Στην
επέκταση των οδικών αξόνων τοποθέτησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, το
οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά στην ομιλία του κατά την 3η Σύνοδο «Thessaloniki
Summit 2018».
Είναι
για μία ακόμα φορά μία επιβεβαίωση των προθέσεων του Υπουργείου να βγάλει στην
επιφάνεια μία νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις
συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων της χώρας.
Αναφορικά με το
Ιωάννινα-Κακαβιά, που θεωρείται η φυσική επέκταση της Ιόνιας Οδού και φτάνει
μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, είναι ίσως από αυτή τη
γενιά έργων (που περιλαμβάνει τμήματα όπως το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, σύνδεση
Ιόνιας με Αγρίνιο και Πρέβεζα, Καλαμάτα-Πύλος-Ριζόμυλος κ.α.) το σημαντικότερο
καθώς θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ιόνιας Οδού αλλά θα συνδέσει και τη χώρα
μέσω του σημαντικότερου περάσματος στην Αλβανία μέσω ενός αυτοκινητόδρομου.
Το
Ιωάννινα-Κακαβιά έχει περάσει από πολλά ...κύμματα αλλά μέχρι τώρα δεν έχει
βρει τον δρόμο της υλοποίησης. Αρκεί να θυμίσουμε ότι είχε αρχικά επιλεγεί ως
ένα από τα μεγάλα έργα υποδομής του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ αλλά
τελικά αποσύρθηκε, ενώ στη συνέχεια είχαν γίνει συζητήσεις για την υλοποίησης
του μέσω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ.
To
μεγάλο προσόν του Ιωάννινα-Κακαβιά είναι πως στο συνόλο της η Ιόνια Οδός από
την Κακαβιά μέχρι την Ηγουμενίτσα αποτελεί το νότιο άκρο του του Mediterranean
corridor (Κροατία (Rijeka – Ploce), Μοντενέγκρο (Bar), Αλβανία (Tirana – Durres
– Lezhe), Ελλάδα (Σύνορα-Ηγουμενίτσα).
Μελετητικά
ώριμο είναι το τμήμα από την Πεδινή (περιοχή Ιωαννίνων) μεχρι τις Καρυές μήκους
περίπου 34χλμ που έχει κοστολογηθεί σε περίπου 340εκατ.ευρώ. Στο σύνολο του το
τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά έχει μήκος 64χλμ.
ΠΗΓΗ:
www.ypodomes.com