Γράφει
ο Θανάσης Μποζιάρης
Αυτή τη
φορά το είπε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στα Γιάννενα κατά τα εγκαίνια όλης της
Ιόνιας οδού, «σειρά τώρα έχει και ο δρόμος Ιωάννινα - Κακαβιά». Το
χαιρετίζουμε. Βασικό πρόβλημα για την εκτέλεση του έργου ήταν η εξεύρεση πόρων
χρηματοδότησής του. Η διαδρομή που επελέγη τελικά (υπήρχε και άλλη πρόταση αλλά
είχε απορριφθεί) θα είναι περίπου η συνέχεια της Ιόνιας οδού από το σημερινό
κόμβο της με την Εγνατία στην Κοσμηρά, θα περνάει σε Ροδοτόπι, Λαψίστα, θα
παρακάμπτει από αριστερά τη Μεταμόρφωση και από δεξιά το Καλπάκι, θα μπαίνει
στο ήδη έτοιμο νέο τμήμα έως τη διασταύρωση Δολιανών, στη γέφυρα των Αγίων και,
τέλος, όλο το υπόλοιπο, ήδη έτοιμο, τμήμα έως Κακαβιά.
Ωφέλιμο
ωστόσο είναι να θυμίσω τα εξής: Ο δρόμος αυτός σε ό,τι αφορά τη διέλευσή του
από το σημερινό Δήμο Πωγωνίου θα μπορούσε ήδη να είχε γίνει καθώς επί εποχής
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ μάς είχε δοθεί η ευκαιρία. Τότε όμως μόνον εμείς ως Δήμος
Δελβινακίου και από την πρώτη στιγμή προνοώντας είχαμε συλλάβει την ωφελιμότητά
του και είτε πιέζοντας είτε συνεργώντας καταφέραμε να γίνει ΟΛΟ το τμήμα του
που διερχόταν από τον πρ. Δήμο Δελβινακίου, δηλ. από Κακαβιά έως ΚΑΙ την γέφυρα
των Αγίων (κατασκευαστικά το πιο δύσκολο) σε 3 Χρόνια, δηλ. ήταν έτοιμο το
2002! Δεν έκανε όμως το ίδιο και ο τότε Δήμος Καλπακίου. Κατασκευάστηκε βέβαια
εντός των ορίων του ένα μόνο τμήμα από διασταύρωση Δολιανών έως άγαλμα του
Τσολιά στο Καλπάκι που όμως και αυτό αφέθηκε σε αχρηστεία. Δυστυχώς και εδώ
κυριάρχησαν λαθεμένα κοντόθωρες και τοπικιστικές αντιλήψεις και έτσι χάθηκε
ευκαιρία και χρόνος.
Όμως τι
κάνουμε ΤΩΡΑ.
Για να
μη μας πιάσουν πάλι στον ύπνο και γίνουμε απλά θεατές ενός δρόμου που θα
διέρχεται από το Δήμο μας κι εμείς θα βλέπουμε μόνον αυτοκίνητα να περνούν,
οφείλουμε έγκαιρα, δηλ. από τώρα, να σχεδιάσουμε παράλληλα και να διεκδικήσουμε
παρεμβάσεις που θα ωφελήσουν και την περιοχή μας συνολικά. Πέραν, λοιπόν, από
την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση (δείτε π.χ. το κυκλοφοριακό
«μπάχαλο» εντός του Καλπακίου), την οικιστική και τουριστική ανάπτυξη που
μπορεί να έχει η περιοχή μας από τη διευκόλυνση με τη σμίκρυνση και τη βελτίωση
των αποστάσεων (μέσω Ιόνιας με Αθήνα και μέσω Εγνατίας με Θεσ/νίκη), να
χωροθετηθεί ένας Σ.Ε.Α.(=Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) κάπου, ας πούμε,
στο Χάνι Δελβινακίου.
Εκατέρωθεν αυτού του ανοιχτού (δίχως διόδια) δρόμου να
γίνει χωροθέτηση τοπικών μονάδων, αξιοποίηση της λίμνης Ζαραβίνα, προβολή των
παρακείμενων - και όχι μόνον- οικισμών, αλλά και των ιστορικών και των
πολιτιστικών σημείων της περιοχής μας με ανοιχτή πρόσβαση σε αυτά κ.ά.
Και
όσοι έχουν όψιμο ή υποκριτικό ενδιαφέρον ή όσοι πιστεύουν ακόμα ότι δήθεν θα
…ζημιωθεί το Καλπάκι… ας δουν π.χ. το προηγούμενο του Μετσόβου όπου και εκεί
κάποτε κάποιοι τα ίδια έλεγαν ώσπου η εκτός αυτού χάραξη της Εγνατίας οδού τους
διέψευσε και το Μέτσοβο έκτοτε ωφελείται πιο πολύ από πριν!!!
Και
επειδή είθισται και οι δρόμοι να έχουν την ονοματοδοσία τους θα πρότεινα π.χ.
αυτός να ονομαστεί "ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ".