Η Ιονία
οδός είναι ένα από τα πλέον αναπτυξιακά αλλά και δύσκολα στην κατασκευή οδικά
δίκτυα, το οποίο ξεκινά από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» που συνδέει Ρίο-Αντίρριο και καταλήγει στον κόμβο της Εγνατίας οδού στα Ιωάννινα.
Αναπτυξιακό
υπό την έννοια ότι θα διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στην απομονωμένη μέχρι
πρότινος δυτική Ελλάδα και σε σημαντικά λιμάνια όπως αυτό της Ηγουμενίτσας, που
αποτελεί κόμβο εισόδου και εξόδου.
Επίσης
δημιουργεί «άνοιγμα» σε μεγάλες και σημαντικές πόλεις όπως τα Ιωάννινα, η Άρτα
και το Αγρίνιο, ενώ συνδέει επίσης και μεγάλους οδικούς άξονες όπως την Ε.Ο.
Κορίνθου – Πάτρας με την Εγνατία.
Ωστόσο
είναι και εξαιρετικά δύσκολο, καθώς εκτείνεται σε μια από τις πλέον ορεινές
περιοχές της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο ζήτημα που είχε να
αντιμετωπίσει η κοινοπραξία κατασκευής της Ιονίας οδού, η «Νέα Οδός», ήταν η
διάνοιξη της μιας εκ των τεσσάρων σηράγγων του οδικού άξονα, στον ορεινό όγκο
Κλόκοβας. Για όσους έχουν πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αντίρριο – Μεσολόγγι,
αυτός ο ορεινός όγκος είναι ο πρώτος που συναντάμε μετά το Αντίρριο και λόγω
της στενότητας του δρόμου και των συνεχών στροφών δημιουργεί έντονη ανάσχεση
της κίνησης ειδικά σε περιόδους αιχμής.
Στο
σημείο αυτό έχουμε ήδη πάνω 1.300 διανοιγμένα από τα συνολικά 2.900 μέτρα και η
εκσκαφή εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς η εκσκαφή της διπλής σήραγγας. Σύμφωνα με
την τελευταία και αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, το συνολικό έργο της Ιονίας
οδού μήκους 196 χιλιομέτρων πρέπει να έχει παραδοθεί έως τον Ιούλιο του 2017. Βάσει
στοιχείων της κοινοπραξίας κατασκευής, με την ολοκλήρωση της Ιονίας οδού η
απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα θα μειωθεί χρονικά κατά περίπου 2 ώρες, με δεδομένη
ωστόσο και την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πάτρας.
Ταυτόχρονα,
βέβαια, έχει προγραμματιστεί η δημιουργία 4 σταθμών διοδίων κατά το μήκος της
διαδρομής, που σημαίνει ότι μαζί με τους 3 του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, τους
2 της διαδρομής Αθήνα – Κόρινθος και φυσικά τον 1 και τσουχτερό της γέφυρας
Ρίου – Αντιρρίου (13,20€ κοστίζει η διέλευση για ιδιωτικής χρήσης επιβατικό
αυτοκίνητο), ο συνολικός αριθμός των διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα
θα φτάνει τους… 10. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, η διαδρομή θα κοστίζει μάλλον
περισσότερο σε διόδια παρά σε καύσιμο –τουλάχιστο οδηγώντας ένα σύγχρονο
αυτοκίνητο diesel- όπως περίπου συμβαίνει και στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
ΠΗΓΗ: www.gazzetta.gr