Εισήγηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Στέφου στις
Επιτροπές και στην Ολομέλεια της Βουλής για το ν/σ του Υπουργείου Παιδείας
«Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις»
Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος εισηγήθηκε
την 1-8-2018 στην Ολομέλεια του Α’ Θερινού Τμήματος της Βουλής, όπως και τις
προηγούμενες μέρες στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το
νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο
‘Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις’. Πρόκειται για
το νομοσχέδιο ενοποίησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου και του
Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Ο βουλευτής ξεκίνησε τις εισηγήσεις του
αναφερόμενος στην σύγχρονη πραγματικότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα
αναδεικνύοντας τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ανώτατα
εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αναφέρθηκε στην πολιτική της κυβέρνησης για τη
δημιουργία ενός ενιαίου χώρου για την ανώτατη εκπαίδευση μέσα στο πλαίσιο των
εκπαιδευτικών πολιτικών που δοκιμάζονται και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Υπογράμμισε
την κυβερνητική βούληση για τη δημιουργία ισχυρών ιδρυμάτων, τα οποία θα
εκπληρώνουν τις ανάγκες για ποιοτική διδασκαλία των φοιτητών, πρωτοποριακή
έρευνα με διεθνή εμβέλεια και συνέργειες με ερευνητικά κέντρα στο εσωτερικό και
το εξωτερικό που θα προάγουν την πανεπιστημιακή συνεργασία.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στα μέτρα που έχει
πάρει μέχρι τώρα το υπουργείο για τη στήριξη της ανώτατης εκπαίδευσης (1000
νέες θέσεις μελών ΔΕΠ και 100 νέες θέσεις Ερευνητών για τη διετία 2017-2018,
συνέργειες Πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων, οι δαπάνες για Έρευνα &
Ανάπτυξη στην Ελλάδα, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, ξεπέρασαν το 1%
του ΑΕΠ και διαμορφώθηκαν σε 1,75 δις.), ενώ τόνισε ότι η ενοποίηση
Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, όπου αυτό είναι δυνατό και αναγκαίο, εντάσσεται μέσα στο
πλαίσιο ισχυροποίησης των ανωτάτων ιδρυμάτων. Ειδικά για το Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων ανέφερε ότι με τη δημιουργία των νέων Σχολών και των νέων Τμημάτων
καθώς και με την ίδρυση του Ερευνητικού Κέντρου και του Αγροδιατροφικού
Τεχνολογικού Πάρκου το Πανεπιστήμιο καθίσταται ένα ισχυρό ίδρυμα με όλες τις
προϋποθέσεις για να γίνει ένα ίδρυμα που θα σταθεί αρωγός στην οικονομική και
κοινωνική ανάπτυξη της Ηπείρου και να αποκτήσει κυρίαρχο ρόλο σε όλο το χώρο
της Βαλκανικής.
Ο εισηγητής έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο
κατάρτισης του νομοσχεδίου, ο οποίος υπήρξε υποδειγματικός και πρωτοποριακός,
αφού η κατάρτισή του ξεκίνησε από επιτροπές που συστάθηκαν σε κάθε ίδρυμα
αποτελούμενο από εκπροσώπους των πρυτανικών αρχών με ευρεία συζήτηση στις
ακαδημαϊκές κοινότητες και στην τοπική κοινωνία. Στο σημείο αυτό, ο βουλευτής
αντιπαρέβαλε τον αυταρχικό τρόπο που η προηγούμενη κυβέρνηση συγχώνευσε ή
έκλεισε 129 σχολές και τμήματα στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΘΗΝΑ με 35
Προεδρικά Διατάγματα. Επιπροσθέτως, στη συζήτηση στις επιτροπές ανέδειξε τον
παράνομο τρόπο με τον οποίο ο κ. Αρβανιτόπουλος και ο κ. Λοβέρδος αργότερα
μετέθεσαν μερικές χιλιάδες εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια,
καλώντας τα κόμματα να πάρουν θέση και αποσπώντας την υπόσχεση του υπουργού Παιδείας
ότι το θέμα θα ρυθμιστεί με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί το Σεπτέμβριο.
Τελειώνοντας τις εισηγήσεις του στηλίτευσε την
ανυπαρξία θέσεων για το ζήτημα από πλευράς αντιπολίτευσης, διερωτώμενος ποιον
ακριβώς εκπροσωπεί η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεδομένου ότι όλοι οι φορείς ήταν θετικοί,
η κοινωνία και η τοπική οικονομία το έχουν ανάγκη και η ίδια η ακαδημαϊκή
κοινότητα το προτείνει. Τέλος, κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι καπηλεύεται τη
μνήμη των θυμάτων της πυρκαγιάς ασκώντας μικροπολιτική.