Yποθέσεις
οι οποίες συνδέονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και
αποτελούν συνέπεια της οικονομικής κρίσης απασχόλησαν κατά κύριο λόγο τον
Συνήγορο του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου κατά το έτος 2017.Σύμφωνα με την
απολογιστική έκθεση τα βασικότερα ζητήματα είναι το ασφαλιστικό, οι εργασιακές
σχέσεις, οι λογαριασμοί ΔΕΗ και ΔΕΥΑΠ καθώς επίσης οι κατασχέσεις λογαριασμών
και οι διαφορές πολιτών έναντι τραπεζών.
Σύμφωνα
με τον Συνήγορο του Πολίτη οι κατασχέσεις λογαριασμών για οφειλές προς Δ.Ο.Υ
και Δημόσιο και κυρίως σε λογαριασμού που υπάρχει συνδικαιούχος που δεν έχει
σχέση με την όποια οφειλή φαίνεται να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους
πολίτες της Ηπείρου.
Κατά
την διάρκεια του 2017 προσέφυγαν στον Συμπαραστάτη με αιτήματά τους συνολικά
352 υποθέσεις που αφορούν 234 πολίτες, 73 επιχειρηματίες και 45 ομάδες πολιτών.
Από αυτές 74 ήταν αρμοδιότητας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Ηπείρου, 60
ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές εκκρεμμότητες, 28 Δήμους και υπηρεσίες αυτών,
25 εργασιακά θέματα και εργατικές διαφορές, 54 υποθέσεις Δημόσιους Οργανισμούς
και Υπουργεία, 13 υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου, 57 πολίτες
και επιχειρηματίες με Τράπεζες και 41 περιπτώσεις διάφορες και ποικίλου
περιεχομένου.
Σύντομα
εξάλλου επίκειται η έκδοση ενός Οδηγού Δικαιωμάτων των πολιτών που ανήκουν στις
λεγόμενες ευπαθείς ομάδες ( ανάπηροι, άνεργοι κ.λ.π.) για δικαιώματα που αυτοί
έχουν σε επιδόματα απαλλαγές.
Θα
γίνει μεγαλύτερη προσπάθεια για τη βελτίωση της πρόσβασης των πολιτών από τις
άλλες, πλήν Ιωαννίνων Περιφερειακές ενότητες.
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr