Αίσθηση
προκάλεσε η αποκάλυψη του ypodomes.com από την
έγγραφη απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας για την μη χρηματοδότηση του μεγάλου
οδικού έργου Ιωάννινα-Κακαβιά από το νέο ΕΣΠΑ. Για το θέμα που πυροδότησε άμεσα
αντιδράσεις σχολίασε στο ypodomes
με αρκετά δεικτικό τρόπο ο Σταύρος Καλογιάννης, πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης,
λέγοντας τα παρακάτω:
«Μεγάλη
έκπληξη προκαλεί και πολλά ερωτήματα γεννά η απάντηση που έδωσε στη Βουλή ο
Υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκης, ότι ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι –
Κακαβιά, μένει εκτός χρηματοδότησης για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο
(2014 – 2020).
Υπενθυμίζω
ότι το έργο είναι το μόνο τμήμα του βασικού κορμού (core) του Διευρωπαϊκού Δικτύου
Μεταφορών της χώρας μας που βρίσκεται χωρίς χρηματοδότηση, ενώ πληροί όλα τα
κριτήρια επιλεξιμότητας, έχει δε πλήρη ωριμότητα, καθώς ως Υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ
και ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών το είχα θέσει σε πρώτη
προτεραιότητα, ενημερώνοντας για κάθε βήμα όλους τους εκπροσώπους της τοπικής
Αυτοδιοίκησης.
Την
«προχωρημένη ωριμότητα» του έργου επιβεβαιώνει άλλωστε και ο Γενικός Διευθυντής
Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, με πολύ πρόσφατο έγγραφό του
(αρ. πρωτ. 8755/27.11.2015), προς τον Δήμο Ζίτσας. Επισημαίνει δε στο ίδιο
έγγραφο ότι «η οριστικοποίηση του εάν και σε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί το
συγκεκριμένο έργο θα γίνει εντός του 1ου εξαμήνου του 2016».
Δεν
υπάρχει συνεπώς καμία απολύτως δικαιολογία για το Υπουργείο Οικονομίας, το
οποίο οφείλει να πει ξεκάθαρα –έστω και τώρα– στους συμπολίτες μας γιατί
εγκαταλείπει αυτό το μείζονος σημασίας για τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και για την
διακρατικές μεταφορές, έργο που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού μέχρι τα
Ελληνοαλβανικά σύνορα.
Οφείλουν
επίσης οι συναρμόδιοι Υπουργοί να μας ενημερώσουν σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί
μέχρι σήμερα επί του θέματος, εάν έχουν εξετάσει εναλλακτικές πηγές
χρηματοδότησής του και ποιες είναι αυτές, καθώς δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα
σχετικό.
Αφού η
συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ εγκατέλειψε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους
επί έναν ολόκληρο χρόνο, με συνέπεια η ολοκλήρωσή τους να παραπέμπεται,
επισήμως πλέον, στην άνοιξη του 2017 (ανεπισήμως δε στο αβέβαιο μέλλον…),
δείχνει τώρα την ανεπάρκειά της να προωθήσει και τα υπόλοιπα ώριμα έργα
υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος.»
Πάντως
εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως για αυτό το έργο στην απάντηση του Υπουργείου
δεν υπάρχει κάποια αναφορά για ενδεχόμενη εναλλακτική προσπάθεια χρηματοδότησης
όπως το Πακέτο Γιουνκέρ, που λόγω ανταποδοτικότητας θα μπορούσε να αποτελέσει
πιθανή πηγή. Να σημειώσουμε πως η απάντηση στη Βουλή δεν προέρχεται από το
Υπουργείο Υποδομών αλλά από το Υπουργείο Οικονομίας.
Θα
πρέπει επίσης να σημειώσουμε πως το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι
ερωτήσεις στη Βουλή για τα νέα μεγάλα έργα που είχαν μπει σε τροχιά υλοποίησης
επί Υπουργίας Χρυσοχοϊδη, όπως η γραμμή 4 του Μετρό, η παράκαμψη Χαλκίδας, το
Ιωάννινα-Κακαβιά, τα οποία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο προς το παρόν μένουν «παρκαρισμένα»
μέχρι νεωτέρας.
ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com