Ο
Σταύρος Καλογιάννης, μετείχε στην ημερίδα που συνδιοργάνωσαν στα Κτίσματα, την
Κυριακή 7 Αυγούστου, η Ομοσπονδία Αδελφοτήτων Πωγωνησίων και ο Δήμος Πωγωνίου,
με θέμα: «Ασφάλεια – Οδικά έργα στο Πωγώνι».
Ο κ. Καλογιάννης στο χαιρετισμό του, αφού
ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πρόσκληση, αναφέρθηκε σε τρία σημαντικά
οδικά έργα υποδομής τα οποία αφορούν όχι μόνο το Πωγώνι και την ευρύτερη
περιοχή, αλλά και ολόκληρο το Νομό Ιωαννίνων:
Ειδικότερα
τόνισε:
«α) Για
τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακκαβιά
Ο εν
λόγω άξονας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού, οι εργασίες της οποίας
επανεκκίνησαν το 2013. Οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις του τμήματος Ιωάννινα –
Κακαβιά έχουν ολοκληρωθεί επίσης από το
2013, δηλαδή το έργο έχει πλήρη «ωριμότητα».
Η
Κυβέρνηση όμως φαίνεται ότι έχει εγκαταλείψει το έργο, το οποίο θα βοηθήσει
σημαντικά το Πωγώνι, την παραμεθόρια περιοχή, την Ήπειρο γενικότερα και τις
διακρατικές μεταφορές. Άλλωστε, πρόκειται για έργο του βασικού κορμού του
Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και οφείλει η χώρα μας να το ολοκληρώσει κατά
προτεραιότητα.
β) Για
τον οδικό άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα
Πρόκειται
για έργο το οποίο χρηματοδοτήσαμε, από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, το
2013, με 2 εκατομμύρια ευρώ και βρίσκεται στη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησής
του. Η προώθησή του θα εκσυγχρονίσει το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και θα δώσει
ώθηση τόσο στο Πωγώνι όσο και στην Κόνιτσα, καθώς και στις διαπεριφερειακές
μεταφορές.
γ) Για
το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 (Καλαμπάκα – Εγνατία οδός)
Πρόκειται
για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 που θα συνδέσει την Ήπειρο με την
Κεντρική και, εκείθεν, με την υπόλοιπη Ελλάδα. Γι’ αυτό η υλοποίησή του έχει
πολύ μεγάλη σημασία. Σήμερα δεν υπάρχει αδειοδοτημένη χάραξη αυτού του
τμήματος. Με τη λύση που μελετάει το Υπουργείο Υποδομών, ο Ε65 θα συναντήσει
την Εγνατία οδό πολύ ψηλά, στο ύψος του Κηπουρειού, κοντά στα Γρεβενά. Αυτή η
λύση δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Ηπείρου. Κατέθεσα, προ δεκαημέρου,
τεκμηριωμένη εναλλακτική χάραξη, φιλική προς το περιβάλλον, με την οποία
συντομεύεται η διαδρομή κατά 30 χλμ. περίπου.
Έχω
κοινοποιήσει την πρότασή μου σε όλους τους Φορείς της Ηπείρου. Ήδη η Θεσσαλία
δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτήν. Μόνο να κερδίσουμε έχουμε από αυτή τη
λύση.
Σας
καλώ να την στηρίξετε».