Η συνάντηση του τοπικών αρχόντων της Ηπείρου με τον
Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή είχε ως
βασικό θέμα συζήτησης την τύχη του οδικού άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς.
Τελικά συμφωνήθηκε από τους παραβρισκόμενους να
γίνει μια μικρή «έκπτωση» και για το τμήμα του οδικού άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι να εφαρμοστεί η υπάρχουσα
μελέτη στο τμήμα Πεδινή- Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη και από το
Καλπάκι μέχρι Κακαβιά να κατασκευαστεί τρίιχνος και σε όσα τμήματα απαιτούνται
συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες.
Μια μεσοβέζικη λύση για να ικανοποιήσει την κοινή
γνώμη, να καταλαγιάσουν οι αντιδράσεις και να μην φύγουν και οι παραβρισκόμενοι
με άδεια χέρια.
Ρίχνοντας όμως μια ματιά στην απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το 2012 όταν το δημοπράτησε
την μελέτη ανέφερε ξεκάθαρα ότι αφορούσε το τμήμα από την σύνδεση της Ιόνιας με
την Πεδινή ως τον Μεθοριακό Σταθμό της Κακαβιάς.
Απόσπασμα της μελέτης:
«Το υπό μελέτη οδικό έργο του τμήματος της Ιόνιας
Οδού από το τέλος Παραχώρησης έως την Κακαβιά, αποτελεί το βόρειο τμήμα της
Ιόνιας Οδού, με αφετηρία τη συμβολή με την Εγνατία Οδό και κατάληξη στο
Μεθοριακό Σταθμό Κακαβιάς (που είναι η κύρια πύλη σύνδεσης της Ελλάδας με την
Αλβανία) και συνεπώς συμπληρώνει τους κατασκευαζόμενους μεγάλους οδικούς άξονες
στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου».
Τελικά οκτώ χρόνια μετά ποιος έχει την ευθύνη που
αυτή η μελέτη δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και παραδοθεί.
Προφανώς η ευθύνη ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών.
Η επιλογή να γίνει ο δρόμος κουτσουρεμένος μέχρι το
Καλπάκι αυτόματα δεν τον κατατάσσει στα διευρωπαικά δίκτυα και η μελλοντική του διασύνδεση με έναν μεγάλο
οδικό άξονα που θα έφτανε ως την Τεργέστη φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Και να ξεχνάμε ότι ζούμε στην Ελλάδα και ότι
γίνεται μισό παραμένει μισό.
Οι κυβερνητικοί χειρισμοί προσβάλλουν τους Πωγωνίσιους
και αναδεικνύουν, μία πολιτική αντίληψη «μικρών
φιλοδοξιών» και «στενών οριζόντων» που δεν επιτρέπει στην Ήπειρο να βγει από
την απομόνωση.