η οποία επέλεξε τις καλύτερες
εργασίες, ενώ στην επιλογή των 24 συνολικά μαθητών έπαιξε ρόλο το επίπεδο
γνώσης στις ξένες γλώσσες αλλά και η γενική επίδοση στα μαθήματα του Σχολείου.
Η
Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΝΕΣΙΣ συγχαίρουν
θερμά τους μαθητές για την επιτυχία τους, που σηματοδοτεί την αφετηρία για
ακόμη μεγαλύτερες διακρίσεις στο στίβο της γνώσης, της επιστήμης αλλά και της
κοινωνίας.