Με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Σοφίας Ζαχαράκη καθορίστηκαν οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020, που θα
υποδεχτούν προσφυγόπουλα και εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής
Προτεραιότητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν τάξεις μαθητών/τριών
προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές
ιδιαιτερότητες κυρίως όμως προσφυγόπουλων.
Στην Ήπειρο τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών θα
φιλοξενηθούν σε 28 συνολικά σχολικές μονάδες.
Οι σχολικές μονάδες είναι οι ακόλουθες:
2ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας, 1ο ημερήσια ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας,
1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων, 2ο εσπερινό ΕΠΑΛ Ιωαννίνων, 2ο ΓΕΛ Ιωαννίνων, 5ο
ΓΕΛ Ιωαννίνων, 8ο ΓΕΛ Ιωαννίνων, 8ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, 9ο ΓΕΛ Καρδαμιτσίων,
Γυμνάσιο Δολιανών, ΕΠΑΛ Βροσίνας, Εσπερινό ΓΕΛ Ιωαννίνων, ΓΕΛ Δολιανών, ΓΕΛ
Κατσικά- Μαρούλειο ΓΕΛ, ΕΠΑΛ Κόνιτσας, Γυμνάσιο Κόνιτσας, Γυμνάσιο Κατσικά,
Γυμνάσιο Περάματος, Γυμνάσιο Ελεούσας, Γυμνάσιο Λογγάδων, 4ο Γυμνάσιο
Ιωαννίνων, ΓΕΛ Κόνιτσας, 1ο και 2ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας, 1ο ΓΕΛ Φιλιππιάδας,
ΕΠΑΛ Φιλιππιάδας και Γυμνάσιο Ζαλόγγου.
Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, “Οδηγίες και
κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής(Τ.Υ) ΖΕΠ για το
σχολικό έτος 2019-2020 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της
χώρας”, το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του
σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και
μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες και “αποσκοπεί
στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων. Στο πλαίσιο αυτό
προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών
και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των
παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και
Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών).
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων”.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων”.
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, για την εγγραφή
ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών στα ελληνικά σχολεία, όλων των βαθμίδων,
απαιτούνται τα αντίστοιχα με τα προβλεπόμενα για τους ημεδαπούς δικαιολογητικά.
“Κατ΄ εξαίρεση, με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια
σχολεία και τέκνα πολιτών τρίτων χωρών, εφόσον:
α) Προστατεύονται από το ελληνικό κράτος ως
δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και όσων τελούν υπό την προστασία της Ύπατης
Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών.
β) Προέρχονται από περιοχές, στις οποίες επικρατεί
έκρυθμη κατάσταση.
γ) Έχουν υποβάλει αίτηση διεθνούς προστασίας).
δ) Είναι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην
Ελλάδα, ακόμη και αν δεν έχει ρυθμισθεί η νόμιμη διαμονή τους σε αυτή”.