Με το
άρθρο 108 παρ.9 του νόμου 4512/2018 αντικαταστάθηκε το άρθρο 11 παρ.1 του νόμου 2251/1994 και οι
επιτροπές φιλικού διακανονισμού καταναλωτικών διαφορών που είχαν μεταβιβαστεί
στους Δήμους στα πλαίσια του άρθρου 94 παρ.2 του νόμου 3852/2010 (Πρόγραμμα
«Καλλικράτης»), επανέρχονται στις κατά τόπους έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων.
Με
σχετικές λοιπόν αποφάσεις των αρμοδίων Αντιπεριφερειαρχών των Περιφερειακών
Ενοτήτων Άρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και Πρεβέζης, συστήθηκαν οι επιτροπές
φιλικού διακανονισμού για την εξώδικη επίλυση διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές
και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών.
Οι εν
λόγω επιτροπές αποτελούνται από:
1. Ένα
δικηγόρο εκπρόσωπο του Δικηγορικού Συλλόγου που προτάθηκε με τον αναπληρωτή του
από τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο.
2. Έναν
εκπρόσωπο του τοπικού εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου που προτάθηκε με
τον νόμιμο αναπληρωτή του από το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου.
3. Ένα
εκπρόσωπο των Ενώσεων καταναλωτών με τον αναπληρωτή του και όπου δεν υπάρχουν
τέτοιες ενώσεις, εκπρόσωπος του τοπικού εργατικού κέντρου με τον αναπληρωτή
του.
Ο
Γραμματέας της επιτροπής και ο αναπληρωτής του, προέρχονται από το τμήμα
εμπορίου της Δ/νσης Ανάπτυξης της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
Οι
υποθέσεις εισάγονται στην αρμόδια κατά περίπτωση επιτροπή, ύστερα από αίτηση
του καταναλωτή ή της τοπική ένωσης καταναλωτών καθώς και ύστερα παραπομπή από
τον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Οι
ενδιαφερόμενοι μπορούν κατά τη συζήτηση να παρίστανται αυτοπροσώπως ή να
εκπροσωπούνται από πληρεξούσιο δικηγόρο ή τρίτο πρόσωπο που έχει σχετική
εξουσιοδότηση.
Η
Επιτροπή κρίνει κατά το ισχύον δίκαιο. Συμπληρωματικά λαμβάνονται υπόψη τα
συναλλακτικά ήθη. Η επιτροπή μπορεί να ζητήσει πληροφορίες από δημόσιες
υπηρεσίες, δημόσιους οργανισμούς, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, επιμελητήρια
και εμπορικούς συλλόγους.
Η
Επιτροπή συνεδριάζει νομίμως με την παρουσία όλων των μελών της και λαμβάνει
τις αποφάσεις της κατά πλειοψηφία. Τα πορίσματα της κοινοποιούνται στον
συνήγορο του καταναλωτή και στους ενδιαφερόμενους το αργότερο εντός δέκα πέντε ημερών από τη συζήτηση των
σχετικών υποθέσεων. Τα πορίσματα της επιτροπής δεν παράγουν συνέπειες δικαστικής απόφασης, ούτε αποτελούν
εκτελεστό τύπο.
Ο
Γραμματέας δέχεται τις αναφορές των καταναλωτών, μεριμνά για τη σύσταση των
σχετικών φακέλων, προετοιμάζει τις συνεδριάσεις της επιτροπής, διεκπεραιώνει
την επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους.
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr