Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος
τοποθετήθηκε κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο για τις νέες δομές Α΄θμιας και
Β’θμιας Εκπαίδευσης στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια
της Βουλής
Ο
βουλευτής τόνισε ότι το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στην αναγκαιότητα για
διαφοροποιημένη προσέγγιση των μαθησιακών αναγκών του κάθε μαθητή, μια
αναγκαιότητα που προέκυψε από τους κοινωνικοπολιτικούς και εκπαιδευτικούς
μετασχηματισμούς των τελευταίων χρόνων. Το νομοσχέδιο, είπε, εξασφαλίζει ένα
σύγχρονο, ανοιχτό, δημοκρατικό σχολείο. Υπογράμμισε ότι ενισχύει την
αυτορρύθμιση της σχολικής μονάδας διευρύνοντας τα περιθώρια αυτονομίας ως προς
την παιδαγωγική πρακτική που θα ακολουθηθεί. Παράλληλα, αποδίδει μεγαλύτερη
βαρύτητα στο ρόλο του εκπαιδευτικού της τάξης, ενώ προβλέπει ένα ευέλικτο και
«ανοιχτό» οργανόγραμμα δομών, όπου οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες του καθενός
είναι απόλυτα ξεκαθαρισμένοι, προβλέποντας διαύλους επικοινωνίας,
συμβουλευτικής στήριξης, επιστημονικής καθοδήγησης και παρέμβασης ανάμεσα στις
δομές και τις σχολικές μονάδες.
Ο κ.
Στέφος έδωσε έμφαση στην κατάργηση του προεδρικού διατάγματος 152 που προέβλεπε
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στηλίτευσε τη στάση της αντιπολίτευσης, η
οποία, όπως είπε, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για ένα σημαντικό
νομοσχέδιο, ξεχνώντας ότι τα χρόνια στα οποία κυβερνούσε είχε αποβεί σε μια
συντονισμένη προσπάθεια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα για το
προεδρικό διάταγμα 152, ο βουλευτής δήλωσε, ότι προέβλεπε μια αντιεπιστημονική
και τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση με απώτερο στόχο τις απολύσεις
εκπαιδευτικών και την αποποίηση των κυβερνητικών ευθυνών για τις αρνητικές
πλευρές της εκπαίδευσης. Σε ιδιαίτερα έντονο ύφος ο βουλευτής τόνισε τη στάση
των προηγούμενων κυβερνήσεων, απαριθμώντας μια σειρά από μέτρα που είχαν σκοπό
την υποτίμηση των εκπαιδευτικών και την διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Αναδεικνύοντας
τη διαφορετική προσέγγιση προς την αξιολόγηση που υιοθετεί το υπό συζήτηση
νομοσχέδιο, είπε ότι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας προς την κατεύθυνση
της διερεύνησης αναγκών, το σχεδιασμό διαδικασιών και εφαρμογών αυτοαξιολόγησης
και επαναστοχοθέτησης των παιδαγωγικών αρχών και πρακτικών έχει ως σκοπό τη
βελτίωση του παιδαγωγικού έργου της σχολικής μονάδας κι όχι την τιμωρία του
εκπαιδευτικού της τάξης.
Ιδιαίτερη
μνεία έκανε στην ειδική αγωγή, λέγοντας ότι με το παρόν νομοσχέδιο
αναβαθμίζεται όπως και ο ρόλος του εκπαιδευτικού της τάξης στη διάγνωση των
πιθανών μαθησιακών αναγκών των μαθητών του. Τόνισε ότι οι διαδικασίες αρωγής
των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες γίνονται πιο ανθρώπινες, ενώ
εμπλέκουν και τους γονείς, οι οποίοι από απλοί παρατηρητές καθίστανται σε
συνδημιουργούς του προγράμματος παρέμβασης στο παιδί τους.
Τέλος,
ο βουλευτής αναφέρθηκε και στην αναγκαιότητα για μόνιμους διορισμούς, για
εξίσωση των δικαιωμάτων ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τους
μόνιμους, για εκπόνηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, για αλλαγές στα Αναλυτικά
Προγράμματα όλων των βαθμίδων και για γενίκευση της δίχρονης υποχρεωτικής
προσχολικής εκπαίδευσης. Έργα που, όπως είπε, θα τα πραγματοποιήσει η παρούσα
κυβέρνηση.