Οι Έλληνες μάλλον αντιλήφθηκαν ότι η ζωή δεν
βγαίνει με γκρίνιες και μιζέρια και ότι με το να κόψουν το σεξ δεν περνάνε
καλύτερα. Έτσι, η οικονομική κρίση, τα προβλήματα στην εξωτερική πολιτική
(ελληνοτουρκικά, μακεδονικό) και η δύσκολη καθημερινότητα γενικά δεν τους
πτοούν, πλέον, και ασυγκράτητοι εφορμούν σε νέες ερωτικές περιπέτειες.
Το αποδεικνύει περίτρανα και η νέα μελέτη του
Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών σε συνεργασία με την ALCO. Ο ηδονικός και
κοινωνικός βίος των Ελλήνων ανθίζει τα χρόνια των μνημονίων.
Η έρευνα έγινε με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε 800
άτομα από όλη τη χώρα, ηλικίας από 17 έως 64 χρόνων, την περίοδο 16-22 Απριλίου
2018.
Όπως εξηγεί ο Δρ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
χειρουργός ουρολόγος – ανδρολόγος, πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου
Αθηνών: «Εξωτερικοί και εσωτερικοί εχθροί βάλθηκαν να κατατροπώσουν το ηθικό
των Ελλήνων.
Πλην, όμως, το ανήθικο
(όπως πολιτογραφείται το σεξουαλικό ένστικτο) φαίνεται πως είναι καλύτερα από
την περίοδο της αρχής των μνημονίων,
σύμφωνα με στοιχεία από παλαιότερες έρευνες της τελευταίας τριετίας.
Δηλαδή σε όρους συχνότητας σεξ ανά βδομάδα, οι
Έλληνες πάνε πολύ καλά σήμερα, συγκριτικά με πριν από τρία χρόνια».
Και συνεχίζει: «Η νέα πανελλήνια έρευνα δείχνει
πως, παρά την οικονομική κρίση και το αίσθημα απειλής από πραγματικούς και
φανταστικούς εχθρούς, το ερωτικό ταμπεραμέντο των Ελλήνων παραμένει αναλλοίωτο
και αήττητο, αφού η σεξουαλική συχνότητα διπλασιάστηκε στην περίοδο που έγινε η
έρευνα».
Ο Έλληνας μοιάζει να βιώνει τη κρίση ιδιοφυώς.
Δηλαδή περιγράφει την πραγματικότητα περίπου όπως είναι, αφού το κοινωνικό,
εθνικό και πολιτικό περιβάλλον είναι, όντως, καταθλιπτικό. Είναι θυμωμένος,
απογοητευμένος και σχεδόν εξοργισμένος, αλλά ταυτόχρονα και αισιόδοξος.
Όπως προέκυψε από το ερωτηματολόγιο της νέας
έρευνας, σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας και ανεξάρτητα από φύλο και ηλικία,
τα αισθήματα οργής και απογοήτευσης διαδέχονται την έντονη διάθεση για
διεκδίκηση λύσης και επιθυμία για ένα καλύτερο μέλλον.
«Νέοι αλλά και μεγαλύτεροι υφίστανται κρίση
ταυτότητας με τα ονόματα των γειτόνων, κρίση στα οικονομικά και απειλές από τον
γνωστό γείτονα, που απειλεί θεούς και δαίμονες για το Αιγαίο του Ελύτη μας. Οι
ευρωπαίοι Πιλάτοι μας κάνουν μαθήματα ευπρέπειας οικονομικής, που οι ίδιοι
βεβαίως δεν τηρούν στα του οίκου τους και παρά το ότι δηλώνουν κληρονόμοι του
διαφωτισμού, του Παρθενώνα, αλλά και του Δον Κιχώτη, κάνουν μόνο κριτική για τη
καμπούρα μας, ξεχνώντας την δική τους.
Σε όλους αυτούς τους συνετούς νοικοκύρηδες
συμμάχους και εταίρους να υπενθυμίσουμε την περίφημη φράση του Θερβάντες πως
δεν πρέπει στους καθωσπρέπει ανθρώπους να κρίνουν τις αμαρτίες των άλλων πριν
δουν τις δικές τους», λέει χαρακτηριστικά ο χειρουργός ουρολόγος ανδρολόγος
Χρήστος Φλιάτουρας, συνεργάτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου.
Πώς επηρεάζει η γενικότερη κρίση την ερωτική ζωή
Οι ειδικοί, που επεξεργάστηκαν τα ερευνητικά
δεδομένα, υπενθυμίζουν ότι η χώρα μας, αν και μικρή γεωγραφικά, ήταν πάντα
μεγάλη ως ιδέα και πολιτισμός, που γονιμοποίησε όλες τις σύγχρονες σχετικά
αυτοκρατορίες, την ρωμαϊκή, την βυζαντινή, την οθωμανική, την ευρωπαϊκή και την
αμερικανική.
Αυτή η ιδέα μάλλον δημιουργεί ακόμα αισθήματα
ευφορίας και περηφάνιας στους Έλληνες, λένε, κάτι που αποτυπώνεται και στην
έρευνα.
«Αυτό το βλέπουμε σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας,
σε άνδρες και γυναίκες, σε νέους και μεγαλύτερους, σε Αθηναίους και στην
υπόλοιπη χώρα. Όλοι βιώνουν αυτά τα στενάχωρα πολιτικά και εθνικά ζητήματα με
θάρρος, θυμό, ελπίδα και ανάταση της ερωτικής ζωής.
Μοιάζει, δηλαδή, η κρίση να επηρεάζει την προσωπική
και την οικογενειακή ζωή. Να θυμώνει και να εξοργίζει τους Έλληνες, αλλά στο
κρεβάτι να τους αφυπνίζει με έναν παράδοξο φαινομενικά τρόπο, αλλά λογικό
επιστημονικά», υπογραμμίζει ο Δρ. Κωνσταντινίδης.
Και εξηγεί περαιτέρω ότι, αφού οι διαδρομές του
πάθους, του μίσους, της αγάπης και του έρωτα έχουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο
ίδιες διαδρομές, οι Έλληνες - συμπιεσμένοι κοινωνικά και εθνικά – αφυπνίζονται,
ξυπνώντας το αιώνιο «τέρας» της επιβίωσης, που περνά από την κρεβατοκάμαρα και
όχι από τα κλειστά δωμάτια της εξουσίας.
Στις ερωτήσεις που προσπαθούν να φωτογραφίσουν τις
δυσκολίες που είναι πασιφανείς και μακροχρόνιες, όσοι συμμετείχαν στην έρευνα
εκφράζουν οργή, θυμό, αδικία. Αλλά στον αντίποδα μια θαρραλέα, σχεδόν αισιόδοξη
διάθεση, πως τα πράγματα θα αλλάξουν ή τουλάχιστον πως οι ίδιοι θα αγωνιστούν
για να τα αλλάξουν.
Η οργή το μίσος και ο θυμός είναι συναισθήματα
θετικά ως προς το ένστικτο της επιβίωσης, εξηγούν οι ειδικοί, που
επεξεργάστηκαν τα ευρήματα της νέας έρευνας, ενώ η αδιαφορία είναι παραίτηση
από τη ζωή, άρα κάτι σαν θάνατος βιολογικός και κοινωνικός.
«Οι Έλληνες θύμωσαν, αλλά δεν παραιτούνται. Και
αυτό είναι ίσως η μοναδική ευκαιρία για έξοδο από την κρίση και από τα
μνημόνια. Ο θυμός είναι αντίσταση και ηρωισμός πολλές φορές και αυτό το έχει
αποδείξει η ιστορία, με την κλασική εκδοχή πως, η ήττα του νικημένου είναι
πανωλεθρία του νικητή» καταλήγει ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ανδρολογικού
Ινστιτούτου Αθηνών.