Τα καλά
νέα για την Ιόνια Οδό συνεχίζονται και αυτή τη φορά σειρά για να πανηγυρίσει
έχει η Ήπειρος.
Σύμφωνα
με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές την ερχόμενη εβδομάδα (ίσως την Δευτέρα 20
Φεβρουαρίου 2017), προγραμματίζεται να παραδοθεί το δεύτερο αυτοτελές τμήμα, το
Καμπή-Πέρδικα από την κατασκευάστρια εταιρεία της Ιόνιας Οδού, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Ωστόσο
η ακριβής ημερομηνία αναμένεται.
Η
υφιστάμενη παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας είναι από το 129, ο έως το 145,ο χλμ. (16χλμ) μαζί με
το τμήμα Καμπή – Πέρδικα που είναι από το 145,ο έως το 182,ο χλμ. (37χλμ) θα
δημιουργήσουν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53χλμ.
Το
τμήμα αυτό θα συντομεύσει την χρονοαπόσταση από/προς τα Ιωάννινα κατά περίπου
30 λεπτά, μικραίνοντας ακόμα περισσότερο τη διαδρομή.
Το
τμήμα Καμπή-Πέρδικα έχει 4 ανισόπεδους κόμβους:
1. Ανισόπεδος Κόμβος Φιλιπιάδας,
1. Ανισόπεδος Κόμβος Φιλιπιάδας,
2. Ανισόπεδος
Κόμβος Γοργόμυλου,
3. Ημικόμβος
Αμμοτόπου,
4. Ανισόπεδος
Κόμβος Τερόβου. Διαθέτει 2 λωρίδες + ΛΕΑ Στο τμήμα θα λειτουργήσει ο σταθμός
διοδίων Τερόβου, όχι όμως από την παράδοση που έρχεται αλλά από την επίσημη
έναρξη λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου στα τέλη Μαρτίου.
ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ 57%
ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Το
Καμπή-Πέρδικα μαζί με το Κεφαλόβρυσο-Αμφιλοχία δημιουργούν συνολικά
αυτοκινητόδρομο μήκους 112χλμ, δηλαδή μεγαλύτερο του 57% του δρόμου (έχει
συνολικό μήκος 196χλμ) θα είναι στην
κυκλοφορία.
Η
απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα θα καλύπτεται σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά, με τους
οδηγούς να πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς μέχρι την παράδοση του
δρόμου θα πρέπει να μπαίνουν και να βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο 4 φορές.
Για τα
«στατιστικά» του δρόμου επίσης έχει αξία να πούμε ότι παραδίδεται στην
κυκλοφορία το πρώτο τμήμα που ανήκει διοικητικά στην Ήπειρο (από την
κατασκευάστρια της παραχώρησης καθώς από το 2009 λειτουργεί η παράκαμψη
Άρτας-Φιλιππιάδας), κάνοντας κατά το ήμισυ το όνειρο της περιοχής για ένα
σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο προς Πελοπόννησο και Αθήνα.
Στα
ώριμα τμήματα συγκαταλέγεται και το Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο μήκους 32χλμ που
απομένουν μόνο λεπτομέρειες. Αντίθετα το δύσκολο τμήμα είναι το
Αμφιλοχία-Πελλάνα μήκους 15χλμ που μάλλον θα δοθεί λίγο αργότερα χρονικά και το
«κούμπωμα» με την Εγνατία Οδό.